Amortyzatory od Road Kinga - Electry. |
Autor |
Wiadomość |
Maniek G [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-21, 13:44 Amortyzatory od Road Kinga - Electry.
|
|
|
Zainspirowany przez Miki01 i mając dosyć oryginalnych amortyzatorów postanowiłem wymienić tylne amortyzatory na pompowane od HD. Zakup na Allegro "prawie nowych" , dorobiłem nowe mocowania, przy ramie, leciutko zostały zwężone dolne oczka i oto są.
Nareszcie mam komfort w czasie jazdy i możliwość pełnej regulacji. Trochę brak ładnego chromu, ale i tak będzie niewidoczny pod sakwami. Szczerze polecam. |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2114 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-06-21, 13:48
|
|
|
Super! pochwal się ile Cie kosztowały? |
|
|
|
|
Maniek G [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-21, 13:55
|
|
|
Bez transportu 300 zł z parę, a i tak sprzedający nie mógł ich sprzedać na Allegro i wystawiał 2 razy, bo podobno nie jest to towar chodliwy |
|
|
|
|
Piotr 75
burAS
Motocykl: VT 1100 C2 ACE -96, FLHTC 88"
Wiek: 48 Dołączył: 14 Lut 2008 Posty: 287 Skąd: Krosno
|
|
|
|
|
Maniek G [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-21, 22:38
|
|
|
Odpowiadam - po założeniu tył poszedł ok 2 cm do góry, amortyzatory są sztywniejsze z mocniejszym tłumieniem drgań. Spokojnie mogę teraz jechać z moją jedyną i nie dobija na wybojach, a kobita trochę waży . Amortyzatory przy zmianie ciśnienia nieznacznie podnoszą i opuszczają tył motocykla, ale tak naprawdę to ze wzrostem ciśnienia robią się coraz twardsze i przy max można zrobić hard taila. Manual HD podaje ustawienie ciśnienia w tych amortyzatorach i tak -
kierowca do 73 kg - 0-35 kPa
- kierowca 73-91 kg - 0-69 kPa
- kierowca pow. 91 kg - 35-69 kPa
- kierowca + pasażer do 68 kg - 138-207 kPa
- kierowca + pasażer pow. 68 kg - 172-241 kPa
- maximum - 276-345 kPa
Miki01 uprzedzał mnie, żeby nie przesadzać z ciśnieniem, jednak VT1100 jest lżejsza od HD, więc mam solo 0,6- 0,7 atm i wystarczy, ale działają one tak, że chcesz miękko to spuszczasz powietrze, jak chcesz na "sportowo" to podpompowujesz |
Ostatnio zmieniony przez Maniek G 2010-06-22, 00:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jamcio
Motocykl: BMW R 1150 GS 02
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 2161 Skąd: Klembów zamość
|
Wysłany: 2010-06-21, 22:42
|
|
|
A w jaki sposób dopompowujesz? |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
|
|
|
|
Maniek G [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-21, 23:48
|
|
|
jamcio napisał/a: | A w jaki sposób dopompowujesz? |
Elektra ma pompkę elektryczną, ale Road King nie, i pompuje się jak w Kingu zwykłą pompką rowerową na wentyl samochodowy , ale trzega to robić ostrożnie, bo pojemność układu jest mała i kilka pompnięć czasami wystarcza do nabicia na maksa. |
|
|
|
|
Maniek G [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-21, 23:54
|
|
|
Dokładnie takie, tylko brak wężyków i zaworka. A i jeszcze jedna uwaga o czym mało kto wie - można je transportować tylko w pozycji pionowej, no chyba, że zablokujemy zaworki doprowadzające powietrze Inaczej wycieknie olej. |
|
|
|
|
Miki01
Miki01
Motocykl: VT 1100C 86, HD Electra FLHT 06
Wiek: 46 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-06-22, 02:18
|
|
|
Witaj Maniek G,
to jest nas dwóch dla których słowo "komfort" ma nowe znaczenie Cieszę się, że zastosowałeś to rozwiązanie, bo może się większość Kolegów przekona, bo różnica jest kolosalna
Pozdrawiam
Tylko nie kumam, po co nowe mocowania skoro oryginalne pasowały (przynajmniej u mnie) jak ulał. Aha jak tył u mnie poszedł trochę w górę to i trakcja się zmieniła i bike prowadzi się znacznie lepiej... Co do pomki polecam oryginał, bo jest nade precyzyjny i poręczny... (ostatnio z tej precyzji skorzystali Szanowni Koledzy pod 66 ) |
|
|
|
|
Miki01
Miki01
Motocykl: VT 1100C 86, HD Electra FLHT 06
Wiek: 46 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-06-22, 02:18
|
|
|
Witaj Maniek G,
to jest nas dwóch dla których słowo "komfort" ma nowe znaczenie Cieszę się, że zastosowałeś to rozwiązanie, bo może się większość Kolegów przekona, bo różnica jest kolosalna
Pozdrawiam
Tylko nie kumam, po co nowe mocowania skoro oryginalne pasowały (przynajmniej u mnie) jak ulał. Aha jak tył u mnie poszedł trochę w górę to i trakcja się zmieniła i bike prowadzi się znacznie lepiej... Co do pomki polecam oryginał, bo jest nade precyzyjny i poręczny... (ostatnio z tej precyzji skorzystali Szanowni Koledzy pod 66 ) |
|
|
|
|
Jeżol
Motocykl: VT1100C (1986)
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 301 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2011-03-23, 21:04
|
|
|
Z przyzwolenia Miki01 wklejam część naszej rozmowy z PW może ktoś będzie chciał rozwinąć temat/podjąć polemikę.
Jeżol napisał/a: | "[...]Mam pytanko związane z tylnym zawieszeniem. Już przed przeczytaniem tego tematu (Mańka G) zacząłem coś kombinować i dobierać pod względem innych amo. Chciałem się poradzić czy warto w to inwestować.
Przytoczę moje przemyślenia:
wady - psuje wygląd motoru a rozbieranie tego i chromowanie trochę mija się z celem no i jeszcze zmodernizować by trzeba było tą ochraniającą gumę dla uzyskania lepszego designu, są powietrzne bez automatycznego sterowania więc co jakiś czas trzeba będzie dokonywać kontroli i pompować (jeżdżę trochę na rowerze i niestety zamiast stosować lekki powietrzny amortyzator przy mojej wadze nieco ponad 90kg kupiłem amo z sprężyną w kąpieli olejowej z tłumieniem - prócz wagi którą ma, spisuje się świetnie), podniesie mi moto do góry a w mojej wersji motocykla to raczej niepożądany efekt;
zalety - skończy się dobijanie bo z partnerką dobiło parę razy a i ja też raz chyba sam go dobiłem, łatwa regulacja, zero problemów z montażem.
Wrócę jeszcze do moich poszukiwań z przed przeczytania tematu Mańka G. Szukałem amortyzatorów od innego motocykla, które by pasowały w ramę ale miały lepszy wygląd niż te z HD no i oczywiście twardsze. Może macie jeszcze jakieś propozycje?[...]" |
Miki01 napisał/a: | -> [...]z Twoimi "wadami" się nie zgadzam bo mnie akurat wizualnie urzekły, mają swój styl (czarne i ta guma, ja mam taką gumę chroniąca na przodzie więc mam komplet ). Co do wysokości moto, to z tego co pamiętam Twojego bike'a może 1,2,3 cm Ci podbije w górę, ale musisz sam przymierzyć i sprawdzić, zresztą są zestawy obniżające do Electry i Road Kinga i można je też zaadoptować (wyższa lekko dupa, to zmiana geometrii ramy i być może lepsze prowadzenie). Zalety tak jak sam pisałeś sam określasz ich twardość w zależności od "zawartości" kanapy.
[...]" |
Zapraszam do dyskusji POZDRAWIAM |
_________________
|
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2011-03-23, 22:18
|
|
|
Jakby ktoś miał dostęp do takich amorków w przyzwoitej cenie to proszę o info :) |
_________________ Z pasją przez życie...... |
|
|
|
|
Miki01
Miki01
Motocykl: VT 1100C 86, HD Electra FLHT 06
Wiek: 46 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Dziki
Adam
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 42 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 445 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-11-08, 21:37
|
|
|
skorzystałem i ja z tych informacji. znalazłem na allegro nowe za 690+ wysyłka. wersja premium bo w chromie byle jaki, ale zawsze chrom. w USA na ebayu można to kupić za 150 usd. pasuje do Sabry bez większych problemów. trzeba zeszlifować dolne ucho. trochę uratowało mnie to że miałem tulejki od Raptora, więc po prostu wybiłem oryginalne gumy, zamiast nich weszły tulejki, trochę je przyszlifowałem i gra. problem mam tylko taki że muszę znaleźć gdzieś zaworki do pompowania. przy amortyzatorach były tylko mosiężne zaślepki. może ktoś wie gdzie tego szukać? znalazłem niby oryginalne do hd ale 55 pln za sztukę. a ja aż taki rozrzutny nie jestem. |
_________________ Patrz na boki, spójrz dwa razy- drifterzy są wszędzie |
|
|
|
|
|