jak wydłubać silnik z ramy? |
Autor |
Wiadomość |
KajteK [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-08-18, 16:22 jak wydłubać silnik z ramy?
|
|
|
witam po długim mym tutaj utajonym bycie
komplikacji uległa praca silnika w mojej vt500c usa i teraz muszę wydobyć silnik poza ramę
do tej pory odkręciłem już podnóżki, dźwignię begów i hamulca, zdjąłem bak, kanapę i gaźniki... demontażowi poddała się również chłodnica, obie rury wydechowe (ale tylko te chromowane elementy-nie to ustrojstwo w której są one "połączone") oraz te metalowe rurki od chłodzenia... spuszczony został również olej... odpięta linka sprzęgła i wyjęte cewki razem z kablami do świec oraz wszelkie kable od akumulatora, rozrusznika i alternatora... postępowałem jak nakazywała serwisówka Clymer'a (na tyle na ile wystarczyło mi języka) i problem zaczął się w momencie gdy zabrałem się za odczepianie wału napędowego... mianowicie po zdjęciu tej plastikowej osłony na skrzyni biegów, oraz po odkręceniu 3 śrub mocujących początek wału do skrzyni... nic się nie stało... nie mogę odjąć tej "kopuły" w której spotykają się zębatki z wału i ze skrzyni od rzeczonej skrzyni...
i tuta rodzi się pytanie: czy aby wyjąć silnik muszę zdemontować tylne koło i wyjąć wał
pomóżcie bo mi brak pomysłów co zrobić aby wyjąć silnik
no chyba że nie muszę wyjmować silnika aby zdjąć głowicę i zajrzeć jak wygląda tłok
(nadmienię jeszcze że cała zabawa zaczęła się od ukruszonych prowadnic zaworów ssących w tylnym cylindrze ) |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2009-08-18, 16:40
|
|
|
Nie wyjmowałem silnika, więc Ci nie podpowiem ale na pewno nie trzeba odkręcać dyfra ani koła. Cezar wyjmował silnik chyba już nie raz, więc Ci opowie pewnie w szczegółach co i jak. Ja najwyżej na początek bez jego zgody wstawię link do zdjęć z tej operacji. |
_________________ "Zapinam szósty bieg,pod nosem się uśmiecham i gnam swój cień na dwóch kołach......" |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
KajteK [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-08-18, 19:32
|
|
|
a no i teraz jest git teraz wiem, że muszę całkowicie wyjąć wydechy i wtedy dam radę wszystko zrobić co chce dzięki sercowe za pomoc |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-08-18, 22:18
|
|
|
Musisz zdemontować kolanka wydechowe. Następnie z prawej strony moto wykręcić część ramy (4 śruby) Wyjąć wszystkie śruby mocujące silnik (4 szt), i wysuwając silnik lekko do przodu i na bok w prawą stronę wyjąć go z ramy. Wyjście na wał (wielowypust) sam wysunie się z krzyżaka. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-08-18, 23:11
|
|
|
Oczywiści tylnego koła nie trzeba ruszać... Nie trzeba też odkręcać dekla alternatora, wystarczy tylko wyjąć kable z obejm mocowanych do ramy... Wydechy trzeba zdemontować w całości. Silnik wychodzi lekko do przodu a potem do siebie w stronę mocowania subramy. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
KajteK [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-08-25, 19:39
|
|
|
no dobra-silnik wyjęty i przy dobrych wiatrach dziś zostanie otworzony i zdiagnozowany
ale teraz z innej nieco beczki - czy ktoś próbował wsadzić 750 w ramę 500 wejdzie w ogóle czy są inne mocowania/rozmiary ramy |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-08-25, 19:45
|
|
|
Nie wejdzie na bank... zbyt ciasna rama..... |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
KajteK [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-09-03, 18:26
|
|
|
elo
a taka kwestia...
w związku z tym iż nie mogę nabyć silnika po lifcie, mam pytanie czym różnią się oba typy silników
wiem że sposobem napędzania obrotomierza i malowaniem ale czy czymś jeszcze
czy mogę zastąpić nowy typ starym |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-09-03, 18:29
|
|
|
Jeśli mówisz o silnikach VT500... Tj. silnik np. z 83 i 85r to oczywiście - możesz zastąpić. Nie ma większego znaczenia. Różni się trochę w głowicy, wałkiem rozrządu ze względu na sterowanie obrotomierza, poza tym różnic większych brak. Silniki są zamienne i kompatybilne. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
KajteK [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-09-03, 18:43
|
|
|
ahm...
no to w sumie, wobec powyższego nie pozostaje mi nic innego jak zanabycie drogą kupna-sprzedaży jakiś egzemplarz silnika starszego typu...
chyba że ktoś sobie nagle przypomni że ma w piwnicy jakiś nowy silnik
aha-i dzięki Cezar za szybką reakcję |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-09-03, 19:12
|
|
|
A dlaczego nie poszukasz silnika z 85r? przecież te były najlepsze :) nie ma nigdzie? |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
KajteK [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-09-03, 19:24
|
|
|
no właśnie nie mogę nigdzie dostać... jedyny który widnieje np. na alledrogo jest w Nysie... |
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2009-09-04, 08:02
|
|
|
a czemu Cezar mówisz, że były najlepsze? Tak poprostu zachwalasz swój rocznik czy rzeczywiście były jakieś różnice? |
_________________ "Zapinam szósty bieg,pod nosem się uśmiecham i gnam swój cień na dwóch kołach......" |
|
|
|
|
|