VT 125/250 - Wybebeszanie wydechów
MARQ - 2019-04-15, 09:39
od spodu powinny być po dwie śrubki. pierwsza odkręca końcówkę a druga to co chcesz.
potem wykręcaj delikatnie - ale nie da się tak jeździć bo zrobisz sobie albo komuś krzywdę.
najwyżej oddaj je do przewinięcia albo zrób to sam - ale załóż z powrotem.
djbovorta - 2019-08-24, 12:47
Mam możliwość zakupu wydechów silvertail ktore były zamontowane akurat w harley davidson. Wyglądają prawie tak samo jak dedykowane do shadowki. Nie ma tylko kolanek tylko same końcowe dwa wydechy. Pytanie czy warto kupić i dorabiać do oryginalnych kolanek ? Drugi problem to taki ze średnica na która zaciska się rurę to 45mm wiec sporo by trzeba zrobić redukcji. Co myślicie warto za 500zl ? Chrom nie naruszony wyglada elegancko
pavlak556 - 2019-08-24, 23:02
Wszystkie modyfikacje seryjnego wydechu są fajne - jak Shadow 125 pracuje na wolnych obrotach.Ten silnik potrafi się kręcić do ok 12 tyś i przy pustych wydechach dźwięk wydobywający się z rur jest nie do zniesienia , zwłaszcza jak się za kimś takim jedzie w grupie.Jeśli chcesz jeździć po mieście 60 - 70 km/h to ok.Na trasie to pomyłka.Zgadzam się z poprzednimi opiniami w 100%.Fajne ... ale nie do końca.
djbovorta - 2019-08-25, 07:18
Nie chodzi mi o robienie przelotów tylko montaż podwójnych slivertail ktore są wygłuszone oryginalnie do tego brzmią lepiej bo na każdy cylinder jest osobny wylot
pavlak556 - 2019-08-25, 18:45
Cena bardzo przystępna - przeróbka za to może być kosztowna.Najlepiej znaleźć jakiegoś znajomego z TIG-iem.I oczywiście przeregulować gaźniki.Życzę powodzenia przy modyfikacjach.
djbovorta - 2019-08-28, 17:13
Jak należy regulować gaźniki ? Chciałbym dokonać tego samodzielnie
Marlboro - 2019-08-28, 22:42
Tak aby jak strzelisz z wydechu to było min 1km słychać
Oczywiście żarcik - ja w tej materii też nie jestem obeznany
MARQ - 2019-08-29, 09:24
zgodnie z rozdziałem 4. serwisówki, która jest gdzieś tutaj na forum.
regulacja, to [wersja maks: czyszczenie, dopasowanie odpowiednich dysz, ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej,] synchronizacja gaźników, ustawienie składu mieszanki na obu, w międzyczasie 5x wolne obroty.
poczytaj tu w dziale na forum, znajdziesz (prawie)
edit:
ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej powinno być zawsze "must" na początku regulacji,
wrzuciłem w wersję "maks" tylko dlatego, że trzeba się do nich dobrać aby to zrobić.
poziom paliwa odpowiada za skład mieszanki w pełnym zakresie pracy manetką.
pavlak556 - 2019-08-29, 10:17
Regulacja i synchro gaźników nie jest proste.Potrzeba jednak trochę doświadczenia i zaopatrzyć się w narzędzia.Piszę to dlatego , że sam sobie zepsułem i dopiero po kilkakrotnych montażach/demontażach motocykl zaczął "chodzić" jak należy.Fajne zajęcie na długie zimowe wieczory...
bronson - 2019-08-29, 15:22
MARQ napisał/a: | zgodnie z rozdziałem 4. serwisówki, która jest gdzieś tutaj na forum.
regulacja, to [wersja maks: czyszczenie, dopasowanie odpowiednich dysz, ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej,] synchronizacja gaźników, ustawienie składu mieszanki na obu, w międzyczasie 5x wolne obroty.
poczytaj tu w dziale na forum, znajdziesz (prawie)
edit:
ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej powinno być zawsze "must" na początku regulacji,
wrzuciłem w wersję "maks" tylko dlatego, że trzeba się do nich dobrać aby to zrobić.
poziom paliwa odpowiada za skład mieszanki w pełnym zakresie pracy manetką. |
Doprecyzowując.. za skład mieszanki podczas jazdy odpowiada dysza główna tzw. main jet, oczywiste jest że bez odpowiedniego poziomu paliwa w komorze pływakowej gaźników pomimo odpowiedniej dyszy nie będzie właściwego składu mieszanki...
MARQ - 2019-08-30, 09:26
bronson napisał/a: | Doprecyzowując.. za skład mieszanki podczas jazdy odpowiada dysza główna tzw. main jet, oczywiste jest że bez odpowiedniego poziomu paliwa w komorze pływakowej gaźników pomimo odpowiedniej dyszy nie będzie właściwego składu mieszanki... |
no właśnie, doprecyzowując doprecyzowanie ;)
Za utrzymanie optymalnego składu mieszanki paliwowo-powietrznej w pełnym zakresie prędkości obrotowej odpowiadają następujące elementy gaźnika motocyklowego:
— zawór iglicowy sterowany pływakiem, odpowiadający za poziom paliwa w komorze pływakowej (reguluje skład mieszanki w pełnym zakresie ruchu przepustnicy);
— układ biegu jałowego (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy do 1/8 skoku);
— kąt ścięcia tylnej ściany przepustnicy (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 1/8 do 1/3 skoku);
— iglica przepustnicy (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 1/4 do 3/4 skoku);
— dysza główna paliwa (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 3/4 skoku do pełnego otwarcia).
Manchis - 2019-09-01, 10:50
Ok kamraci, wszędzie piszecie żeby rozwiercic nity. Ale które? W tłumiku są, trzymając db killera, czy gdzie?
MARQ - 2019-09-04, 12:44
Manchis napisał/a: | Ok kamraci, wszędzie piszecie żeby rozwiercic nity. Ale które? W tłumiku są, trzymając db killera, czy gdzie? |
nie pisz, że wszędzie piszemy - bo nie wszędzie piszemy
zacytuj konkretny post, to się będzie można odnieść do konkretnej procedury wiercenia nitów - czytasz 10 stron wątku i piszesz w nawiązaniu do któregoś starego posta.
żeby Ci odpowiedzieć trzeba prześledzić te 10 stron z kilku lat ... co na pewno nie ułatwia odpowiedzi, na którą pewnie liczysz ;)
stąd się potem biorą narzekania na forum, że nikt nie pomaga.
Manchis - 2019-09-04, 13:33
alarec napisał/a: | Ja nawiercilem nity, ładnie puściły, ale ten dbkiller nadal mocno siedzi.
Myślałem ze załatwie sprawę w pół godziny, a wiedzę ze trzeba się po męczyć.
Macie jakieś sposoby na wyjęcie go? |
Chociażby to z 1-ej strony ;) A tak długo czekałem na odpowiedź, że odechciało mi się roboty :D Wcześniej doczytałem, że to raczej posiadacze 125cm grzebali w tłumikach. Nie wiem czy to jest sens robić w 600-tce? Oraz czy nie trzeba potem regulować gaźników? A mowa o nitach, tylko nie wiem których bo w tłumiku nie widzę żadnych, jedynie na zewnątrz rury jakieś są, ale wątpie aby to trzeba było nawiercać.
bogdi - 2019-09-04, 18:23
bo jesteś w dziale 125 :)
|
|
|