CO TO JEST? pytanie do bardziej zorientowanych odemnie. Foto |
Autor |
Wiadomość |
MCY
Marcin
Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 2199 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2009-09-25, 17:07
|
|
|
senda napisał/a: |
Poziom komplikacji dokładnie ten sam. |
Ale efektywność znacznie inna. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
MCY
Marcin
Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 2199 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2009-09-25, 17:14
|
|
|
senda napisał/a: |
Dlaczego łatwiejsze ? Jaki problem wrzucić wymiennik ciepła do "gaźnkowca"? Poziom komplikacji dokładnie ten sam. |
Poziom komplikacji znacznie inny. W silniku doładowanym temperatura schładzanego powietrza jest dużo wyższa od temperatury otoczenia. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-25, 17:20
|
|
|
MCY napisał/a: | senda napisał/a: |
Dlaczego łatwiejsze ? Jaki problem wrzucić wymiennik ciepła do "gaźnkowca"? Poziom komplikacji dokładnie ten sam. |
Poziom komplikacji znacznie inny. W silniku doładowanym temperatura schładzanego powietrza jest dużo wyższa od temperatury otoczenia. |
To się zgadza i o tym już napisałem wcześniej
A co z przykładem ? Znalazłeś jakiś gaźnikowy z chłodzeniem?
I jeszcze jedno. To dlaczego wszyscy producenci robią podgrzewanie, a nikt chłodzenia? Chcą żebyśmy mieli mniej mocy w silnikach... a na 3 stronie katalogu każdy się chwali jaką to ma moc
Przecież są zarówno producenci którzy by na tym zarobił jak i ich odbiorcy, którzy za takie cudo by dopłacili słono... |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
MCY
Marcin
Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 2199 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2009-09-25, 17:51
|
|
|
Właśnie z powodu różnicy temperatury, jest to nieopłacalne. Widziałem tylko jedno takie rozwiązanie, w którym powietrze atmosferyczne było dodatkowo schładzane przy pomocy wodnych zraszaczy, wyglądało to jak spryskiwacz szyb, tylko zamontowane przy wlocie powietrza do silnika. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-25, 19:22
|
|
|
No właśnie ja bym chciał w końcu zobaczyć takie rozwiązanie w wykonaniu fabrycznym w silniku bez doładowania. Bo w konstrukckjach doładowywanych schładzanie wodne jakie opisujesz faktycznie się stosuje i z tym nie będę dyskutował. To jasne i jasne po co.
Także z tęsknota czekam na jakiś link pokazowy |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
MCY
Marcin
Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 2199 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:31
|
|
|
Jaki link? Przecież piszę że się tego nie stosuję, bo się nie opłaca. Ale bzdurą jest podgrzewanie powietrza dostarczanego do silnika. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:39
|
|
|
MCY napisał/a: | Jaki link? Przecież piszę że się tego nie stosuję, bo się nie opłaca. Ale bzdurą jest podgrzewanie powietrza dostarczanego do silnika. |
Nie wiem, może ja się nie znam i nie powinienem się odzywać, ale przecież każde auto wolnossące ma podłączone doprowadzenie ciepłego powietrza, z nad kolektora wydechowego, do filtra powietrza. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:45
|
|
|
MCY napisał/a: | Jaki link? Przecież piszę że się tego nie stosuję, bo się nie opłaca. Ale bzdurą jest podgrzewanie powietrza dostarczanego do silnika. |
No ja wiem co piszesz, ale ponieważ foresujesz ideę, że z chłodem lepiej to ja chcę to zobaczyć. No chyba, że dopiero masz na to patent, a producentów samochodów dopiero uświadomisz, że jednak lepiej. To ja zczakam
A opłacać to im się opłąca każde rozwiązanie podnoszące parametry silnika. I tak klient za to zapłaci. |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:51
|
|
|
Todek napisał/a: | MCY napisał/a: | Jaki link? Przecież piszę że się tego nie stosuję, bo się nie opłaca. Ale bzdurą jest podgrzewanie powietrza dostarczanego do silnika. |
Nie wiem, może ja się nie znam i nie powinienem się odzywać, ale przecież każde auto wolnossące ma podłączone doprowadzenie ciepłego powietrza, z nad kolektora wydechowego, do filtra powietrza. |
Oba sie nieznamy...
Kurde powiedz ile chcesz za stracone podatki bo znaczy że 5 lat w T. Samochodowym za pieniądze podatników mi poszło na marne to oddam chociaż tym, których znam
Za pracę na warsztacie (notabene policyjnym ) nie oddaję, bo to krwawica moja już, a i tak mi mało płacili
Zara, stop nie oddaje niczego. Ja kształcony za komuny jescze to mi sie raczej medal za finansowe niszczenie systemu należy |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:55
|
|
|
MCY napisał/a: | senda napisał/a: | MCY napisał/a: | Może chodzi o spalenie oparów przez silnik. Powietrze do silnika powinno się schładzać a nie podgrzewać. |
Pozwolę sobie się z Toba nie zgodzić
W "nowoczesnych" układach zasilania podgrzewacze powietrza były stosowane dość często.
Już w układzie zasilania ZÜNDAPP KS 750 został zastosowany taki patent. W kolejnych wersjach filtr z metalowym wkładem siatkowym zastąpiono filtrem wirowym "Neumann-Wirbelluftfilter" z podgrzewaczem zasysanego powietrza . Chodziło o to, że w temperaturach poniżej +8°C przy wysokiej wilgotności powietrza dochodziło do zamarzania gaźnika. Spalinami poprzez rurkę i zawór odcinający, szły do "szczelnej" komory otoczonej drugą komorą, w której podgrzewane było powietrze do gaźnika. Szczelnej w "" bo z niej wychodziła rurka, którą spaliny wydostawały się na zewnątrz. |
Na Syberii i przy rozruchu to ma sens, ale potem tendencja jest odwrotna. W Kalifornii podgrzewacz się nie przyda. |
Nie musi być Syberii
W silnikach wolnossących w kolektorze dolotowym pęd przepływającego powietrza powoduje powstanie podciśnienia, czyli powietrze jest mocno i szybko rozprężone (jak w dezodorancie) i rozpędzone co powoduje zamrażanie kolektora dolotowego. Dlatego kolektor dolotowy w silniku wolnossącym jest podgrzewane.
W silnikach doładowanych powietrze dla odmiany jest mocno sprężone i przez to jego temperatura gwałtownie się podnosi, dlatego stosuje się intercoolery do schładzania powietrza w celu zwiększenia jego objętości... To tak w skrócie..na szybko |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
Kamo04 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-09-25, 23:20
|
|
|
I tak piszecie i piszecie, a na prawdę w dalszym ciągu brak nazwania tego cuda po imieniu Ot zagadka Ale nic, jutro zrobię więcej fotek i wrzucę. Zobaczymy co dalej. |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-25, 23:44
|
|
|
Zrób więcej . Przyda się dla pewności, ale wygląda na to, że o to chodzi... |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
MCY
Marcin
Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 2199 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2009-09-26, 08:28
|
|
|
Senda masz racje, ta konstrukcja, to pewnie wymysł inżynierów Hondy, specjalnie skonstruowanych dla szwajcarskich motorzystów którzy, lubią sobie pośmigać zimą po lodowcu, co by im gaźniki nie zamarzły . Dobra żartowałem, według mnie to ma coś wspólnego z wersją kalifornijską, w której opary nie przedostają się do atmosfery. Bardziej podejrzewam Szwajcarów o zboczenia ekologiczne, niż o to że posiadają nieodpartą chęć pośmigania po lodowcu na motorze.
My na studiach, mieliśmy do dyspozycji tylko silnik z Warszawy i to dolnozaworowy, dlatego taki głupi jestem, przepraszam . |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-26, 09:20
|
|
|
MCY napisał/a: | Senda masz racje, ta konstrukcja, to pewnie wymysł inżynierów Hondy, specjalnie skonstruowanych dla szwajcarskich motorzystów którzy, lubią sobie pośmigać zimą po lodowcu, co by im gaźniki nie zamarzły . Dobra żartowałem, według mnie to ma coś wspólnego z wersją kalifornijską, w której opary nie przedostają się do atmosfery. Bardziej podejrzewam Szwajcarów o zboczenia ekologiczne, niż o to że posiadają nieodpartą chęć pośmigania po lodowcu na motorze.
My na studiach, mieliśmy do dyspozycji tylko silnik z Warszawy i to dolnozaworowy, dlatego taki głupi jestem, przepraszam . |
Znaczy myślisz że to jakaś dziwna konstrukcja EVAP'u .. Hm, może tyle że to ustrojstwo trochę mocno przekombinowane jak na EVAP ... Jak Kamo porobi więcej zdjęć to jeszcze popatrzymy dokładnie gdzie co idzie.
P.S. Ja na studiach to nie miałem już żadnego silnika Za to wcześniej całą pracownie i całe warsztaty silników. Inna sprawa, że 20 lat minęło od tego czasu i dzisiaj już mnie trochę rzeczy zaskakuje, a i pamięć już nie ta. |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
MCY
Marcin
Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 2199 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2009-09-26, 09:23
|
|
|
Todek napisał/a: |
Nie wiem, może ja się nie znam i nie powinienem się odzywać, ale przecież każde auto wolnossące ma podłączone doprowadzenie ciepłego powietrza, z nad kolektora wydechowego, do filtra powietrza. |
Moje nie jest wolnossące, dlatego nie mam jak sprawdzić. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
|