brak iskry po rozgrzaniu maszyny |
Autor |
Wiadomość |
Słoniu [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-18, 13:19 brak iskry po rozgrzaniu maszyny
|
|
|
witam ,mam problem z iskrą po jednej stronie ,po prostu znika po przejechaniu około 5-10km i za diabła nie wiem co jest ,poniewaz jak ostygnie znowu ma iskrę , |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
|
|
|
|
Słoniu [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-18, 17:10
|
|
|
świece odpadają -są nowe ,także kable ,a co to jest ten impulsator? |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-04-18, 17:45
|
|
|
Impulsator czyli czujnik położenia wału, zależnie od niego podawany jest sygnał do modułu zapłonowego a potem dalej na cewki. Ktoś u Nas na forum miał taki problem, że jak zagrzał moto, to właśnie ginęła mu iskra... okazało się, że siadł impulsator. Jeżeli masz manuala, to będzie tam ładnie opisane, jak się sprawdza, czy impulsator jest w porządku. Jeżeli nie masz, to pisz, a wytłumaczymy Ci, jak się szybko i łatwo sprawdza impulsatory |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Słoniu [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-19, 08:39
|
|
|
ok ,napisz ja się sprawdza ten impulsator |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
|
|
|
|
Słoniu [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-19, 17:53
|
|
|
vt750c rok 1983,dzisiaj już wszystkie przewody na nowo przeczyściłem ,dałem nowe kostki i jazda 15minut 140 i znowu to samo ,napisz gdzie znajduje się ten impulsator ,najlepiej napisz numer tele to zadzwonie |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-04-19, 18:11
|
|
|
Przewody od impulsatorów (kostki) znajdziesz przy module zapłonowym. Moduł zapłonowy znajduje się w bliskiej okolicy akumulatora, pod siedzeniem obok dekielka. Odpinasz od niego te (prawdopodobnie 2) kostki biegnące do niego. I sprawdzasz miernikiem opór między pinami w kostce; ważne jest, żeby wartości w ogóle się tam pojawiały: coś ok. 350-450Ohm. Jeżeli wartości się będą od siebie różnić nawet o te 50Ohm, to i tak raczej bym się tym nie przejmował. Chociaż może się zdarzyć i tak, że sprawdzenie miernikiem nie wystarczy... Ale na razie sprawdź tak |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Słoniu [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-19, 18:44
|
|
|
te dwa moduły zapłonowe już sprawdzałem i dawałem nawet na przemian i nic ,czyli zawsze po rozgrzaniu motorka lewa strona nie ma zapłonu obojętnie który moduł podłącze,sprawdzałem jeszcze jeden moduł ,od niego wychodzą właśnie te dwa dwa zapłonowe ,które są pod siedzeniem ,dałem do przemierzenia elektronikowi i wymienił kondensator ,ale także nic ,obawiam się czy to nie będą platynki ,jak są takie. |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-04-19, 18:52
|
|
|
No tak, ale cały czas piszesz tutaj o modułach zapłonowych... A mi chodzi o impulsatory, a dokładniej o kable DOCHODZĄCE do modułu (modułów). W praktyce wygląda to tak, że z impulsatora idzie kostka do modułu a z modułu idzie kostka na cewkę (to tak w uproszczeniu i w liczbie pojedynczej) |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-04-19, 19:22
|
|
|
Z prawej strony silnika, przy tylnym cylindrze, w pobliżu rozrusznika, z bloku silnika powinny wychodzić 4 przewody w takiej plecionej osłonce, rurce. To są przewody od impulsatorów.
Jedna para, najprawdopodobniej niebieski i biały i biały przewód idzie do jednego modułu zapłonowego/te pudełeczka pod siedzeniem/, a druga para żółty i biały przewód, do drugiego modułu. Pójdź po tych przewodach w tej osłonce, aż dojdziesz do kostki/kostek/, i pomierz opór, tak jak napisał Divastion. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Słoniu [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-19, 20:02
|
|
|
ok dzieki jutro zrobie pomiar i napiszę |
|
|
|
|
Słoniu [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-20, 11:35
|
|
|
cześć, sprawdzałem opór w kostce od przewodów które wychodzą ze silnika z tego impulsora i wychodzi na jednych przewodach 428 a na drugich wartość jest 429,problem że wyniki są dobre może być w tym że sprawdziłem to na zimnym motorku ,kiedy odpala ok ,czy mam rozgrzać motor tak aby nie było iskry i dopiero sprawdzić? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-04-20, 12:11
|
|
|
Słoniu napisał/a: | cześć, sprawdzałem opór w kostce od przewodów które wychodzą ze silnika z tego impulsora i wychodzi na jednych przewodach 428 a na drugich wartość jest 429,problem że wyniki są dobre może być w tym że sprawdziłem to na zimnym motorku ,kiedy odpala ok ,czy mam rozgrzać motor tak aby nie było iskry i dopiero sprawdzić? |
Nie zaszkodzi. A będziesz miał pewność. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Słoniu [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-20, 12:23
|
|
|
napewno będzie lepiej go zagrzać ,ponieważ jakąś godzinę po rozgrzaniu pali tylko na jedna strona i wtedy przemierzę czy te wartości będą podobne i bedę coś więcej mógł wam powiedzieć |
|
|
|
|
|