/
|
Rezerwa paliwowa |
Autor |
Wiadomość |
Derry
Motocykl: brak
Wiek: 48 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 567 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-03, 16:36 Rezerwa paliwowa
|
|
|
Cześć jeśli temat już był, to wybaczcie, szukałem i nie znalazłem
Sprawdzał ktoś albo gdzieś doczytał ile dokładnie powinna wynosić rezerwa w 1100 Spirit z 2004 roku? (SC18)
Jakoś do tej pory wydawało mi się, że będzie to z 1,5-2 litrów... najwidoczniej się myliłem.
Zawsze tankuję do takiego poziomu, aby paliwo wypełniało cały bak zostawiając tylko ok 3 cm tego kanału wlewowego. Czyli chyba się to mówi pod korek
Dziś przeżyłem lekkiego zonka.
Przy stanie 128 mil skończyło mi się paliwo w głównym zbiorniku, przełączyłem na rezerwę i dojechałem do stacji przy stanie 134,5 mili.
Zatankowałem "pod korek" i weszło mi 14,85 l.
Spalanie więc wyszło 7,03litra / 100km, lub jak kto woli 11,04 litra / 100 mil,
co chyba jest w miarę normalne przy jeździe 100% miejskiej i 2x dziennie (rano i po pracy) rozgrzewaniu silnika przez jakieś 5 minut przed ruszeniem.
Teraz trochę matematyki:
Skoro spalanie wyniosło 11,04 litra na 100mil, to przy stanie licznika 128 mil spaliłem 14,13 litra, czyli w tym 15-litrowym baku zostało tylko 0,87l rezerwy,
zatem w jeździe miejskiej daje to zasięg maksymalny zaledwie 7,87 mili (12,36km).
Przyznam, że teraz to z duszą na ramieniu będę dojeżdżał do rezerwy, w końcu 12km to nie zawsze uda się do jakiegoś źródełka dojechać, szczególnie jak się stoi w korkach lub przeciska przez centrum.
Zastanawiam się czy wszystkie hanki tam mają, czy też może u mnie jest tak dziwnie mało tego paliwa na rezerwie? |
_________________ Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć! |
|
|
|
|
Fatum
Marcin
Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 1029 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-03, 16:53
|
|
|
Twoja matematyka zawodzi, sprawdź w serwisówce ile masz rezerwy i już, ja w 750 kiedyś czytałem mam coś koło 2.8-4 litrów(?), sądzę, że mniej nie masz, 120mil przejeżdżam na głównym ale i tak tankuje co około 70 mil bo tak mnie podróż nie męczy,a jak jeżdżę po mieście to co 90-100 mil i nie wnikam w temat ile jest rezerwy
ok sprawdziłem mam 13l, 4l rezerwy, myślę że musisz mieć podobnie
pozdrawiam |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-06-03, 16:59
|
|
|
Pojemność całkowita zbiornika paliwa w VT1100C Shadow Spirit 04 wynosi 15.8 litra.
Rezerwa to 2.2 litra. Na rezerwie powinno się przejechać około 50 km. I tyle się przejeżdża, sprawdzone kilkakrotnie. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Derry
Motocykl: brak
Wiek: 48 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 567 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-03, 17:09
|
|
|
[ Dodano: 2011-06-03, 17:14 ]
Fatum napisał/a: | Twoja matematyka zawodzi, sprawdź w serwisówce ile masz rezerwy i już, ja w 750 kiedyś czytałem mam coś koło 2.8-4 litrów(?), sądzę, że mniej nie masz, 120mil przejeżdżam na głównym ale i tak tankuje co około 70 mil bo tak mnie podróż nie męczy,a jak jeżdżę po mieście to co 90-100 mil i nie wnikam w temat ile jest rezerwy |
Jak dotrę do domu to faktycznie sprawdzę.
Powyższe wywody były na gorąco po przyjechaniu do pracy i tankowaniu
Todek napisał/a: | Pojemność całkowita zbiornika paliwa w VT1100C Shadow Spirit 04 wynosi 15.8 litra.
Rezerwa to 2.2 litra. Na rezerwie powinno się przejechać około 50 km. I tyle się przejeżdża, sprawdzone kilkakrotnie. |
Hmm Todku a jak liczone jest to 15,8? Równo z poziomem górnym wlewu?
Zakładając, że całkowita pojemnośc to 15,8 przy 2,2 rezerwy, dawałoby to 13,6 litra pojemności "głownego zapasu paliwa"
Czyli ze co?
W momencie przekręcenia kranika spalone miałem 13,6 litra - tak by wynikało, prawda?
Na stacji po przejechaniu kolejnych 6,5 mili wyszło mi, że dotankowałem do pełna 14,85 litra, czyli na te 6,5 mili spaliłem 1,25L ? Spalanie wyszło na tym odcinku 12,25L / 100km?
Hmm.... coś mi się tu nie zgadza. |
_________________ Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć! |
|
|
|
|
browcu
Jasne pełne
Motocykl: VT 750 DCA 03
Wiek: 45 Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 105 Skąd: Warszawa-Ursus
|
Wysłany: 2011-06-03, 18:19
|
|
|
Odpowiedź jest prosta ile wlejesz tyle spali:))
A tak troszku poważniej to ja przejeżdżam ok 110mil i rezerwa wpada wiec czas tankować |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-06-03, 18:41
|
|
|
Zgodnie z zaleceniem serwisówki, paliwa powinno się nalewać do dolnej krawędzi rury wlewu. I zapewne do tego poziomu jest mierzona pojemność zbiornika paliwa. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2011-06-03, 20:56
|
|
|
Derry, jeśli chcesz sprawdzić czy serwisówka nie kłamie. Spuść paliwo na głównym, sprawdź ile zlałeś. Następnie zobacz ile spuścisz na rezerwie. |
|
|
|
|
intruz
Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-06-04, 12:11
|
|
|
a po co rozgrzewasz silnik aż 5 minut? Nie szkoda ci czasu i benzyny? Mojej sabre wystarcza kilkadziesiąt sekund do minuty i jazda. Silnik szybciej nabiera temperatury w czasie jazdy! |
_________________ Wynajmę Jaguara do ślubu - może być z obstawą motocyklową:
http://jaguaremdoslubu.blogspot.com/ |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2011-06-04, 15:56
|
|
|
A już tak najdokładniej zmierzysz, gdy nalejesz pod korek (czyt. Todek), czyli zgodnie z danymi masz w motocyklu 15,8 l paliwa. Zapisujesz dane z licznika, jeździsz do załączenia rezerwy, znowu zapisujesz dane z licznika i potem wyjeżdżasz rezerwę do zera, znaczy do zatrzymania motocykla z braku paliwa, zapisujesz stan licznika i dolewasz benzyny z butelki 1,5 litra specjalnie w tym celu wożonej w sakwie. Potem sobie wszystko przeliczasz i tyle. Co tu więcej trzeba ? wszystko wyliczysz - spalanie, pojemność rezerwy, nawet całą pojemność, bo jak już będziesz wiedział ile wlałeś znowu pod korek dodając te 1,5 litra z butelki po przeliczeniu spalania i odległości jaką pokonałeś do stacji benzynowej. To proste wszystko jest.
Albo tankujesz co 110 mil i problem z rezerwą masz głowy.
p.s. spalanie to trochę duże masz... |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
Derry
Motocykl: brak
Wiek: 48 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 567 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-04, 17:26
|
|
|
intruz napisał/a: | a po co rozgrzewasz silnik aż 5 minut? Nie szkoda ci czasu i benzyny? Mojej sabre wystarcza kilkadziesiąt sekund do minuty i jazda. Silnik szybciej nabiera temperatury w czasie jazdy! |
Bo nie lubie jeździć na ssaniu.
Mniej niż 3-4 minuty rozgrzewania powoduje, że maszyna potrafi mi zgasnąć przy wyrzuceniu na luz na pierwszych kilku światłach.
jesli się rozgrzeje to sytacja nie występuje a ja nie muszę jechać na ssaniu a co za tym idzie wyższych niż mi się podobają obrotach.
[ Dodano: 2011-06-04, 17:28 ]
Zibi665 napisał/a: | A już tak najdokładniej zmierzysz, gdy nalejesz pod korek (czyt. Todek), czyli zgodnie z danymi masz w motocyklu 15,8 l paliwa. Zapisujesz dane z licznika, jeździsz do załączenia rezerwy, znowu zapisujesz dane z licznika i potem wyjeżdżasz rezerwę do zera, znaczy do zatrzymania motocykla z braku paliwa, zapisujesz stan licznika i dolewasz benzyny z butelki 1,5 litra specjalnie w tym celu wożonej w sakwie. Potem sobie wszystko przeliczasz i tyle. Co tu więcej trzeba ? wszystko wyliczysz - spalanie, pojemność rezerwy, nawet całą pojemność, bo jak już będziesz wiedział ile wlałeś znowu pod korek dodając te 1,5 litra z butelki po przeliczeniu spalania i odległości jaką pokonałeś do stacji benzynowej. To proste wszystko jest.
Albo tankujesz co 110 mil i problem z rezerwą masz głowy.
p.s. spalanie to trochę duże masz... |
W sumie można spróbować, a spalanie, no takie wychodzi od 6,5 do 7 po mieście.
W trasie około 5,3 przy 100-110km/h |
_________________ Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć! |
|
|
|
|
saretar
known as: mikmac
Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 781 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-05, 09:37
|
|
|
mozesz minimalnie podkrecic wolne obroty tak o 25-50. To, ze potrafi zgasnac w czasie pierwszych kilku minut to nie problem ssania tylko bardzo dokladnej regulacji gaznikow i wolnych obrotow. Ssanie to tak 30sek-1min i styka. Motocykl sam z siebie nie gasnie na wolnych, gasnie jak schodzi z obrotow na wolne - wtedy wystarczy go delikatnie przytrzymac gazem i pomalu spuscic.
5min na ssaniu to za dlugo i niepotrzebnie trzymasz maszyna na wolnych w garazu. |
_________________ "trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław |
|
|
|
|
PiotrBlackSh
Motocykl: Shadow VT1100 '87
Wiek: 47 Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 116 Skąd: Przezchlebie
|
Wysłany: 2011-06-05, 22:54
|
|
|
spalanie masz spore moim zdaniem - mi wyszło dzisiaj robiąc 160km po wszelakiego typu wioskach w opolskim 4,6l/100km
ale fakt ssanie przez chwile przy odpaleniu - później ruszam i przy dzisiejszej temp. wyłączam po ok 500m .... |
|
|
|
|
ticky
Ciułający kasiore
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre 06
Wiek: 32 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 570 Skąd: Karwieńskie Błota I
|
Wysłany: 2011-06-06, 17:51
|
|
|
Wczoraj dopadła mnie rezerwa.
Przerzuciłem kranik, przejechałem z 7-8 mil i zatankowałem trochę ponad 13 l, nie uciskając na siłę paliwa, więc wychodzi na to, że ja mam wymiarowy zbiornik Oczywiście zakładam, że w różnych wersjach 1100 są równe zbiorniki paliwa
pzdr
Wojt |
|
|
|
|
Mariner
Motocykl: Honda Shadow VT1100
Wiek: 51 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 81 Skąd: Opole/Karczow
|
Wysłany: 2011-06-06, 21:08
|
|
|
W zeszłą sobotę pojechałem z żoną na wycieczkę (zamki Bolków i Chojnik), jazda generalnie po wiochach, spalanie wyszło 4,48ltr; byłem trochę w szoku i liczyłem kilka razy. Wynik ten sam, przy czym nie jechałem oszczędnie a raczej z prędkością bezpieczną, w końcu wiozłem swoją drugą "lepszą" połowę. W mieście spalanie wychodzi poniżej 6ltr, na ogół robię 127 - 130 mil zanim zatankuję; rzadko przekręcam kranik na rezerwę choć kilka razy się zdarzyło. W temacie ssania - odpalam Hankę zanim ubiorę kask i rękawice a ssanie wyłączam chwilę po tym jak ruszę z miejsca, nie później niż 1 min.
Pozdro i lewa w górze |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|