Nie pali na 1 cylinder |
Autor |
Wiadomość |
tryku
Motocykl: 2001 Honda Shadow 750 ACE
Wiek: 42 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 13 Skąd: NJ
|
Wysłany: 2011-05-31, 19:31 Nie pali na 1 cylinder
|
|
|
Witam wszystkich!!! Honda Shadow 750 ACE 2001
Bardzo prosze o pomoc! Kupilem motor ktor nie palil. wykrecilem gaznik, kolega wyczyscil mi go w specjalistycznych kwasach oraz ultradzwiekowo, dokupilem wszystkie uszczelki, zaworki (te ktore sa pod plywakami) w raz z gniazdami i motorz zagadal ale tylko na tylny cylinder. Wiec wykrecilem gaznik jeszcze raz i zabralem go do dilera zeby zobaczyl. Diler powiedzial ze wszystko ok wiec zamontowalem ponownie i dalej to samo i teraz pytanie co jest nie tak? Swiece nowe, gaznik lepiej wyglada niz nowy- moze plywaki zle ustawilem _ w serwisowce podaja ze plywak ma byc 7mm lub 0.28" od powierzchni plywakowej i tak w sumie usawilem, musze jeszcze cisnienie sprezania sprawdzic ale troche sie boje go odpalac zeby niczego nie z.... aha wiem ze nie pali na przedni cylinder bo odpalalem go bez tlumnika i slychac to oraz sciagalem kapturki z cylindrow i jak sciagalem z przedniego clindra to silnik pracuje tak samo, a jak z tylnego to gasnie. Diler w hondzie powiedzial ze jak motor stoi pod chmurka kilka lat to moze ma pierscienie pokorodowane i nie trzyma cisnienia cyliner
Panowie wiem ze cisnienie sprezania mierz sie na goracym silniku, wiec czy moge zmierzyc cisnienie na cylindrze ktory nie pracule normalnie? Nic sie nie stanie z silnikiem? aha jeszcze sobie chcialem zmienic pln chlodniczy i uklad mam zapowietrzony- czy jak odpale silnik w tej sytuacji to sz... go nie trafi.
Wszstkich serdecznie pozdrawiam i czekam na opinie |
|
|
|
|
Karol
janosik
Motocykl: FXDC
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 183 Skąd: SO
|
Wysłany: 2011-05-31, 20:44
|
|
|
A sprawdziłeś czy jest iskra na tym nie palącym garnuchu? Jeżeli nie to zacznij od tego, to potem coś wymyślimy. |
|
|
|
|
tryku
Motocykl: 2001 Honda Shadow 750 ACE
Wiek: 42 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 13 Skąd: NJ
|
Wysłany: 2011-06-01, 05:43
|
|
|
'Dzieki za zainteresowanie - to tak na wstepie :)
Tak swieczki kupilem nowe i sprawdzalem na samym poczatku. Ja podejrzewam ze to cos ciagle z tym gaznikiem-moze synchronizacja? ale z tego co wiem to synchronizacja polega na zsychronizowaniu otwarcia przepustnic- ale moge sie mylic.
Koledzy powiedzcie mi czy jezeli nie ma odpowiedniego sprezania- powiedzmy ze ma stopien sprezania o polowe mniejszy niz powinien, to czy nie bylby w stanie utrzymac sie silniczek na luzie na tym slabszym garnku tzn. sciagam kopulki ze swiec na "zdrowym" garnku i czy silnik powinien "utrzymac sie" tylko na tym z kiepskim sprezaniu?
Nie wiem co mu dolega i powiem szczerze ze w was nadzieja bo mi sie juz pomysly pokonczyly. Napiszcie jak sprawdzic czy gaznik podaje paliwo do cylindra- ustawialem plywaki i moze w tym sie gdzies mach........
Dzieki sereczne za pomoc |
|
|
|
|
MCY
Marcin
Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 2199 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2011-06-01, 07:03
|
|
|
Sprawdzanie sprężania to zły kierunek, powinno być takie same na obu cylindrach, to nie HD. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
markiz70
Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54 Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 4158 Skąd: Sztum-Malbork
|
Wysłany: 2011-06-01, 08:38
|
|
|
tryku napisał/a: | '
Tak swieczki kupilem nowe i sprawdzalem na samym poczatku.
Koledzy powiedzcie mi czy jezeli nie ma odpowiedniego sprezania- powiedzmy ze ma stopien sprezania o polowe mniejszy niz powinien, to czy nie bylby w stanie utrzymac sie silniczek na luzie na tym slabszym garnku tzn. sciagam kopulki ze swiec na "zdrowym" garnku i czy silnik powinien "utrzymac sie" tylko na tym z kiepskim sprezaniu?
|
Jeśli odłączysz którąś ze świec-silnik zgaśnie.Myślę że przy słabszym sprężaniu na jednym z cylindrów silnik na wolnych obrotach powinien chodzić.
Piszesz że sprawdzałes świece.Ale czy iskra na wszystkich jest jednakowa? Wg.mnie sprawdż przede wszystkim cewkę zapłonową.Temat był już opisywany.Powodzenia |
_________________ motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2011-06-01, 10:14
|
|
|
tryku napisał/a: | 'Dzieki za zainteresowanie - to tak na wstepie :)
Nie wiem co mu dolega i powiem szczerze ze w was nadzieja bo mi sie juz pomysly pokonczyly. Napiszcie jak sprawdzic czy gaznik podaje paliwo do cylindra- ustawialem plywaki i moze w tym sie gdzies mach........
Dzieki sereczne za pomoc |
Jak wykręcisz świecę i jest mokra to paliwo dostaje. Jeśli sucha trzeba sprawdzić gaźnik.
I jeszcze jedno. Jak będzie mokra to wcale nie znaczy że to nie gaźnik (może dawać za dużo paliwa i zalewać.
Zacznij od sprawdzenia czy jest iskra. Nie musisz wykręcać świec z cylindra, wsadź starą na fajkę i przytknij do masy. Wkręcone masz nowe więc powinny być OK no chyba że obchodziłeś się z nimi nedelikatnie i nie masz przerwy między elektrodami. |
_________________ ...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt |
|
|
|
|
tryku
Motocykl: 2001 Honda Shadow 750 ACE
Wiek: 42 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 13 Skąd: NJ
|
Wysłany: 2011-06-01, 15:31
|
|
|
Dzieki Panowie!
Ja sprawdzalem juz swiece i blyskaly- co znaczy jednakowo-nie wiem ale, na chlopski rozum powinny na jednym garnku odpalac w tym samym czasie. Co do cewki to nie mam pojecia jak ja sprawdzic-wiem tylko ze dochodza do niej dwa kable ktore odlaczalem przy czyszczeniu motoru (moze odwrotnie polaczylem- ale to chyba nie ma znaczenia).
A jezeli chodzi o gaznik to co jeszcze moze w nim byc zryp.....
W kazdym razie wielkie dzieki, jak wroce do domu to sprawdze te swieczki jeszcze raz i zobacze czy sa mokre czy suche.
Jeszcze raz dziekuje |
|
|
|
|
Sebastian
SEBA
Motocykl: Honda VT 500 C Shadow PC08 84r FZI
Wiek: 48 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 873 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 2011-06-01, 23:14
|
|
|
ja miałem to samo , nie palił na jeden gar
-wymiana świec i nic
-płukanie zbiornika nie pomogło ale znikł syf ze zbiornika paliwa
-wymiana kostki 4 pinowej pod cewkami zapłonowymi POMOGŁO |
_________________ Tylko ja wiem ze jutro bedzie lepszy dzien. |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2011-06-02, 09:34
|
|
|
tryku, a weź jeszcze napisz, gdzie dochodzą poszczególne przewody wysokiego napięcia od konkretnej cewki. Czyli np. cewka lewa - lewa strona przedniego gara i lewa strona tylnego gara. Sprawdź konkretnie, czy te świece masz mokre od paliwa i napisz. Sprawdź jeszcze świece pod obciążeniem, czyli skoro mówisz, że moto zapala na chwilę na tylny baniak, to przed próbą uruchomienia wykręć najpierw lewą świecę z przedniego cylindra i przyłóż ją do masy (tak jak sprawdzasz normalnie, czy jest iskra na świecy). Wtedy odpal moto i jak na chwilę zagada na tył, to obserwuj uważnie, czy w momencie, gdy uda się na chwilę uruchomić moto - czy jest iskra na świecy. Powtórz tą operację z drugą świecą. Jeżeli iskra będzie, to wtedy ew. trzeba upewnić się na 100%, czy masz dobrze pozakładane przewody WN do odpowiednich gniazd. Jak to będzie w porządku, to wtedy już na ok 90% można wyeliminować sprawę zapłonu. Jak się ma sprawa z filtrem powietrza? oglądałeś, czy nie jest mocno zabrudzony, czy nie jest cały mokry itp? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
tryku
Motocykl: 2001 Honda Shadow 750 ACE
Wiek: 42 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 13 Skąd: NJ
|
Wysłany: 2011-06-03, 06:18
|
|
|
Wielkie dzieki jeszcze raz- to na wstepie!!!
Panowie wk....... sie i wezwalem posilki- w sobote ma do mnie przyjechac amerykancki mechanik motocyklowy :) zobaczymy co powie. Poprzedni "specjalista" wiedzial mniej niz ja i twierdzil ze mojego gaznika sie nie da wyczyscic - a sie dalo :) pzetrzymal mi gaznik 2 tygodnie i oddal w nienaruszonym stanie - no ale coz Ameryka :) zobaczymy tym razem co powie inny :) jezeli nic ciekawego to potruje wam jeszcze glowy ale porobie dodatkowo zdjecia zeby bylo latwiej.
Panowie a tak poza moim problemem to kupilem tutaj zestaw do polepszenia troszke osiagow mojej 750- koles twierdzi ze to pomaga- zestaw zawiera kilka (4) dyszki , 2 wiertla i kilka podkladek- wiem ze ktos kiedys opisywal na forum jak robic modyfikacje na gazniku (mozecie podeslac linka).
Serdecznie pozdrawiam
[ Dodano: 2011-06-03, 06:19 ]
Dawid!!!
Lewa cewka przedni garnek, pawa cewka prawy garnek.
[ Dodano: 2011-06-03, 06:21 ]
Herbatnik!
Co to za kostka i jak ja sprawdzic- jak nazywa sie po angielsku-serwisowka w tym jezyku
[ Dodano: 2011-06-03, 06:26 ]
Dawid!
Do cewki dochodza 2 przewody - moze cholea je odwotnie podpiolem-ale czy to ma znaczenie? Kazda cewka ma swoj cylinder bo skoro sa 2 swiece wiec zaplon powinien byc w tym samym czasie na danym garze- wiec lewa cewka- przedni gar, prawy- tylny.
dzieki jeszcze raz |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2011-06-03, 09:07
|
|
|
renegade napisał/a: | Divastion napisał/a: | Czyli np. cewka lewa - lewa strona przedniego gara i lewa strona tylnego gara. |
Każdy piec ma swoją cewkę |
No tak renku, wiadomo, ja tam nie napisałem, że "tak ma być, że..." Zresztą co ludzie kombinują i wyrabiają z tymi maszynami, to pojęcie ludzkie przechodzi... Chłopaki się zapierali, że u RK_saretara było tak, że każda cewka zasilała daną stronę każdego cylindra... i to chodziło...
Tryku, bardziej chodziło mi o to, żebyś zwrócił uwagę na to, jak masz u siebie. Wygląda na to, że kolejności nie masz pomotanej. Poza tym, jakbyś miał poprzekładane tak, że jedna cewka na 2 cylindry, to by moto czasami ledwo łapnęło, przy czym POTĘŻNIE strzelało by w wydech... więc to można wyeliminować
Jak sobie ściągniesz serwisówkę, to w niej wszystko ładnie będzie pisać co i jak. Do jednej cewki dochodzą inne kolory kabli, ale pomieszanie ich między sobą, na danej cewce - nie przeszkadza. Przeszkadza za to, jakbyś np. pomieszał i dał 1 parę kabli dającą na przedni gar do drugiej cewki, dającej na tylni gar... Ale objawy by były bardzo podobne do tych, jakbyś fajkami namieszał. Lepiej to z serwisówką sprawdź. Zmierz jeszcze opór na cewkach, czy mają prawidłowy - skoro przy nich dłubiesz, to nie zaszkodzi się upewnić. Sprawdzasz opór na wejściu cewki i na wyjściu na kable WN.
I tak jak Ci pisałem - sprawdź, czy jest iskra na przednim baniaku, wtedy, kiedy Ci motor na chwilę zapali na tylny. Może też być, że procesor w module też padł, ale to musiałby być zalany. Tak czy inaczej - sprawdź to. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Agathocles
master of disaster
Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 361 Skąd: Gorzyce/Nurnberg
|
Wysłany: 2011-06-03, 10:25
|
|
|
Z doswiadczenia wiem ze modul nie tak latwo popsuc.
Obstawiam ze to impulsatory z ukladu zaplonowego. Proponuje zmierzyc opor na impulsatorach.
Mialem dokladnie ten sam efekt, jeden gar nie palil. Tez cudowalem z modulem, cewkami, kablami, dopiero po wymianie impulsatorow motor odpalil od strzala.
PS. jeszcze do tego modulu: pytalem w firmie ktora zajmuje sie regeneracja i naprawa modulow i powiedzieli tak: "jezeli na swiecach sa iskry to znaczy ze modul jest sprawny, przyczyna musi byc gdzies indziej". |
|
|
|
|
tryku
Motocykl: 2001 Honda Shadow 750 ACE
Wiek: 42 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 13 Skąd: NJ
|
Wysłany: 2011-06-03, 15:06
|
|
|
Witam!!
Panowie powiedzcie mi w takim razie jak nazywaja sie te impulsatory po angielsku ( ksiazke mam w tym jezyku) co do modulu to raczej dziala skoro swieczki swieca. Chetnie bym cos dzisiaj pogrzebal przy hondce ale niestety musze isc do roboty na caly dzien ale jutro bede wiecej wiedzial bo mam wolne do 16 to po mierze i dam znac.
Serdeczne dzieki Panowie i milego weekendu |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-06-03, 15:20
|
|
|
W tym modelu moto jest tylko jeden impulsator /pulse generator/. Więc jak jest iskra to chyba działa. Ale zmierzyć go nie zaszkodzi. Czy ma takie same parametry na zimno i na ciepło. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
|