/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
zablokowana skrzynia
Autor Wiadomość
bassman
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-01, 20:59   zablokowana skrzynia

Witam!

Jestem Leszek i od niedawna posiadam VT 700 rok 1985.



Mam problem - nieodpowiedzialnie dałem się przewieźć niedoświadczonemu Bratu i miał delikatną wywrotkę (nic Mu nie jest) ale mimo, iż motocykl nie jest zewnętrznie uszkodzony - to zablokowała się w nim skrzynia - jest tylko jedynka. Nie da się nawet wrzucić na luz. Jeśli ktoś kojarzy w czym lezy problem i może podpowiedzieć jakąś strategię (wiem, że najprostsza to zatargać do mechanika, ale ambicja na spółkę z kieszenią mi nie pozwolą) byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Leszek.
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2010-07-01, 21:22   

Poszukaj tematu założonego przez Renegade'a jakieś 2 lata temu - też miał problem z zablokowaną skrzynią
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2010-07-01, 21:24   

włala:

http://www.shadow.org.pl/...hlight=skrzynia
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
Wytrych 
ARTUR

Motocykl: XVZ 1300 , ST 1300
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-01, 22:05   

u mnie był problem z półksiężycami i tak samo na 1 biegu....niestety wyjęcie ich i włożenie ponownie by się prawidłowo zazębiały,potem poskręcanie do kupy i odpalenie moto wystarczyło na godzinę jazdy i znów to samo....niestety półksiężyce były już za bardzo wyrobione...



nowe w US jak szukałem (nie mylić ze skarbówką :-D ) to koszt ok 300 USD.

w kraju używki nie udało mi się znaleźć część deficytowa, ale czasem znajdzie się ktoś kto dekompletuje sprawnego sprzęta... znalazłem coś takiego...

http://www.moto.allegro.p...ampa_tylna.html

Ja oddałem te półksiężyce znajomym spawaczom ,którzy za dobrą butelkę mi je napawali.Więc parę PLN-ów zostało w kieszeni, latam już od wiosny i na razie jest ok.

pozdrawiam i powodzenia przy zwalaniu dekli....
 
 
bassman
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-02, 07:42   

Dzięki ogromne za szybką odpowiedź!

Odnośnie półksiężyców - żeby skontrolować sytuację muszę robić to za pomocą tajemnej (czyt. książkowej) wiedzy? Czy po prostu najpierw wystarczy odkręcić dekiel (3 imbusy) i spojrzeć? Teściu mój jest niezłym mechanikiem, ma palniki, migomata, tokarkę, frezarkę i inne szpeje, więc liczę na Jego pomoc gdyby to było to. Tylko nie chcę Mu przesadnie dupki zawracać, bo z autem (borą) robi mi średnio raz na pół roku ;] Taki ze mnie pasożyt.

Reasumując - odkręcając sam dekiel - zobaczę coś i nie będę obsiurany olejem?

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki!



P.S.

Brat wytrybił na lewą stronę, właśnie na dźwignię biegów, która chyba odgieła się pod ciężarem motocykla, ale w funkcjonalności pod względem ruchów nie ma to żadnego znaczenia - ma gdzie chodzić i w górę i w dół.



P.S. 2

Czy ktoś posiada książkę z Clymera (w jęz. angielskim) i z niej korzysta? Jest to dobre wydawnictwo i idzie się z niego dowiedzieć co nieco o sprawach praktycznych?



PZDR!
 
 
Wytrych 
ARTUR

Motocykl: XVZ 1300 , ST 1300
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-02, 10:04   

proponuję spuścić olej, i dopiero oglądać.

musisz zdjąć cały prawy dekiel,sprzęgło,łańcuszek od pompy oleju.Jeśli chcesz wymontować oba półksiężyce i zbadać ich stan to niestety i z lewej strony dekiel i magneto też masz do zdjęcia,więc bez spuszczania oleju się nie da....

pozdrawiam
 
 
bassman
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-02, 12:09   

Shit. Brzmi groźnie:) Czyli dobierać się od prawej. Ok. Jakoś będę sobie radził. Dzięki za rady! Dam znać, jak coś zdziałam (bądź zepsuję - czego bym nie chciał).

Pozdrawiam!
 
 
Leon1987
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-05, 11:33   

U mnie był inny problem tzn miałem przestawione półksiężyce tak żeby nie było jedynki. Wszystkie biegi w górę a luz na samym dole ale coś mi nie pasowało rozebrałem i był przestawiony jeden pół księżyc na wieloklinie no i w pół księżycu były wyrobione zęby i to było przyczyną. ja po prostu wyciągnąłem cały pręt z wieloklinem i wybierakiem co nie powiem bardzo mnie zestresowało :P naspawałem na zęby trochę materiału później spiłowałem spasowałem co również zajęło mi trochę czasu i przyprawiło niezłego nerwa ale metodą prób i błędów jakoś poszło i biegi wchodzą elegancko i jeżdżę już drugi sezon i jak dotąd nie mam żadnych problemów z biegami. Rada jest taka że jak ściągasz półksiężyc z wieloklina zaznacz sobie wszystko markerem albo jakimś innym sposobem i jak wyciągniesz cały wałek to nie stresuj się:P co się wyciągnęło da się włożyć ja np nie odkręcałem sprzęgła ani łańcuszka od pompy olejowej i wszystko się dało pozdrawiam
 
 
Yarpen 


Motocykl: Shadow VT700c 85r
Wiek: 42
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 144
Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-11-13, 11:55   miałem dokładnie to samo.

Bez paniki nie jest tak źle jak by to na początku wyglądało.

Oleju wcale nie musisz spuszczać.

Połóż delikatnie moto na prawym boku na jakiś miękkich podpórkach.

Następnie odkręć lewy podnóżek kierowcy i kolanko wydechu.

Zdejmij dźwignię zmiany biegów.

Poluzuj wszystkie śrubki od dekielka alternatora, ale nie ściągaj go do końca bo szkoda Twojej pracy. Tylko zrób to na tyle delikatnie aby nie uszkodzić uszczelki pod deklem.

Następnie po lewej na dole od drążka od dźwigni zmiany biegów masz taki okrągły dekielek.

usuń go delikatnie pukając młotkiem przez śrubokręt (znów uwaga na uszczelkę tym razem gumowy oring).

Pod deklem zobaczysz dwa wybierak zmiany biegów z trzema ząbkami i drugi z dwoma. Prawdopodobnie przeskoczyły względem siebie i dlatego masz zablokowane biegi.

Ustaw je tak jak powinny być, i poskładaj wszystko w odwrotnej kolejności.

I SZEROKIEJ DROGI!!!
_________________
Yarpen
 
 
bassman
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-24, 19:23   

Cześć!

Dokładnie był taki problem, jak napisałeś. Mój Teść-magik zrobił to właśnie mniej-więcej tak, jak opisałeś. Faktycznie wyskoczyły z siebie. Ja kręciłem dobre dwie godziny, a On mi to w 20 minut złożył do kupy :)



Pozdrawiam i dziękuję!
 
 
Yarpen 


Motocykl: Shadow VT700c 85r
Wiek: 42
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 144
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-01-24, 20:53   

Fajnie że pomogłem 8-)

3maj sie!!!
_________________
Yarpen
 
 
webWAI 

Motocykl: Honda Shadow VT750C '83 Canada
Wiek: 39
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-13, 09:01   

Przed przystąpienie do pracy dobrze jest czytać forum i wypowiedzi Kolegów :) ja zrobiłem to po ...



Miałem podobny problem co kolega bassmann z tym, że nie mogłem wbić jedynki.

Nabyłem nowy motor i chciałem wyprostować jeden z podnóżków (ten z lewej strony) - okazało się, że po wyprostowaniu przestały wchodzić biegi.



Z początku myślałem, że to jest problem z wysprzęglikiem ale po rozkręceniu i odpowietrzeniu układu nic nie pomogło.

Przeglądałem service manuala kilka razy i utkwił mi w pamięci pewien obraz:



Więc dalszy front robót skoncentrowałem się na skrzyni biegów - niechętnie zabrałem się za rozkręcanie sprzęgła - nie wiedząc w czym tkwi problem. Spuściłem olej (3 litry), Odkręciłem pokrywę z napisem honda, zdemontowałem prawy wydech, rozkręciłem ramę, zdjąłem obudowę sprzęgła.



Później również zdjąłem sprzęgło, grubość tarcz sprzęgła wynosi 3,8 [mm] tak więc tragedii nie ma - limit servicowy wynosi 3,1 [mm] dlatego wykluczyłem, że to jest problem ze sprzęgłem.

Szukając dalej - próbowałem przekładać biegi okazało się, że element zaznaczony na czerwono po prostu się w pewnym miejscu blokuje - pociągnąłem całą ośkę w swoją stronę, poczułem luz i wówczas dopasowałem zęby o których pisał Yarpen. Zastanawiam się swoją drogą dlaczego one wyskoczyły? Jeśli ktoś będzie próbował mojej metody polecam nie pomieszać tarczek sprzęgła ponieważ mają one podobno różne wymiary - znowu odnoszę się do service manuala :) mój przewodnik.



Jak będziecie składać to wszystko w całość, dobrze jest uszczelnić obudowę sprzęgła np. jakimś klejem loctite aby nie mieć wycieków.



Ważniejsze narzędzie specjalne, które musiałem pożyczyć od Mechnika to szczypce do zdejmowania pierścieni oraz klucz 27 do okręcenia sprzęgła.

Reszta to standardowe wyposażenie, komplet imbusów, komplet kluczy płaskich, wkrętaki płaskie/krzyżakowe.



Efektem końcowym była przejażdżka Hanną :)
_________________
Niejeden bumerang nie wraca. Wybiera wolność.

— Stanisław Jerzy Lec
 
 
 
GrimDrakk 


Motocykl: VT 700 C 84
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 375
Skąd: Burzec
Wysłany: 2013-07-09, 23:18   

Odświeżę temat gdyż przydarzyło mi się to samo. Operacja wykonana według opisu Yarpena z tym, że ten dekielek jest na prawo od drążka zmiany biegów i bez zdjęcia dekla alternatora nie wyobrażam sobie przeprowadzenia tej operacji. W każdym razie udało się :-) Zastanawia mnie, że tego rodzaju usterka, z tego co widać na forum, pojawia się gdy pożyczymy komuś nasze motocykle, a nigdy nam, więc pamiętajcie: dobry zwyczaj, nie pożyczaj! ;-)
 
 
 
ExRumcajs 


Motocykl: XL1000V
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-10, 06:20   

Grim super że już jest ok :-)
_________________
"Le­piej być o trzy godzi­ny za wcześnie niż o mi­nutę za późno" - William Shakespeare
 
 
GrimDrakk 


Motocykl: VT 700 C 84
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 375
Skąd: Burzec
Wysłany: 2013-07-10, 09:42   

Też się cieszę :mrgreen: doszedłem do wniosku, że mogliśmy to na zlocie naprawić w godzinkę albo dwie :-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM