/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
czym się różni shadow vt 600 od vlx 600?
Autor Wiadomość
Dawid
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-02, 21:24   

Ja jestem szczesliwym posiadaczem wersji z 91 roku i cóż, jest jak każde 600 przed liftingiem ; ) Fajne dosc, ladne (wole tą sylwetke niż długie błotniki cruiserów) i na początek jak najbardziej ok, dla mnie jest lekki ale to w sumie wada nie jest, czasem jakby się chciało porumakować to brakuje troche mocy ale w sumie to aż tak to nie przeszkadza, mam za to inną uwagę.



Staraj się szukać albo wersji wyprodukowanej najwcześniej w 1993 albo przygotuj się na dodatkowy wydatek ok 200-300 zł + koszty lakiernika na większy zbiornik paliwa, bo te w wersji do 1993 roku miały pojemnosc 9 litrów a później 11, przy sprawnym technicznie i nie skatowanym silniku spalanie w trasie to srednio 3,5 na 100 km a więc te dwa litry to w porywach do 80 km zasięgu, nie musze chyba tłumaczyć jak wzrasta nasza szansa na znalezienie stacji benzynowej kiedy jedziemy przez mniej uprzemysłowione regiony kraju, jechac te 80 km a pchać to nawet przy lekkim moto jakim jest 600 robi róznice :D



Mnie do zmiany baku zmusiła sytuacja i namówił GhoustDragon i nie żałuje, moto przy okazji lepiej wyglada ;-)
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2010-03-02, 21:29   

Dawid napisał/a:
Ja jestem szczesliwym posiadaczem wersji z 91 roku i cóż, jest jak każde 600 przed liftingiem ; ) Fajne dosc, ladne (wole tą sylwetke niż długie błotniki cruiserów) i na początek jak najbardziej ok, dla mnie jest lekki ale to w sumie wada nie jest, czasem jakby się chciało porumakować to brakuje troche mocy ale w sumie to aż tak to nie przeszkadza, mam za to inną uwagę.



Staraj się szukać albo wersji wyprodukowanej najwcześniej w 1993 albo przygotuj się na dodatkowy wydatek ok 200-300 zł + koszty lakiernika na większy zbiornik paliwa, bo te w wersji do 1993 roku miały pojemnosc 9 litrów a później 11, przy sprawnym technicznie i nie skatowanym silniku spalanie w trasie to srednio 3,5 na 100 km a więc te dwa litry to w porywach do 80 km zasięgu, nie musze chyba tłumaczyć jak wzrasta nasza szansa na znalezienie stacji benzynowej kiedy jedziemy przez mniej uprzemysłowione regiony kraju, jechac te 80 km a pchać to nawet przy lekkim moto jakim jest 600 robi róznice :D



Mnie do zmiany baku zmusiła sytuacja i namówił GhoustDragon i nie żałuje, moto przy okazji lepiej wyglada ;-)


A nie mówiłem młodzieży :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Mnie ostatnio znajomy poddał pomysł poszerzenia zbiornika w mojej :mrgreen:
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Dawid
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-02, 21:47   

Mądrego to i dobrze posłuchać :mrgreen:



inna sprawa, że 11 litrów to też nie cysterna, chociaż zasieg robi sie całkiem przyjazny jak na tego typu moto, też myslałem najpierw żeby rozciac mój stary zbiornik, i poszerzać ale jak da sie za mało blachy to próżny trud a za dużo to potem troche kosmicznie wyglada na tak smukłej i małej w sumie maszynce ;-) inna sprawa że znaleźć dobrego spawacza który to zrobi jak trzeba...
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2010-03-02, 22:15   

Dawid napisał/a:
...inna sprawa, że 11 litrów to też nie cysterna, chociaż zasieg robi sie całkiem przyjazny jak na tego typu moto...




Prosta kalkulacja... Dawid zakładając takie spalanie jak było ostatnio(w Pławniowicach i Toszku) czyli ok. 3,5l/100km to na 9litrowym zbiorniku zrobisz w porywach 257km; na 11litrowym zbiorniku już 314km... różnica to tylko, albo aż 57km.



Mnie rekordowo udało się wykręcić max. 272km na zbiorniku. Nie był jeszcze pusty(nie pamiętam już ile zostało), ale po takim przebiegu bałem się stanąć gdzieś w trasie.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Dawid
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-02, 23:08   

To na 18 litrowym zbiorniku można by pół kraju przejechać :D
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2010-03-02, 23:26   

Dawid napisał/a:
To na 18 litrowym zbiorniku można by pół kraju przejechać :D


Na moim baku przy dobrych wiatrach nad morze(615km do Jastrzębiej Góry z domu -sprawdzone) powinienem dojechać z jednym postojem na tankowanie :mrgreen:



Dobra już koniec OT, koleżanka pyta my odpowiadamy.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
ladykaren
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-03, 08:52   

No dobra, dzięki. A na co jeszcze mam zwracać uwagę podczas kupna motoru?
 
 
MCY 
Marcin


Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 2199
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2010-03-03, 09:28   

ladykaren napisał/a:
No dobra, dzięki. A na co jeszcze mam zwracać uwagę podczas kupna motoru?




Sprawdź czy łańcuch można jeszcze naciągnąć (koszt wymiany napędu ok 500). Czy biegi nie wyskakują podczas jazdy próbnej, najlepiej pod obciążeniem. Czy nic nie cieknie z silnika po takiej przejażdżce.
_________________
Marcin
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1028
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-03, 09:33   

"połóż" się pod motocykl sprawdź czy nie ma pęknięć i spawów na spodzie silnika, bo wymiana karterów to drogi biznes :-(
_________________
VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050
 
 
Kastankas
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-03, 17:26   

GhoustDragon napisał/a:
ladykaren napisał/a:
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Czyli podsumowując różnica jest taka, jak przypuszczałam, czyli chodzi o chromy, reszta to kwestia oznaczenia i nazwy. A tak przy okazji zapytam... czy shadow vt 600 (lub vlx) :) to dobry kandydat na pierwszy motor? I na jakie rzeczy mam zwracać uwagę podczas kupna?


Wizualnie też się różnią(patrz post wyżej).





Co do wyboru to chyba najlepszy... moto jest lekkie, kanapa i środek ciężkości nisko, więc prowadzi się przyjemnie i bez wysiłku, zadbana nie sprawia kłopotów, wiele "wybacza" początkującemu, mocy ma... hym... dużo i mało :mrgreen:




A ja uważam, że 600 to ZA-duży :!: motor dla dziewczyny jak na początek.

207 kg dla dziewczyny to zupełnie inne wyzwanie jak dla mężczyzny. Dla mnie osobiście to moto nie jest lekkie, bo dla babki to jednak kawał motocykla...

Panowie radzą tu bardziej ze swojego, męskiego punktu widzenia i moim zdaniem troszkę zbyt pochopnie... Zapytaj może który z nich bez obaw posadziłby swoją prywatną żonę, świeżo po kursie prawa jazdy, na VT 600 jako na pierwszy samodzielny motor... :koso:

Niejeden "ułan" sam już z zakrętu wyleciał i na 600 choć twierdzi, że mu brakuje mocy... a potem trzeba dmuchać w zbiorniki paliwa :twisted: :koso: ;-)
 
 
Dawid
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-03, 19:49   





;-)



Czy 207 kg to dużo? Zależy dla kogo i niekoniecznie zależy to od płci, pozatym w tym typie i w stosunkowo niedużej pojemności nie ma wielkiego wyboru, bo Virago 535 jest lżejszy o jakieś 15 kg co umówmy się, wielkiej już różnicy nie robi, jedyną wyraźnie lżejszą propozycją jest Shadow 125 chyba, ale nie każdy chce i jest w stanie zaczynać od 125 bo wiąże się to z dość szybką zmianą na większy sprzęt, a niestety nie każdego stać na takie zabawy, Najlepiej będzie jak sama zainteresowana przed zakupem przejedzie się kilkoma różnymi maszynami o różnej wadze i pojemności i sama zdecyduje, widziałem dziewczyny które radziły sobie ze znacznie większymi i znacznie cięższymi maszynami bardzo szybko, a widziałem też takie dla których i 600 to mogło być za dużo, nie ma co generalizować i każdy sam musi określić (w granicach rozsądku) na co jest gotowy. Mimo wszystko dalej uważam, że VT 600 to nie jest zła propozycja, napewno lepsza niż znacznie większe i cięższe krążowniki w stylu nowych 750 czy jeszcze groźniejszych przez swoją moc 1100, a w tym segmencie cieżko o lekki i mały motocykl a przy tym taki który nie wyglada smiesznie i nie jezdzi jak skuter, pozatym błędy popełniają motocykliści a nie maszyny.
 
 
Carlos
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-03, 19:58   

Kastankas napisał/a:
Zapytaj może który z nich bez obaw posadziłby swoją prywatną żonę, świeżo po kursie prawa jazdy, na VT 600 jako na pierwszy samodzielny motor..


Ja ...
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2010-03-03, 20:04   

Kastankas napisał/a:
...Zapytaj może który z nich bez obaw posadziłby swoją prywatną żonę, świeżo po kursie prawa jazdy, na VT 600 jako na pierwszy samodzielny motor... :koso:
Ja(gdybym takową posiadał) napewno - może była by szansa na zmianę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Kastankas sama przyznajesz, że dosiadasz 600, Pati też ujeżdża takową i jakoś dajecie radę... Nie wspomnę, że na forum są dziewczyny dosiadające 1100! Także trochę wprawy, najpierw powoli i bez szaleństw i da radę...





A teraz wracając do sedna sprawy...

— tak jak już ktoś wspomniał sprawdzić naciąg łańcucha;

— silnik od spodu(tutaj szukaj nie tylko wycieków oleju, ale i płynu chłodniczego z pompy wody);

— zdemontuj(albo poproś o to sprzedającego) osłony główki ramy i zwróć uwagę, czy spawy są oryginalne, czy nie noszą śladów napraw;

— dokładnie osłuchaj silnik(wszelkiego rodzaju dzwonienia itp. dźwięki w znacznej mierze powinny być powodem do zmartwień);

— zwróć uwagę jak moto odpala na zimno i na ciepło, jak reaguje na gaz, czy się nie krztusi, dusi itp.

— stan układu hamulcowego - klocki, tarcza i przewód;

— w jakiej kondycji są opony i z którego roku;

— czy lakier jest oryginalny, czy moto było malowane;

— jeżeli będzie to wersja VLX(amerykańska) zwróć uwagę, czy moto było należycie zabezpieczone na czas transportu przez Wielką Wodę(sól morska potrafi "wyjść" po kilku latach i jest z nią sporo roboty);

— na przejażdżce... czy moto prosto się prowadzi, nie ucieka i nie ściąga w którąś ze stron, jak pracuje skrzynia biegów - czy nie ma zgrzytów przy zmianie biegów, czy biegi nie wyskakują;



itd. :mrgreen:
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
ladykaren
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-03, 22:35   

Dzięki wielkie za te rady:), chyba sobie to wydrukuje:). A co do tego czy 600-tka nie jest za duża, to wydaję mi się że dam radę, szczerze mówiąc myślałam jeszcze o shadowce 750 albo o intruzie 800, ale wole nie szaleć... wszystko w swoim czasie ]:-> Miałam przyjemność przejechać się drag starem 600 i było całkiem ok, no może był mały problem przy zawracaniu, ale z tego co wiem, to z tym zawsze jest jakiś tam problem.
 
 
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1162
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-03-03, 22:59   

Kastankas napisał/a:
Zapytaj może który z nich bez obaw posadziłby swoją prywatną żonę, świeżo po kursie prawa jazdy, na VT 600 jako na pierwszy samodzielny motor...




My Pati posadziliśmy i co? Daje sobie rade i to jak :)

Zresztą jej się oczy świeca na cięższe i mocniejsze maszyny...
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM