regulacja zaworów
Odpowiedz do tematu

zbychu6783
[Usunięty]
: regulacja zaworów
Witam.

Mam prośbę do doświadczonych w temacie regulacji zaworów, chciałbym to zrobić sam, tak jak to robiłem w junaku ale nie wiem czy dam radę pod względem narzędziowo-technicznym tzn: czy są potrzebne specjalne klucze i przyrządy, gość w warsztacie moto zaśpiewał ok. 180,00 pln.

mówił,że nie wie czy luz jest na śrubach czy płytkach, i od tego zależy cena.proszę o jakąś poradę czy opłaca się grzebać samemu, nie jest to duży wydatek ale nie ma frajdy z robienia Hani dobrze. :lol:

:
Luz jest na śrubach :-) potrzebny klucz do zdjęcia dekli regulacji - imbus, klucz oczkowy do odkręcenia - dokręcenia śruby regulacyjnej no i oczywiście szczelinomierze :-)

zbychu6783
[Usunięty]
:
Dzięki, a czy jest szansa na jakąś instrukcję krok po kroku tzn: od czego zacząć, na co zwrócić uwagę i co zdemontować coby nie przeszkadzało, czy nowe uszczelki czy sam silikon i co tam jeszcze jest ważne np. jaki luzik na jakim zaworze. :thx:

:
Żeby się bez problemowo dostać do wszystkich zaworów musisz zdemontować zbiornik i gaźniki...

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
GhoustDragon napisał/a:
Żeby się bez problemowo dostać do wszystkich zaworów musisz zdemontować zbiornik i gaźniki...


Mi sie udało wyregulować zawory bez ściągania gaźników.

Ale zbiornik musisz ściągnąć, do tego jeszcze plastikowa puszkę łącząca sie z puszka filtra powietrza. Potem regulacja jak w maluchu. Saccy na 0.15mm wydechowy na 0.2mm. Regulacja dużo łatwiejsza niż w junaku(wiem z doświadczenia). Musisz tylko odpowiednio ustawić wal, według znaków podanych w serwisówce.

zbychu6783
[Usunięty]
:
Wielkie dzięki, teraz tylko muszę dojść z tym ustawieniem wału. :thx:

:
Tutaj sprawa tez jest prosta.

Od strony lewej (od strony alternatora) masz dwie okrągłe sruby na ampuły(torksy czy jak to sie nazywa), odkresasz je.

Srodkowy słuzy do obracania wałem (Tylko i wyłaczenie w kierunku zgodnym z obrotem zegara) nim ustawiasz wał.

W drugim otworze bedziesz miła jedna kreske na karterze silnika taka mała pozioma, drugi znak bedziesz miał na wale.

Dla przedniego cylindra ustawiasz znak na FT(Ft bedzie pisało na wale i ta kreska musi sie pokrywac z ta na obudowie silnika)

wtedy masz gory martwy punkt dla tego cylindra.

Dla tylnego ustawiasz znak na RT.

Pamietaj ze silnik musi być zimny ( < 35c).

Jak sobie odkrecisz te dwie srubki i troche pokrecisz wałem to wszystko stanie sie jasne.

:
a są jakieś oznaki że trzeba te luzy regulować ? czyli jakieś pukania /stukania?

zbychu6783
[Usunięty]
:
U mnie objawem jest stukanie, bardziej słyszalne po zmniejszeniu śrubą wolnych obrotów ,które jak dla mnie jest znane i charakterystyczne właśnie z junaka, podjechałem też dla pewności do fachmana od moto, który osłuchał silnik stetoskopem i nawet powiedział które prawdopodobnie stukają.

Jeszcze raz wielkie dzięki, teraz już wiem wszystko, wyczekuję teraz na wolną chwilę i do dzieła. :thx: :thx: :thx: :chytrusek:

:
Siodemk napisał/a:
Tutaj sprawa tez jest prosta.

Od strony lewej (od strony alternatora) masz dwie okrągłe sruby na ampuły(torksy czy jak to sie nazywa), odkresasz je.

Srodkowy słuzy do obracania wałem (Tylko i wyłaczenie w kierunku zgodnym z obrotem zegara) nim ustawiasz wał.

W drugim otworze bedziesz miła jedna kreske na karterze silnika taka mała pozioma, drugi znak bedziesz miał na wale.

Dla przedniego cylindra ustawiasz znak na FT(Ft bedzie pisało na wale i ta kreska musi sie pokrywac z ta na obudowie silnika)

wtedy masz gory martwy punkt dla tego cylindra.

Dla tylnego ustawiasz znak na RT.

Pamietaj ze silnik musi być zimny ( < 35c).

Jak sobie odkrecisz te dwie srubki i troche pokrecisz wałem to wszystko stanie sie jasne.




hmmm - kolega napisał, że tylko i wyłącznie zgodnie w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara kręcimy wałem. W serwisówce jest napisane, że obracamy- "cunterclockwise" czyli przeciwnym do kierunku ruchu wskazówek zegara. Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group