Oddławienie moto + wybebeszenie wydechów-gdzie we Wrocławiu?
Odpowiedz do tematu

: Oddławienie moto + wybebeszenie wydechów-gdzie we Wrocławiu?
Witajcie,

W zasadzie temat można by podzielić na dwa wątki ale nie chciałem zaśmiecać niepotrzebnie forum, ponadto te dwa zagadnienia w pewien sposób się łączą (o czym poniżej)...

Otóż przywiozłem z Niemiec VT600, zdławione do 34KM. W briefie jest tylko wzmianka o ograniczeniu mocy, nie widzę zapisów odnośnie sposobu zdławienia. Decyzja prosta... trzeba moto przywrócić do mocy nominalnej. A że zapewne po tym zabiegu będą potrzebne wszelkie regulacje, wolałbym najpierw wypruć wydech, żeby mieć pewność, że czynności regulacyjnych nie trzeba będzie powtarzać po tej operacji...

I tu dochodzimy do meritum. Gdzie we Wrocku lub okolicy ktoś mi to ogarnie? Oczywiście mógłbym uderzyć na Rakową, ale tam po pierwsze będzie pewnie bardzo drogo, po drugie taki warsztat z pewnością odmówi prucia wydechów (w ASO nie wypada?). Mój znajomy wspominał coś o Hary Motors na Brucknera, bo pracuje drzwi w drzwi z nimi i powiedzmy, że się znają. Ja natomiast nigdy nie miałem z nimi nic wspólnego, w internecie opinii o nich też praktycznie nie ma.

Więc może gdzie indziej? Jakieś sugestie? Chodzi mi przede wszystkim o kompleksowość: Wstawiam moto, odbieram gotowe za X czasu, cieszę się jazdą. Nie koniecznie interesuje mnie np. zakup dysz i innych części we własnym zakresie, dowożenie ich do mechanika itp.

Ktoś może coś (kogoś) doradzić? A może jakaś opinia o Hary Motors?

Pozdrawiam,
Cypis

:
Jeżeli chcesz wybebeszyć tak jak większość z nas ma to zrbione, to nie wiem czy jest sens prosić jakieś zakłady o pomoc, bo szkoda kasy moim zdaniem. Otwornica + wiertarka, 30min i po sprawie :)
Chyba że masz na myśli jakieś głębdsze modyfikacje.

:
Witajcie,

Mam na myśli dokładnie taką modyfikacje, jak u Was, tj. akcja z otwornicą. Po prostu wychodząc z założenia, że otwornica + przedłużka to ok 100 PLN (a do tego moje niedoświadczenie i wiertarka wątpliwej jakości, która może tego nie przeżyć), to wolę już dać komuś te 100 PLN, kto ma sprzęt i przede wszystkim ma doświadczeni w tej materii.

Co do regulacji PO to chyba naturalne. Dlatego też chciałbym ogarnąć wydechy przed oddławieniem, żeby przeprowadzić jedną, finalną regulację.

W między czasie dzwoniłem do RPM i cena trochę powala. Generalnie życzą sobie za króćce i dysze + regulację + nowy filtr powietrza, nie mniej niż 800 PLN (o ile w trakcie nic nie wyjdzie). Cena raczej dla zamożniejszych ;-)

Pozdrawiam,
C.

:
Otwornicę kupiłem za chyba 30zł, przedłużka wyszła mnie z 15zł, wiertarka o wartości 75zł mocno wyeksploatowana, ale dała radę. Doświadczenia nie miałem żadnego, tylko fora i YT :) Dałem radę. Obawiam się że po warsztatach nikt Ci tego za 100zł nie zrobi, ale mogę się mylić.
Po wybebeszeniu oddałem moto na regulację (co i tak miałem zrobić) zaworym synchro gaźników i regulacja mieszanki. Mot pięknie pracuje i dobrze gada :) Regulacja chyba 200zł mnie kosztowała.

:
Cypis napisał/a:
.........

W między czasie dzwoniłem do RPM i cena trochę powala. Generalnie życzą sobie za króćce i dysze + regulację + nowy filtr powietrza, nie mniej niż 800 PLN (o ile w trakcie nic nie wyjdzie). Cena raczej dla zamożniejszych ;-)

Pozdrawiam,
C.


jeśli weźmiesz pod uwagę ceny z HONDY, a nie z allegro zamienników, to przypuszcza, że same "klamoty" to przynajmniej połowa tej ceny, można próbować "wyprasować" tulejki, gaźniki wymyć samemu i wymienić dysze i ewentualnie skorzystać z regulacji, choć zrobić dokładną regulację, to po przeróbkach zajmuje troszkę czasu, tłumików całych nie prułem (jeżdżę też na trasach i w tym przypadku wybrałem własny komfort :)), wystarczyło mi tylko troszkę odgięcie wewnętrznych dławików (kompromis głośność i wygoda), pamięta, że kupiłeś nie znane moto i według mnie właśnie pierwszy raz robienie większego przeglądu powinno być robione przez osobę, która ma o tym naprawdę duże pojęcie, aby ewentualnie wyeliminować różne patenty i zrobić raz a dobrze, choć może się to wiązać z większymi kosztami - nikt nie mówił, że moto jest tanie w utrzymaniu i serwisowaniu

:
Ja wydechy zrobiłem nieco taniej :D
Wiertarka + wiertła i po prostu nawiercałem dookoła otwory aż w końcu całość poszła. Potem tylko nałożyłem taki kamień do szlifowania (koszt 6zł) aby wygładzić strzępy dookoła.

Otwornicą nie robiłem, bo w mojej okolicy najtańsza jaka była to 60zł za sztuke

:
No dobra... wjechaliście mi na ambicję, toteż udałem się do Mrówki, gdzie zakupiłem otwornicę 44mm za 20 PLN + uchwyt za 21 PLN. Przedłużek oczywiście nie mieli, więc na szybko dorobił mi kolega w zaprzyjaźnionym warsztacie. Całość zajęła mi ok 30 minut, poszło gładko. Wbrew pozorom najwięcej problemów przysporzyło mi wyszarpanie dławika z tej krótszej rury, do której potrzebna była przedłużka. Po prostu trzeba było nawiercać delikatnie pod kątem (rama inaczej nie pozwalała), dlatego bestia nie chciała wyjść ;-) Ale wszystko skończyło się dobrze. A dźwiękiem jestem zachwycony. Chodzi pięknie, basowo (jak mały HDek), ale nie jest to poziom przeszkadzający. Innymi słowy jest idealnie.

Tym samym pozostał jedynie problem oddławienia, czyli w jakie ręce oddać moto w okolicy Wrocławia ;-)

Pozdrawiam,
C.

:
Gratulacje Cypis, do odważnych świat nalkeży! :)
A kasę co zaoszczędziłeś wydaj na paliwo w sezonie !

co co oddławienia, to podzwoń po moto mechanikach co Ci oni sami powiedzą.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group