Odpowiedz do tematu
: Problem z obrotomirzem
Mam problem z obrotomierzem, czasami jest tak że nie wskazuje prędkości obrotowej silnika a czasami zaskakuje i jest ok. włącza się i wyłącza jak mu się podoba. Nadmieniam że jest to elektryczny obrotomierz. Może ktoś z kolegów miał też taki przypadek i wie gdzie szukać przyczyny.
Jak dasz koniom jeść, tak cię będą wieźć.
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg
:
W mojej VT 700 mam identycznie, ale nie zwracam na to uwagi. Jeżdżę na ucho
Jednak gdybym wiedział w czym rzecz, to zawsze lepiej mieć sprawny obrotomierz
Jednak gdybym wiedział w czym rzecz, to zawsze lepiej mieć sprawny obrotomierz
Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami.
:
Trzeba by wziąść miernik i porobić pomiary. Przyczyną może być jakiś niekontakt w instalacji lub wewnątrz obrobomierza lub czyjnik. Ciężko wyczuć i stwierdzić ze to jest to. Najpierw dokonał bym pomiarów gdzie szukać przyczyny.
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
:
Niestety nie mam pojęcia gdzie szukać. Manual który posiadam dotyczy tylko i wyłącznie wersji z mechanicznym obrotomierzem a i schemat instalacji jest tak niewyraźny że szkoda gadać.
Jak dasz koniom jeść, tak cię będą wieźć.
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg
:
Podczepiam się pod temat.
Mam problem z licznikiem km.
Prędkość wskazuje dobrze (nie jechałam z nikim "obok" żeby sprawdzić ale wydaje mi się że raczej dobrze, jeśli są różnice to niewielkie), ale po ostatniej przejażdżce po okolicach mało oczka mi nie wyszły na wierzch. Zamiast 56 km które faktycznie zrobiłam, naliczyło mi ponad 400
Myślicie że problem tkwi gdzieś w montowaniu przy kole czy może w samym liczniku..?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Mam problem z licznikiem km.
Prędkość wskazuje dobrze (nie jechałam z nikim "obok" żeby sprawdzić ale wydaje mi się że raczej dobrze, jeśli są różnice to niewielkie), ale po ostatniej przejażdżce po okolicach mało oczka mi nie wyszły na wierzch. Zamiast 56 km które faktycznie zrobiłam, naliczyło mi ponad 400
Myślicie że problem tkwi gdzieś w montowaniu przy kole czy może w samym liczniku..?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
:
To ma też chyba dobre strony, zobacz jakie masz małe spalanie
Cytat: |
Zamiast 56 km które faktycznie zrobiłam, naliczyło mi ponad 400 |
To ma też chyba dobre strony, zobacz jakie masz małe spalanie
:
Sprawdź dokładnie, czy któraś z linek nie przyciska nawet delikatnie pokrętła do zerowania licznika dziennego. U mnie przyciskała linka sprzęgła i walił mi takie ilości mil, ze mi oczy na wierzch wyszły. Odsunąłem i zabezpieczyłem linkę sprzęgła przed ponownym przysunięciem się do pokrętła i jest OK.
jenny napisał/a: |
Podczepiam się pod temat.
Mam problem z licznikiem km. Prędkość wskazuje dobrze (nie jechałam z nikim "obok" żeby sprawdzić ale wydaje mi się że raczej dobrze, jeśli są różnice to niewielkie), ale po ostatniej przejażdżce po okolicach mało oczka mi nie wyszły na wierzch. Zamiast 56 km które faktycznie zrobiłam, naliczyło mi ponad 400 Myślicie że problem tkwi gdzieś w montowaniu przy kole czy może w samym liczniku..? Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. |
Sprawdź dokładnie, czy któraś z linek nie przyciska nawet delikatnie pokrętła do zerowania licznika dziennego. U mnie przyciskała linka sprzęgła i walił mi takie ilości mil, ze mi oczy na wierzch wyszły. Odsunąłem i zabezpieczyłem linkę sprzęgła przed ponownym przysunięciem się do pokrętła i jest OK.
:
Zeza, no tak, nie obraziłabym się, gdyby tak paliła przy tylu nabitych rzeczywiście km
Mateusz, dzięki, sprawdzę
Mateusz, dzięki, sprawdzę
: Re: Problem z obrotomirzem
Przy swojej miałem identycznie. Raz pokazywał a raz nie. Jak go potrzepałem to pokazywał, co wskazywało na brak styku. Po rozebraniu obrotomierza (kłopotliwe odginanie ramki), przelutowaniu całej płytki elektronicznej, wymianie dwóch elektrolitów i przeczyszczeniu wszystkich styków jest OK!!
jacabe napisał/a: |
Mam problem z obrotomierzem, czasami jest tak że nie wskazuje prędkości obrotowej silnika a czasami zaskakuje i jest ok. włącza się i wyłącza jak mu się podoba. Nadmieniam że jest to elektryczny obrotomierz. Może ktoś z kolegów miał też taki przypadek i wie gdzie szukać przyczyny. |
Przy swojej miałem identycznie. Raz pokazywał a raz nie. Jak go potrzepałem to pokazywał, co wskazywało na brak styku. Po rozebraniu obrotomierza (kłopotliwe odginanie ramki), przelutowaniu całej płytki elektronicznej, wymianie dwóch elektrolitów i przeczyszczeniu wszystkich styków jest OK!!
: Re: Problem z obrotomirzem
Hmm.... No cóż... chyba nie będę miała wyboru, gdyż nie zauważyłam, aby linka gdzieś była gdzieś przyciśnięta, a także by któaś z linek przyciskała pokrętło
Nie mam pojęcia co zrobić z tym fantem... Ale trzeba by to zrobić
Oblukałam trochę tą linkę, jest wkręcana do obrotomierza, tylko pytanie czy powinna być dokręcona do końca gwintu? Bo nie jest. Nie znam się na tych licznikach.
Proszę o jeszcze jakieś wyjaśnienie, rady, może nie trzeba będzie rozbierać licznika..? (mam taką nadzieję)
pdarek napisał/a: | ||
Przy swojej miałem identycznie. Raz pokazywał a raz nie. Jak go potrzepałem to pokazywał, co wskazywało na brak styku. Po rozebraniu obrotomierza (kłopotliwe odginanie ramki), przelutowaniu całej płytki elektronicznej, wymianie dwóch elektrolitów i przeczyszczeniu wszystkich styków jest OK!! |
Hmm.... No cóż... chyba nie będę miała wyboru, gdyż nie zauważyłam, aby linka gdzieś była gdzieś przyciśnięta, a także by któaś z linek przyciskała pokrętło
Nie mam pojęcia co zrobić z tym fantem... Ale trzeba by to zrobić
Oblukałam trochę tą linkę, jest wkręcana do obrotomierza, tylko pytanie czy powinna być dokręcona do końca gwintu? Bo nie jest. Nie znam się na tych licznikach.
Proszę o jeszcze jakieś wyjaśnienie, rady, może nie trzeba będzie rozbierać licznika..? (mam taką nadzieję)
: Re: Problem z obrotomirzem
Jenny, zdecyduj, czy mówisz o liczniku czy obrotomierzu? Jeśli o liczniku to on jest na linkę, która prowadzi od koła do zegara. Jeśli nic Ci nie dociska pokrętła km to w takim razie siadło zazębianie mechanizmu - poproś Partycję, żeby Ci powiedziała, w jakim zakładzie naprawiała licznik. Być może jakiś zegarmistrz sie by za to wziął?
Jeśli obrotomierz to masz dwa do wyboru - albo mechaniczny na linkę, która wychodzi z pokrywy zaworowej pierwszego gara albo elektroniczny
Co do samej linki - nie musi być wkręcona do końca gwintu. Nakrętka linki nie obejmuje całego gwintu więc nie ma się co siłować. Jeśli trzyma sie dobrze i nie odkręca, a licznik nie wydaje dziwnych dźwięków to jest OK.
jenny napisał/a: |
Hmm.... No cóż... chyba nie będę miała wyboru, gdyż nie zauważyłam, aby linka gdzieś była gdzieś przyciśnięta, a także by któaś z linek przyciskała pokrętło Nie mam pojęcia co zrobić z tym fantem... Ale trzeba by to zrobić Oblukałam trochę tą linkę, jest wkręcana do obrotomierza, tylko pytanie czy powinna być dokręcona do końca gwintu? Bo nie jest. Nie znam się na tych licznikach. Proszę o jeszcze jakieś wyjaśnienie, rady, może nie trzeba będzie rozbierać licznika..? (mam taką nadzieję) |
Jenny, zdecyduj, czy mówisz o liczniku czy obrotomierzu? Jeśli o liczniku to on jest na linkę, która prowadzi od koła do zegara. Jeśli nic Ci nie dociska pokrętła km to w takim razie siadło zazębianie mechanizmu - poproś Partycję, żeby Ci powiedziała, w jakim zakładzie naprawiała licznik. Być może jakiś zegarmistrz sie by za to wziął?
Jeśli obrotomierz to masz dwa do wyboru - albo mechaniczny na linkę, która wychodzi z pokrywy zaworowej pierwszego gara albo elektroniczny
Co do samej linki - nie musi być wkręcona do końca gwintu. Nakrętka linki nie obejmuje całego gwintu więc nie ma się co siłować. Jeśli trzyma sie dobrze i nie odkręca, a licznik nie wydaje dziwnych dźwięków to jest OK.
:
Ja miałem też kłopoty z obrotomierzem... - obroty spadały do zera czasami ale efekt ten był powiązany z jednoczesnym dławieniem motocykla... po długim poszukiwaniu okazało się że w kostce nad cewkami zapłonowymi jeden przewód nie miał kontaktu więc proponuje sprawdzić całe okablowanie przy wn, wszystkie kostki i połączenia.
Jadę jadę na motorze...
:
Odpowiedz do tematu
Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za tak późny odzew - doskwiera za mało wolnego czasu.
Chodzi mi o licznik, nie o obrotomierz, przepraszam za niesprecyzowane wypowiedzi.
Chodzi mi o licznik, nie o obrotomierz, przepraszam za niesprecyzowane wypowiedzi.