wymiana oleju w lagach ile? |
Autor |
Wiadomość |
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-16, 23:58
|
|
|
Czarniutki napisał/a: | W sumie to trochę może niedorzeczne pytanie, ale co tam Jeżeli w czasie jazdy po dziurawym, wyboistym asfalcie czuć, że przednie koło dobija i nie wybiera ładnie nierówności, czy to znak, że trzeba wymieniać olej/uszczelniacze w lagach? |
jeśli dotychczas tego nie robiłeś.... to zdecydowanie tak....
trzeba zdemontować, rozebrać, oczyścić....
sprawdzić limit serwisowy sprężyn....
na wszelki wypadek zalać od razu przy składaniu gęstszym olejem do amorów.... MOTUL 20W HEAVY albo LIQUID MOLY 15W HEAVY....
ewentualnie prócz fabrycznej tulei (tej pomiędzy sprężyną a górną śrubą z zaworkiem) dołożyć jeszcze kawałek dotoczonej lub jak to było już na forum kupić taką końcówkę do kluczy nasadkowych (małe pieniądze a tuleja jak sie masz )
no i przy takiej operacji konieczne staje się założenie nowych uszczelniaczy i pierścieni p.kurzowych....
a na sam koniec napompowanie amorków (w zasadzie to wieńczy efekt) u mnie przy zupełnym braku ciśnienia amor dalej dobijał po całej operacji.... |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
Ater
Czarniutki
Motocykl: Był VT 600 C 90, teraz czekam na nowego konia
Wiek: 52 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 359 Skąd: Święte / Stargard
|
Wysłany: 2010-04-17, 00:03
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | Jeżeli zawieszenie nie cieknie to uszczelniacze możesz zostawić...
Dobijanie może być spowodowane zbyt rzadkim olejem... miększe zawieszenie "płynie" po drodze i na nadgarstkach nie czujesz tak nierówności asfaltu... |
No właśnie, w tym problem, że nic mi nie cieknie z uszczelniaczy a koło wciąż dobija. Czasem, to czuje się tak, jakby tam wogóle oleju nie było |
_________________ Niech Cień będzie z Tobą |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2010-04-17, 00:04
|
|
|
ms-kola napisał/a: | a na sam koniec napompowanie amorków (w zasadzie to wieńczy efekt) u mnie przy zupełnym braku ciśnienia amor dalej dobijał po całej operacji.... |
Możesz rozwinąć tą myśl!!!
Ja w swojej 600 dwa razy wymieniałem i zawieszenia nie pompowałem... |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-17, 00:04
|
|
|
Czarniutki napisał/a: | GhoustDragon napisał/a: | Jeżeli zawieszenie nie cieknie to uszczelniacze możesz zostawić...
Dobijanie może być spowodowane zbyt rzadkim olejem... miększe zawieszenie "płynie" po drodze i na nadgarstkach nie czujesz tak nierówności asfaltu... |
No właśnie, w tym problem, że nic mi nie cieknie z uszczelniaczy a koło wciąż dobija. Czasem, to czuje się tak, jakby tam wogóle oleju nie było |
w sumie możesz zacząć od podpompowania zgodnie z zakresem z instrukcji.... |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-17, 00:07
|
|
|
[quote="GhoustDragon"] ms-kola napisał/a: | a na sam koniec napompowanie amorków (w zasadzie to wieńczy efekt) u mnie przy zupełnym braku ciśnienia amor dalej dobijał po całej operacji.... |
Możesz rozwinąć tą myśl!!!
ależ oczywiście....
poprzedni właściciel mojego moto... również nie pompował, ale cóż... był wagi piórkowej
mi dobijało na dziurach już przy 50 - 60 km/h
podpompowałem na 6 psi i w sumie było ciut za twardo... więc popusciłem na 4 psi i jest ok |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
Ater
Czarniutki
Motocykl: Był VT 600 C 90, teraz czekam na nowego konia
Wiek: 52 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 359 Skąd: Święte / Stargard
|
Wysłany: 2010-04-17, 00:10
|
|
|
ms-kola napisał/a: | ...w sumie możesz zacząć od podpompowania zgodnie z zakresem z instrukcji.... | (chyba nie chodzi o opony, bo tam wiatr dobrze hula ) |
_________________ Niech Cień będzie z Tobą |
|
|
|
|
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-17, 00:13
|
|
|
Czarniutki napisał/a: | ms-kola napisał/a: | ...w sumie możesz zacząć od podpompowania zgodnie z zakresem z instrukcji.... | (chyba nie chodzi o opony, bo tam wiatr dobrze hula ) |
znaczy się zakładam, że w Twojej 600C jest podobnie jak w mojej 700C, że na końcu lag u góry masz takie odkręcane kapturki, pod którymi kryja się zaworki (takie jak do opon samochodowych) i tam trzeba psiuknąć powietrza, bardzo w sumie mało, tez nie wierzyłem dopóki nie psiuknałem.... |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2010-04-17, 00:13
|
|
|
[quote="ms-kola"] GhoustDragon napisał/a: | ms-kola napisał/a: | a na sam koniec napompowanie amorków (w zasadzie to wieńczy efekt) u mnie przy zupełnym braku ciśnienia amor dalej dobijał po całej operacji.... |
Możesz rozwinąć tą myśl!!!
ależ oczywiście....
poprzedni właściciel mojego moto... również nie pompował, ale cóż... był wagi piórkowej
mi dobijało na dziurach już przy 50 - 60 km/h
podpompowałem na 6 psi i w sumie było ciut za twardo... więc popusciłem na 4 psi i jest ok |
Ok. Zgadzam się, ale wytłumacz jak to zrobić w 600 bo np. w manualu Hayens'a nic na ten temat nie wspomniano |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-17, 00:15
|
|
|
[quote="GhoustDragon"] ms-kola napisał/a: | GhoustDragon napisał/a: | ms-kola napisał/a: | a na sam koniec napompowanie amorków (w zasadzie to wieńczy efekt) u mnie przy zupełnym braku ciśnienia amor dalej dobijał po całej operacji.... |
Możesz rozwinąć tą myśl!!!
ależ oczywiście....
poprzedni właściciel mojego moto... również nie pompował, ale cóż... był wagi piórkowej
mi dobijało na dziurach już przy 50 - 60 km/h
podpompowałem na 6 psi i w sumie było ciut za twardo... więc popusciłem na 4 psi i jest ok |
Ok. Zgadzam się, ale wytłumacz jak to zrobić w 600 bo np. w manualu Hayens'a nic na ten temat nie wspomniano |
a to ja przepraszam byłem pełen niczym nieuzasadnionej nadzieii iz w 600C jest jak w mej 700C i ze też macie takie zaworki do psiukania wiatrem w amora :) |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
Ater
Czarniutki
Motocykl: Był VT 600 C 90, teraz czekam na nowego konia
Wiek: 52 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 359 Skąd: Święte / Stargard
|
Wysłany: 2010-04-17, 00:16
|
|
|
ms-kola napisał/a: | ...znaczy się zakładam, że w Twojej 600C jest podobnie jak w mojej 700C, że na końcu lag u góry masz takie odkręcane kapturki, pod którymi kryja się zaworki (takie jak do opon samochodowych) i tam trzeba psiuknąć powietrza, bardzo w sumie mało, tez nie wierzyłem dopóki nie psiuknałem.... |
Nic takiego nie zauważyłem u siebie. Jutro przejdę się do garażu zrobić pełną inspekcję lag |
_________________ Niech Cień będzie z Tobą |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-04-17, 00:19
|
|
|
W VT600 nie ma żadnych zaworków do pompowania przednich amorów, i nic się nie pompuje.
Takie zaworki do pompowania były tylko w VT750C z 83, VT700C z 84-85, VT700C z 86 do 87, VT800C z 88, VT1100c z 85-86, i chyba we wszystkich VT500C.
Pompowało się tam 0-6 psi /0-0.4 kg/cm2/. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-17, 00:29
|
|
|
Todek napisał/a: | W VT600 nie ma żadnych zaworków do pompowania przednich amorów, i nic się nie pompuje.
Takie zaworki do pompowania były tylko w VT750C z 83, VT700C z 84-85, VT700C z 86 do 87, VT800C z 88, VT1100c z 85-86, i chyba we wszystkich VT500C.
Pompowało się tam 0-6 psi /0-0.4 kg/cm2/. |
no i wszystko jasne
Czarniutki.... nie idź już do garażu |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
Ater
Czarniutki
Motocykl: Był VT 600 C 90, teraz czekam na nowego konia
Wiek: 52 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 359 Skąd: Święte / Stargard
|
Wysłany: 2010-04-17, 00:42
|
|
|
ms-kola napisał/a: | Todek napisał/a: | W VT600 nie ma żadnych zaworków do pompowania przednich amorów, i nic się nie pompuje.
Takie zaworki do pompowania były tylko w VT750C z 83, VT700C z 84-85, VT700C z 86 do 87, VT800C z 88, VT1100c z 85-86, i chyba we wszystkich VT500C.
Pompowało się tam 0-6 psi /0-0.4 kg/cm2/. |
no i wszystko jasne
Czarniutki.... nie idź już do garażu |
Qrcze, szkoda że nie ma tak jak u Ciebie. teraz mnie czeka rozbiórka i wymiana oleju |
_________________ Niech Cień będzie z Tobą |
|
|
|
|
szynszyll [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-07, 09:07
|
|
|
witam ponownie
podbijam temat pytaniem:
na forum znalazlem opisy wykonania klucza blokujacego tloczysko - tak by dalo sie odkrecic dolna srube w ladze. wszystkie opisane patenty dotycza vt500. opisane klucze zakonczone sa nakretka 24mm. czy dla vt600c to rowniez jest taka nakretka?
chodzi mi o ten patent:
http://img293.imageshack.us/i/m16ca5.jpg/
dzieki za odzew i pozdrawiam |
|
|
|
|
Gerwazy
MARCIN
Motocykl: VL 800
Wiek: 47 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 90 Skąd: ASW/TOS
|
Wysłany: 2010-05-09, 19:13
|
|
|
szynszyll napisał/a: | witam ponownie
podbijam temat pytaniem:
na forum znalazlem opisy wykonania klucza blokujacego tloczysko - tak by dalo sie odkrecic dolna srube w ladze. wszystkie opisane patenty dotycza vt500. opisane klucze zakonczone sa nakretka 24mm. czy dla vt600c to rowniez jest taka nakretka?
chodzi mi o ten patent:
http://img293.imageshack.us/i/m16ca5.jpg/
dzieki za odzew i pozdrawiam |
Najprostszy sposób... kup sobie długą nakrętkę (5cm), która wchodzi w nasadkę 24 mm, załóż 2 przedłużki takie po 25 cm na koniec klucz z grzechotką i sprawa załatwiona!!!
U mnie poszło bez problemu
Powodzenia!!! |
|
|
|
|
|