/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
brak iskry po rozgrzaniu maszyny
Autor Wiadomość
Słoniu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-18, 13:19   brak iskry po rozgrzaniu maszyny

witam ,mam problem z iskrą po jednej stronie ,po prostu znika po przejechaniu około 5-10km i za diabła nie wiem co jest ,poniewaz jak ostygnie znowu ma iskrę ,
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2010-04-18, 13:42   

potencjalni podejrzani:

- świece /a

- kabel WN

- impulsator

:-D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Słoniu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-18, 17:10   

świece odpadają -są nowe ,także kable ,a co to jest ten impulsator?
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2010-04-18, 17:45   

Impulsator czyli czujnik położenia wału, zależnie od niego podawany jest sygnał do modułu zapłonowego a potem dalej na cewki. Ktoś u Nas na forum miał taki problem, że jak zagrzał moto, to właśnie ginęła mu iskra... okazało się, że siadł impulsator. Jeżeli masz manuala, to będzie tam ładnie opisane, jak się sprawdza, czy impulsator jest w porządku. :-) Jeżeli nie masz, to pisz, a wytłumaczymy Ci, jak się szybko i łatwo sprawdza impulsatory ;-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Słoniu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-19, 08:39   

ok ,napisz ja się sprawdza ten impulsator
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2010-04-19, 08:56   

Dobra, tylko napisz jeszcze z którego roku masz maszynę :-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Słoniu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-19, 17:53   

vt750c rok 1983,dzisiaj już wszystkie przewody na nowo przeczyściłem ,dałem nowe kostki i jazda 15minut 140 i znowu to samo ,napisz gdzie znajduje się ten impulsator ,najlepiej napisz numer tele to zadzwonie
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2010-04-19, 18:11   

Przewody od impulsatorów (kostki) znajdziesz przy module zapłonowym. Moduł zapłonowy znajduje się w bliskiej okolicy akumulatora, pod siedzeniem obok dekielka. Odpinasz od niego te (prawdopodobnie 2) kostki biegnące do niego. I sprawdzasz miernikiem opór między pinami w kostce; ważne jest, żeby wartości w ogóle się tam pojawiały: coś ok. 350-450Ohm. Jeżeli wartości się będą od siebie różnić nawet o te 50Ohm, to i tak raczej bym się tym nie przejmował. Chociaż może się zdarzyć i tak, że sprawdzenie miernikiem nie wystarczy... Ale na razie sprawdź tak :-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Słoniu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-19, 18:44   

te dwa moduły zapłonowe już sprawdzałem i dawałem nawet na przemian i nic ,czyli zawsze po rozgrzaniu motorka lewa strona nie ma zapłonu obojętnie który moduł podłącze,sprawdzałem jeszcze jeden moduł ,od niego wychodzą właśnie te dwa dwa zapłonowe ,które są pod siedzeniem ,dałem do przemierzenia elektronikowi i wymienił kondensator ,ale także nic ,obawiam się czy to nie będą platynki ,jak są takie.
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2010-04-19, 18:52   

No tak, ale cały czas piszesz tutaj o modułach zapłonowych... A mi chodzi o impulsatory, a dokładniej o kable DOCHODZĄCE do modułu (modułów). W praktyce wygląda to tak, że z impulsatora idzie kostka do modułu a z modułu idzie kostka na cewkę (to tak w uproszczeniu i w liczbie pojedynczej) :-D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-04-19, 19:22   

Z prawej strony silnika, przy tylnym cylindrze, w pobliżu rozrusznika, z bloku silnika powinny wychodzić 4 przewody w takiej plecionej osłonce, rurce. To są przewody od impulsatorów.

Jedna para, najprawdopodobniej niebieski i biały i biały przewód idzie do jednego modułu zapłonowego/te pudełeczka pod siedzeniem/, a druga para żółty i biały przewód, do drugiego modułu. Pójdź po tych przewodach w tej osłonce, aż dojdziesz do kostki/kostek/, i pomierz opór, tak jak napisał Divastion.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Słoniu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-19, 20:02   

ok dzieki jutro zrobie pomiar i napiszę
 
 
Słoniu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-20, 11:35   

cześć, sprawdzałem opór w kostce od przewodów które wychodzą ze silnika z tego impulsora i wychodzi na jednych przewodach 428 a na drugich wartość jest 429,problem że wyniki są dobre może być w tym że sprawdziłem to na zimnym motorku ,kiedy odpala ok ,czy mam rozgrzać motor tak aby nie było iskry i dopiero sprawdzić?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-04-20, 12:11   

Słoniu napisał/a:
cześć, sprawdzałem opór w kostce od przewodów które wychodzą ze silnika z tego impulsora i wychodzi na jednych przewodach 428 a na drugich wartość jest 429,problem że wyniki są dobre może być w tym że sprawdziłem to na zimnym motorku ,kiedy odpala ok ,czy mam rozgrzać motor tak aby nie było iskry i dopiero sprawdzić?




Nie zaszkodzi. :lol: A będziesz miał pewność. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Słoniu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-20, 12:23   

napewno będzie lepiej go zagrzać ,ponieważ jakąś godzinę po rozgrzaniu pali tylko na jedna strona i wtedy przemierzę czy te wartości będą podobne i bedę coś więcej mógł wam powiedzieć
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM