To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Mechanika ogólna - Colortune

kulibroda - 2012-01-17, 00:24
Temat postu: Colortune
Przegladając filmy na youtube znalazłem fajne narzędzie do regulacji składu mieszanki.http://www.youtube.com/watch?v=5BU-5FhX_Qc
Pytanie czy ktoś z was miał juz z tym do czynienia ? Zapowiada sie ciekawie tym bardziej że w naszych maszynach analizator nie sprawdzi sie za bardzo ze względu na wspólny tłumik.
Cena oscyluje w granicach 200zł u nas w polsce nie widziałem adapterów na różne gwinty ale za to na ebaju są. :chytrusek:

Maruda - 2012-01-17, 10:01

Ja używam tych świec i stwierdzam że jest to rewelacyjny produkt. Wpisz w moto alegro świeca diagnostyczna i będziesz miał wszystkie rozmiary. Używam ich od czterech lat i z efektów jestem bardzo zadowolony, spalanie mam przy jeździe spacerowej 90 do100 km/h 3,3 litra a np. w górach w dwie osoby i z bagażem 3,8 a tak ogólnie to i przy 130 w trasie max 4 litry na setke.
Sebastian - 2012-01-18, 00:03

A możesz coś wiecej napisać o tym czymś jak to sie robi i jak to zdaje egzamin.
Maruda - 2012-01-18, 23:01

W niedziele usiąde to opisze dokładnie
Serwik - 2012-01-20, 00:10

Kulibroda tutaj masz krótki opis, dotyczy regulacji małego silnika, z krótkimi filmami instruktażowymi. A tutaj znalazłem skany całej instrukcji.
kulibroda - 2012-01-20, 13:40

Bardzo dziękuję myślę, że te informacje przydadzą się nam wszystkim bo w końcu chodzi o zdrowie naszych Hanek :-D
Hydrant - 2020-06-14, 16:07

Odkopuję temat, gdyż mam zamiar wyposażyć swój garaż w Colortune. Rozumiem że kupując jedną świecę regulacja będzie wyglądać mniej więcej tak: Na zimnym silniku wkręcam colortune, rozgrzewam i reguluje pierwszy gaźnik, następnie czekam aż wystygnie silnik, przekładam colortune do drugiego cylindra, rozgrzewam i reguluje i po ostygnięciu wkręcam świece.
zolty - 2020-06-16, 09:42

Hydrant lepiej przeczytać "hand book" i tam będzie opisane a przez twoje odgrzebanie tematu sam teraz zastanawiam się nad kupnem Colortuna :mrgreen:
MARQ - 2020-06-19, 10:30

ciekawe co po tylu latach użytkowania być może znacznie częstszego niż inni podpowiedziałby Maruda,

instrukcja mówi, żeby jechać na gorąco ;)
"upewnij się, że gaźniki się nagrzały, jak nie to poczekaj na wolnych obrotach, zgaś, wykręć świecę, zastąp colortune... najpierw wyreguluj jeden gaźnik, potem podmień kolejną świecę i wyreguluj kolejny gaźnik..."

trochę to kłóci się z kilkoma zasłyszanymi hasłami,
jak - zabawa świecami na zimnym - czy - równoległa regulacja wszystkich gaźników.

pewnie idealnie byłoby mieć po jednej na każdy gaźnik,
zamontować na - tak ciepłym jak to tylko możliwe i bezpieczne silniku ...
może hasło "nie dokręcać za mocno" pomoże przy operowaniu na ciepło.
palcami plus ćwiartka ćwiartki - 1/16 obrotu.
po testach, na chłodniejszym silniku można wymienić na swoje świece i podokręcać odpowiednio.

jak tylko jeden colortune dostępny, to przy regulacji pierwszego (tylnego) garnka
- wydaje mi się, że "na oko" powinieneś od razu podkręcać drugi gaźnik.
żeby podczas testów pierwszego miały jednak cały czas trochę podobne paliwo lane...
potem przerwa, podmiana colortune na drugi garnek i polerka ustawienia "tego na oko".



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group