/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
sabre, spirit - dysze
Autor Wiadomość
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2011-01-15, 10:48   

ticky napisał/a:
opel3366 napisał/a:
Fabryczna Sabra to i licznik zamknąć potrafi ( a nie pamiętam do ilu jest ) :mrgreen:




Nie taka fabryczna ;-)

Twoje wydechy właściwie nie powodują żadnych oporów wydostawania się na zewnątrz spalin, a na pewno nie jest to bez znaczenia przy dogłębnych testach ;-)




To samo chciałem napisać. Przy wyższych prędkościach obrotowych Twój wydech zapewni drobną przewagę nad fabrycznym ;-)
 
 
opel3366 
Robert

Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1102
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-01-15, 20:24   

Roadrunner napisał/a:
ticky napisał/a:
opel3366 napisał/a:
Fabryczna Sabra to i licznik zamknąć potrafi ( a nie pamiętam do ilu jest ) :mrgreen:




Nie taka fabryczna ;-)

Twoje wydechy właściwie nie powodują żadnych oporów wydostawania się na zewnątrz spalin, a na pewno nie jest to bez znaczenia przy dogłębnych testach ;-)




To samo chciałem napisać. Przy wyższych prędkościach obrotowych Twój wydech zapewni drobną przewagę nad fabrycznym ;-)




A ja słyszałem że puste wydechy zmniejszają moc .

Ale pewnie Todek nas zaraz oświeci :mrgreen:
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż cięzko ich czasem wyprzedzić...
 
 
 
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2011-01-15, 22:24   

Kwestia tylko jak to jest zrobione, jeżeli jest ściągniemy wydech to silnik nie będzie dobrze pracować, a może nawet gasnąć. Całkiem puste rury też nie są dobrym rozwiązaniem. Ale gdy choć trochę ograniczymy przepływ np. "siatką", "poprzeczką" to moc nam wzrośnie. Z moich nie dawnych badań wynikło, że bez ingerencji w gaźniki moc wzrosła o 4 km, a moment o 6 Nm, przy regulacji gaźników można się spodziewać wzrostu o około 6-10 km, moment 10-15 Nm.
_________________
Z pasją przez życie......
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-01-15, 22:30   

Różne są na ten temat opinie. :mrgreen: Twoja jest poparta badaniami. :-)

Z tego co wyczytałem, to wolne wydechy przytłumiać powinno się nie na końcu wydechu, tylko albo przy wejściu kolanka do tłumika, albo w samym kolanku.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2011-01-15, 22:54   

Oczywiście, nie których nawet badania nie przekonają, ale widziałem, robiłem i teraz mogę się tym podzielić, a co kto z tym zrobi. Masz rację z mocowaniem. O dziwo nawet mały, wygięty kawałek metalu (zakryje powiedzmy 15% średnicy przelotu) może znacznie poprawić charakterystykę. Oczywiście odpowiednie firmy poświęcają długie godziny i kupę kasy na optymalizację kształtu i miejsca mocowania różnych takich "ulepszeń", a my tylko na czuja, metodą prób i błędów. Ja bym się bardziej skłaniał do mocowania bliżej kolanka, niż na końcu wydechu.
_________________
Z pasją przez życie......
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM