Włącznik wentylatora - zamiennik |
Autor |
Wiadomość |
KAMIL_R
Motocykl: Shadow VT600c '95
Wiek: 40 Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 74 Skąd: Kraków/Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-31, 16:53 Włącznik wentylatora - zamiennik
|
|
|
W dziale o instalacji chłodniczej opisuję swoje perypetie z układem chłodzenia , a póki co chciałbym się jeszcze upewnić w kwestii zamiennika włącznika wentylatora do SHADOW 600. Na allegro pojawił się taki zamiennik i doszedłem do wniosku ,że powinien pasować do VT600C . Jak myślicie - czy będzie pasował ? :
http://allegro.pl/wlaczni...1623509689.html
zgadza się gwint 16x1,5
Zakupiłem już termostat ( zamiennik z Daewoo Matiza firmy Stahlter ) o temp. otwarcia 82st . C ( był jeszcze 88)
ps. podaję jeszcze link do sklepu gdzie go nabyłem w Warszawie- dosyć fachowa obsługa i nie robią łaski :) :
http://moto.sklep.fm.interia.pl/termo44300.html |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2011-05-31, 23:59
|
|
|
Jeśli możesz się wstrzymać z kupnem to ja u siebie w sklepie poszukam i dam znać(też mam 600' 95r.) - max. dwa dni. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Keeny
Przemo
Motocykl: VT1100 '85 red&black
Wiek: 56 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 148 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-06-01, 08:58
|
|
|
ehehe to jest mój :)
normalnie zamknięty!
http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=8925
ale jaja !
[ Dodano: 2011-06-01, 09:01 ]
wydaje mi się że 600-tki też nie mają przekaźników więc Ci nie podejdzie bez montowania przekaźnika.
Skrzystaj z tego linka tam opisałem jak dobierać i potem jak szukać w necie.
lewa |
_________________ Ilość rodzajów ludzi na świecie : 10
Ci co rozumieją system binarny i ci co nie rozumieją. |
|
|
|
|
KAMIL_R
Motocykl: Shadow VT600c '95
Wiek: 40 Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 74 Skąd: Kraków/Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-01, 09:28
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | Jeśli możesz się wstrzymać z kupnem to ja u siebie w sklepie poszukam i dam znać(też mam 600' 95r.) - max. dwa dni. |
Dzięki za pomoc ! Tylko czy uda się w razie czego załatwić przed weekendem?
Keeny napisał/a: | wydaje mi się że 600-tki też nie mają przekaźników więc Ci nie podejdzie bez montowania przekaźnika.
Skrzystaj z tego linka tam opisałem jak dobierać i potem jak szukać w necie.
lewa . |
Nie pomyślałem nawet, że przełącznik może być w systemie NC .. Zabawa
z dodatkowym przekaźnikiem nie ma raczej sesnu .. już wolę poczekać
z ręcznym przełącznikiem przy ramie :)
Po wpisaniu EPS 1.850.172 znalazłem coś takiego - chyba powinien być ok :
http://autowak.com.pl/Sta...SUZUKI_SWIFT_SF |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2011-06-01, 12:44
|
|
|
Możesz zerknąc tu:
http://www.shadow.org.pl/...er=asc&start=15
|
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Keeny
Przemo
Motocykl: VT1100 '85 red&black
Wiek: 56 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 148 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
KAMIL_R
Motocykl: Shadow VT600c '95
Wiek: 40 Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 74 Skąd: Kraków/Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-01, 22:10
|
|
|
Napisałem do chyba siedmiu sklepów z pytaniem o dostępność włącznika i nikt nie posiada na stanie.
Ps. wiecie może ile dokładnie wchodzi płynu do układu w VT600c ? Wg. serwisówki jest to łącznie 2l ( o ile pamiętam 0,4 na zbiorniczek i 1,6l do reszty ) . Przez korek udało mi się
wlać jedynie ok 1,2 l Reszta poszła do zbiorniczka.. W weekend czeka mnie pewnie
gruntowne płukanie układu... |
|
|
|
|
Keeny
Przemo
Motocykl: VT1100 '85 red&black
Wiek: 56 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 148 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-06-02, 08:21
|
|
|
Powiedz mi proszę jaki kupiłeś ten termostat? (temp otwarcia)
Rozumiem że już przymierzyłeś i do obudowy pasuje.
Jak mi podasz temp termo to spróbuję dobrać jeszcze inne możliwości.
[ Dodano: 2011-06-02, 08:24 ]
KAMIL_R napisał/a: | Przez korek udało mi się
wlać jedynie ok 1,2 l |
A po nalaniu tego 1L odpaliłeś moto z otwartym korkiem wlewu?
Mi też weszło tyle, a po odpaleniu w miarę jak się nagrzewał dolałem jeszcze sporo bo się odpowietrzał.
Potem do zbiorniczka, zamknąć korki i wio ! ;) |
_________________ Ilość rodzajów ludzi na świecie : 10
Ci co rozumieją system binarny i ci co nie rozumieją. |
|
|
|
|
KAMIL_R
Motocykl: Shadow VT600c '95
Wiek: 40 Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 74 Skąd: Kraków/Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-02, 13:37
|
|
|
Zakupiłem taki termostat : http://moto.sklep.fm.interia.pl/termo44300.html
Do wyboru temperatura otwarcia 82 lub 88 st. C - wziąłem 82. kosztuje 25zł - Sprzedawca mówił, że sprzedał sporo tych właśnie temostatów- szczególnie do motocykli Hondy :)
Jeżeli chodzi o nalewanie płynu to najpierw uruchomiłem silnik i dopiero wtedy zaczalem wlewać płyn. Teraz zrobię odwrotnie , ale przede wszystkim biorę się za gruntowne wyczyszczenie i odkamienienie chłodnicy . Kupie też jakiś wąż ogrodowy w casotramie i ją dokładnie przepłuczę. Pompa raczej działa , bo przy pracy silnika tworzy się wir w korku wlewu , a dodanie gazu powoduje podniesienie się płynu.
Cytat: | Jeśli możesz się wstrzymać z kupnem to ja u siebie w sklepie poszukam i dam znać(też mam 600' 95r.) - max. dwa dni. |
...Czujnika jeszcze nie znalazłem więc jeżeli Twoja propozycja będzie aktualna to możliwe ,że skorzystam :) |
|
|
|
|
Keeny
Przemo
Motocykl: VT1100 '85 red&black
Wiek: 56 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 148 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-06-02, 13:51
|
|
|
Tak rzucę okiem. Nie ma sprawy. O termostat pytałem aby czujnik nie wypadł poniżej temperatury otwarcia
Dobrze że wziąłeś ten niższy będzie większe pole manewru.
A propos tego odpowietrzenia to chwilę to trwa. Po nalaniu i odpaleniu do zamknięcia korka minęło u mnie chyba z 5 minut zanim się ustabilizowało i przestało zasysać płynu.
(Przygotuj sobie jakąś szmatę pod wlew bo trochę tam powinno chwilami wypluwać, aby po chwili znów gdzieś zniknął poziom z widoku. itd)
[ Dodano: 2011-06-02, 15:21 ]
Więc tak:
Jeśli Twój czujnik też wygląda jak mój...
Zdjęcie przykładowe
a dokładniej chodzi o wielkość korpusu względem gwintu i oringu aby ten ostatni był ładnie wduszony w gniazdo.
Jeśli tak to masz wybór:
1.850.043 95-90 stopni
1.850.055 95-90
1.850.057 95-90
1.850.066 102-97
1.850.092 90-85
1.850.096 95-90
1.850.100 95-85
1.850.148 100-95
1.850.149 95-85
1.850.172 102-97
1.850.174 95-90
1.850.178 102-97
1.850.188 100-95
Trochę tego jest. Po 1 sprawdź ceny tych co wybierzesz bo niektóre są z kablami i wtyczkami np Nissan i mogą być b.drogie.
Po 2 jeżeli masz płyn a nie wodę (borygo, petrygo i inne na bazie glikolu etylenowego) oraz masz korek ciśnieniowy szczelny (ten od wlewu) to nie bój się temp np 102-97.
Nic Ci się nie zagotuje. Ja mam 102-97 i nic mi nie wypluwa jak wichura się załącza.
Powodzenia |
_________________ Ilość rodzajów ludzi na świecie : 10
Ci co rozumieją system binarny i ci co nie rozumieją. |
|
|
|
|
KAMIL_R
Motocykl: Shadow VT600c '95
Wiek: 40 Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 74 Skąd: Kraków/Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-02, 18:00
|
|
|
Wielkie dzięki - już wysłałem powyższą listę do sklepu z prośbą o wyszukanie któregoś z nich. Jeśli się uda to oczywiście podam kontakt i cenę.
Mam jeszcze tylko jedno pytanie o metodę sprawdzania działania włącznika , bo być może popełniłem jakiś błąd. Na palniku gazowym postawiłem stalowy , turystyczny kubek z wodą na wys. gwintu ( czyli ok 15mm ). Czujnik z jednej strony złapałem krokodylkiem na gwincie a z drugiej przykładałem do wtyku .. Po podgrzaniu ( woda już wrzała ) czujnik nie zwarł obwodu z żarówką ( najgorsze to to ,że nowy zamiennik z larssona również nie zamyka :/ )... Chyba innaczej nie da się tego zrobić ? Czy macie jakieś sugestie co do takiej metody? |
|
|
|
|
Keeny
Przemo
Motocykl: VT1100 '85 red&black
Wiek: 56 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 148 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-06-03, 08:17
|
|
|
rozumiem że miałeś w czujniku 1 styk. Wówczas metoda dobra.
Oczywiście istotne skuteczne połączenie krokodylka, gwintu i styku "wtyku".
Pomijam że w tym obwodzie oprócz żarówki konieczne jest źródło prądu ale to na pewno miałeś tylko z oczywistych względów nie wspomniałeś.
Natomiast jeśli w czujniku masz 2 styki wówczas gwint czy korpus nie bierze udziału w przewodzeniu. Należy podłączyć obwód tylko do tychże dwóch styków a w obwodzie jak poprzednio jeszcze żaróweczka lub miernik i bateryjka.
[ Dodano: 2011-06-03, 08:19 ]
acha no i jeszcze jedna rzecz.... jeśli czujnik masz np 102stC to raczej we wodzie nie załączysz go.
Woda wrze normalnie w niecałych 100st. Im dalej w góry (wyżej) tym w niższej temp wrze. Zatem 102stC nie osiągniesz. Musiałbyś się posiłkować olejem albo borygo .
pozdrawiam |
_________________ Ilość rodzajów ludzi na świecie : 10
Ci co rozumieją system binarny i ci co nie rozumieją. |
|
|
|
|
KAMIL_R
Motocykl: Shadow VT600c '95
Wiek: 40 Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 74 Skąd: Kraków/Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-03, 09:45
|
|
|
Kupiłem taki zamiennik w Larssonie : http://www.larsson.pl/ind...Nw==&bid=104240 . Jak widać jest na jeden wtyk i właściwie nie różni się wiele od oryginalnego . Oczywiście w obwodzie miałem również akumulator żelowy :) .
Nie mam przy sobie pudełka , więc nie sprawdzę w tej chwili temp. działania, ale możliwe, że wynosi ona ponad 100 st. C . Jutro rano spróbuję podgrzać go w płynie chłodniczym. |
|
|
|
|
Keeny
Przemo
Motocykl: VT1100 '85 red&black
Wiek: 56 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 148 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-06-03, 11:44
|
|
|
108zł ??!!
No nic, niech Ci służy |
_________________ Ilość rodzajów ludzi na świecie : 10
Ci co rozumieją system binarny i ci co nie rozumieją. |
|
|
|
|
KAMIL_R
Motocykl: Shadow VT600c '95
Wiek: 40 Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 74 Skąd: Kraków/Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-05, 23:12
|
|
|
W tygodniu odbiorę zamiennik w sklepie w Krakowie - 50 zł . Dziś zrobiłem 250 km i ani razu nie wywaliło płynu . W korkach i przed światłami włączałem profilaktycznie wentylator za pomocą przełącznika przy ramie :) . Wczoraj przepłukałem chłodnicę płynem do czyszczenia i odkamieniania układów chłodzenia , wiec może to coś dało . |
|
|
|
|
|