Howto: Zmiana kierunków na europejskie
Odpowiedz do tematu

nimnod
[Usunięty]
: Howto: Zmiana kierunków na europejskie
Nie jestem pewien jak oczywista wiedza jest to dla doświadczonych motonitów, jednak zaryzykuje i się podzielę, iż udało mi się znaleźć przewody odpowiedzialne za ciągłe świecenie przednich kierunków. W moim modelu plątanina kabli znajduje się w obudowie reflektora, do każdego kierunku podłączone są trzy przewody. Jeden o wspólnym dla obu stron złączu z dużą koszulką i dwa z osobnymi złączami o małych koszulkach. Odłączyłem po jednym z tych małych, niebiesko-biały dla prawego i pomaranczowo-biały dla lewego światła. Oba przewody posiadają eleganckie złącza otoczone koszulka termokurczliwą, a więc można to bezinwazyjnie rozłączyć, zaizolować i zostawić dla przyszłych pokoleń, gdyby ktoś chciał powrócić do oryginału.



Tak przygotowany czekam dalej na rozpoczęcie sezonu :mrgreen:

:
A możesz mi powiedzieć, w jakim celu to zrobiłeś :?: Ktoś/Policja/Ci kazał, czy nie podobały Ci się świecące kierunki :?:

W moim poprzednim moto, VT700C, holenderski spec poprzecinał przewody żeby nie świeciły, a ja połączyłem je z powrotem. :lol: :chytrusek:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Mnie się tam podoba jak świecą:)

Niekiedy decydujący krok naprzód jest efektem solidnego kopa w [tylną część ciała];D.
nimnod
[Usunięty]
:
Gdybym musiał je przecinać na pewno bym tego nie zrobił..

A tak przynajmniej nie będę musiał spekulować czy ktoś się do tego przyczepi czy nie.

:
i tak zostałeś bez jakichkolwiek świateł pozycyjnych... :roll: a na serio podobnie jak Todek uważam, że to pożyteczna rzecz a i super wygląda

VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050
:
U mnie też pięknie świecą i żadne myśli do głowy mi nie przychodzą aby to zmienić.

To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
: Re: Howto: Zmiana kierunków na europejskie
nimnod napisał/a:
Nie jestem pewien jak oczywista wiedza jest to dla doświadczonych motonitów, jednak zaryzykuje i się podzielę, iż udało mi się znaleźć przewody odpowiedzialne za ciągłe świecenie przednich kierunków. W moim modelu plątanina kabli znajduje się w obudowie reflektora, do każdego kierunku podłączone są trzy przewody. Jeden o wspólnym dla obu stron złączu z dużą koszulką i dwa z osobnymi złączami o małych koszulkach. Odłączyłem po jednym z tych małych, niebiesko-biały dla prawego i pomaranczowo-biały dla lewego światła. Oba przewody posiadają eleganckie złącza otoczone koszulka termokurczliwą, a więc można to bezinwazyjnie rozłączyć, zaizolować i zostawić dla przyszłych pokoleń, gdyby ktoś chciał powrócić do oryginału.



Tak przygotowany czekam dalej na rozpoczęcie sezonu :mrgreen:




Zastanawiam się po co to zmieniać, ale .... :lol:

ps. A nie łatwiej było zmienić żarówkę z dwu na jedno włóknową ???

Nic tak nie zabija czasu jak motor
: Re: Howto: Zmiana kierunków na europejskie
Siwy_Dym napisał/a:




Zastanawiam się po co to zmieniać, ale .... :lol:

ps. A nie łatwiej było zmienić żarówkę z dwu na jedno włóknową ???


Albo po prostu rozpiąć złącze w lampie odpowiadające za pozycję?

Ja tam zmieniłem z dwóch powodów - wymieniałem połamane kierunkowskazy na nieoryginalne i zmieniałem lampę przednia na większą - a ta ma wbudowana żarówkę pozycyjną. :-)

: Re: Howto: Zmiana kierunków na europejskie
Siwy_Dym napisał/a:
...ps. A nie łatwiej było zmienić żarówkę z dwu na jedno włóknową ???


Nie koniecznie... niby nic ale żrówka dwuwłuknowa ma inną oprawkę niż jednowłuknowa.

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Ja natomiast szukałem oryginalnych kierunkowskazów na przód z żarówką dwuwłóknową i nie mogłem ich nigdzie dostać, w końcu zamówiłem w HONDZIE nówki, ale dostałem europejskie - więc z ubolewaniem założyłem, postojówki zrobiłem na LED`ach, ale chyba wsadzę tam jakąś żarówkę, bo diody słabo świecą.

Chyba, że Ktoś wie gdzie kupić oryginały :?:

Moc jest niczym bez dźwięku...
Nie bądź łosiem, kup V8!

Yamaha Royal Star Venture (XVZ1300) z 2005 roku
:
Dyzio napisał/a:
Ja natomiast szukałem oryginalnych kierunkowskazów na przód z żarówką dwuwłóknową i nie mogłem ich nigdzie dostać, w końcu zamówiłem w HONDZIE nówki, ale dostałem europejskie - więc z ubolewaniem założyłem, postojówki zrobiłem na LED`ach, ale chyba wsadzę tam jakąś żarówkę, bo diody słabo świecą.

Chyba, że Ktoś wie gdzie kupić oryginały :?:




W USA :P

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
sierżant
[Usunięty]
:
LUDZIE co jest z wami chciałbym mieć takie świecące :mrgreen:

:
w poprzednim moto zrobiłem tak, zdemontowałem żarówkę, ma ona na spodzie dwa "bolce" (miejsca styku, przewodzenia prądu) , zalepiłem jedno cienkim paskiem izolacji i wsadziłem, i teraz test czy przestało świecić światłem ciągłym i czy prawidłowo miga, jeśli nie to znaczy że trzeba zakleić ten drugi "bolec" a ten pierwszy odkleić i tyle filozofii.......może to trochę prowizorka ale 2 lata tak było i nic się nie działo, a po tym okresie znów zapragnąłem świecących kierunków więc 5 minut i świecą :mrgreen: pozdro

:
mariioo napisał/a:
w poprzednim moto zrobiłem tak, zdemontowałem żarówkę, ma ona na spodzie dwa "bolce" (miejsca styku, przewodzenia prądu) , zalepiłem jedno cienkim paskiem izolacji i wsadziłem, i teraz test czy przestało świecić światłem ciągłym i czy prawidłowo miga, jeśli nie to znaczy że trzeba zakleić ten drugi "bolec" a ten pierwszy odkleić i tyle filozofii.......może to trochę prowizorka ale 2 lata tak było i nic się nie działo, a po tym okresie znów zapragnąłem świecących kierunków więc 5 minut i świecą :mrgreen: pozdro


To się nazywa perspektywiczne myślenie... :chytrusek: a nie cięcie kabli, albo co gorszego jeszcze.

No i proszę, da się? :chytrusek:

To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
:
maly_tomi napisał/a:
Dyzio napisał/a:
Ja natomiast szukałem oryginalnych kierunkowskazów na przód z żarówką dwuwłóknową i nie mogłem ich nigdzie dostać, w końcu zamówiłem w HONDZIE nówki, ale dostałem europejskie - więc z ubolewaniem założyłem, postojówki zrobiłem na LED`ach, ale chyba wsadzę tam jakąś żarówkę, bo diody słabo świecą.

Chyba, że Ktoś wie gdzie kupić oryginały :?:




W USA :P




Tyle to i ja wiem...

Ale mój angielski + inne nieprzewidziane okoliczności ...

Moc jest niczym bez dźwięku...
Nie bądź łosiem, kup V8!

Yamaha Royal Star Venture (XVZ1300) z 2005 roku
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group