Kilka pytań odnośnie VT 600
Odpowiedz do tematu

: Kilka pytań odnośnie VT 600
Witam



Mam parę pytań:



1. Do swojej Hondy VT 600 kupuje zwykle olej Castrol 10W/40 Power 1 GPS 4T. Staram się kupić go w oryginalnym opakowaniu Castrola lecz tym razem zakupiłem „niby” przelany z beczki sprzedawca zapewniał że to ten sam olej, a mi się wydaje że na tym robią przekręt co o tym sądzicie i jak kupujecie w oryginalnym opakowaniu czy także z beczki ?



2. Od dłuższego czasu poszukuje linki powrotnej (zamykajacej) do VT 600 od samego początku miałem ją zerwaną niestety oryginał kosztuje 250zł (w salonie Hondy) są dostępne zamienniki na allegro po 50zł, może ktoś z was zakupił już takei chodzi mi o to czy nie zerwie się za szybko. Słyszałem że gdy się wymienia jedną z linek trzeba także wymienić i drugą, ile w tym prawdy? Tak na marginesie to po co ta druga linka bo ja jej nigdy nie miałem (była zerwana) manetka chodzi lżej ? A może druga słuzy jako zapas gdyby się jedna zerwie ?



3. Na bazarze kupiłem filtr oleju także do VT 600, w domu dopiero zauważyłem że filtr ma symbol HF204 a nie HF303 tak jak jest podane według katalofu HilfoFiltro, dzowniłem do sprzedawcy on jednak zapewniał że to jest to samo tylko ten co otrzymałem jest troche niższy ale będzie pasował. Co o tym myślicie w katalogu chyba nie bez powodu podają symbol ? Wymienić go na najbliższym motobazarze czy wkręcić ten który dostałem przez pomyłke ?

: Re: Kilka pytań odnośnie VT 600
Ad.1. Jeżeli to jest Castrol to żadna różnica, czy w butelce czy "luzem". Oryginalny GPS POWER 1 jest czerwony, sprzedawca powinien go nalewać przy Tobie z zielonej beczki z napisem CASTROL i kartką z oznaczeniami i opisem oleju. W przeciwnym razie ja bym nie kupił z beczki.



Ad.2. Jak sama nazwa wskazuje jest linka powrotna tzn. odpowiada za powrót manetki. Mając dylemat 250zł oryginał, a 50zł zamiennik wcale bym się nie zastanawiał - nawet gdyby miała tylko rok wytrzymać to masz pięć lat w cenie serwisu. Poza tym dlaczego zamiennik miałby być gorszy od oryginału?? Jeżeli wykonanie sumienne to nie ma problemu - główną przyczyną zerwania linek jest ich uszkodzenie("przyszczypnięcie", złe ułożenie i załamanie, wilgoć w pancerzu i rdza). Kupisz tańszą, nasmarujesz i będzie dobrze.



Ad.3. Do VT600 przeznaczony jest filtr HF303(jego zamiennik wg. Hilfo to HF1013). Nie znaczy to, że Ten który posiadasz nie będzie pasował- jeżeli zgadza się średnica uszczelnienia, gwint i inne parametry. Nie mniej ceny tych filtrów są, że tak powiem znikome i moim zdaniem nie ma co kombinować- jak masz możliwość to wymień i miej święty spokój.

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
: Re: Kilka pytań odnośnie VT 600
GhoustDragon napisał/a:
Ad.1. Jeżeli to jest Castrol to żadna różnica, czy w butelce czy "luzem". Oryginalny GPS POWER 1 jest czerwony, sprzedawca powinien go nalewać przy Tobie z zielonej beczki z napisem CASTROL i kartką z oznaczeniami i opisem oleju. W przeciwnym razie ja bym nie kupił z beczki.





W tym sęk że olej kupiłem tez na bazarze i miał już przelany do 4 litrowych pojemników (tylko były podpisane markerem) ale tez jest taki niby różwy niby czerwony jak ten poprzedni. Tak myślę że jakbym przelał resztke z oryginalnego pojemnika ktora mi zostala to w ten sposób chyba najłatwiej sprawdzić czy to ten sam, chyba że źle mysle.



Jeszcze co do tych linek to musza byc obie wymieniane czy wystarczy jedna?



A filtr wymienię na najblizszym motobazarze w łodzi i tak muszę się w łodzi pojawić wiec co mi szkodzi ;)

btomek
[Usunięty]
: Re: Kilka pytań odnośnie VT 600
radziok16 napisał/a:


W tym sęk że olej kupiłem tez na bazarze i miał już przelany do 4 litrowych pojemników (tylko były podpisane markerem)


To tak jakby kupić na bazarze butelkę z przelanym piwem z beczki z napisem markerem ZUBR, Tyskie i itp. Mimo zapewnień sprzedawcy nie wypiłbym takiego piwa i tak samo nie wlałbym takiego oleju do mojej Hanki.

:
kolor i zapach jest ten sam tego oleju.. ale i tka wiem że więcej takiego nie kupie.



Co do wymiany tych linek może się ktoś wypowiedzieć czy faktycznie trzeba wymieniać obydwie razem ? Jesli tka to z jakiego powodu...

:
radziok16 napisał/a:


Co do wymiany tych linek może się ktoś wypowiedzieć czy faktycznie trzeba wymieniać obydwie razem ? Jesli tka to z jakiego powodu...


Zużywają się w podobnych warunkach i mają zbliżoną trwałość. Jeśli ta zerwana nie była mechanicznie uszkodzona to w najbliższym czasie ta druga też się może zerwać.

Marcin
:
Tego nie stwierdzę już drugi sezon jeżdżę bez tej drugiej. wydaje mi się że ktoś za mocno naciągnął dlatego pękła po środku, a tak poza tym wyglądała dobrze... W sumie warto mieć na zapas...

:
Moja VT 600 jak ją kupiłem nie miała linki powrotnej,nabyłem nową,założyłem i przejeździłem cały sezon bez jakichkolwiek awarii.Według moich doświadczeń nie ma potrzeby wymiany obydwu linek gazu.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group