/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
jak wydłubać silnik z ramy?
Autor Wiadomość
KajteK
[Usunięty]

  Wysłany: 2009-08-18, 16:22   jak wydłubać silnik z ramy?

witam po długim mym tutaj utajonym bycie :oops:



komplikacji uległa praca silnika w mojej vt500c usa i teraz muszę wydobyć silnik poza ramę :!:

do tej pory odkręciłem już podnóżki, dźwignię begów i hamulca, zdjąłem bak, kanapę i gaźniki... demontażowi poddała się również chłodnica, obie rury wydechowe (ale tylko te chromowane elementy-nie to ustrojstwo w której są one "połączone") oraz te metalowe rurki od chłodzenia... spuszczony został również olej... odpięta linka sprzęgła i wyjęte cewki razem z kablami do świec oraz wszelkie kable od akumulatora, rozrusznika i alternatora... postępowałem jak nakazywała serwisówka Clymer'a (na tyle na ile wystarczyło mi języka) i problem zaczął się w momencie gdy zabrałem się za odczepianie wału napędowego... mianowicie po zdjęciu tej plastikowej osłony na skrzyni biegów, oraz po odkręceniu 3 śrub mocujących początek wału do skrzyni... nic się nie stało... nie mogę odjąć tej "kopuły" w której spotykają się zębatki z wału i ze skrzyni od rzeczonej skrzyni...



i tuta rodzi się pytanie: czy aby wyjąć silnik muszę zdemontować tylne koło i wyjąć wał :?: :!:

pomóżcie bo mi brak pomysłów co zrobić aby wyjąć silnik :-/



no chyba że nie muszę wyjmować silnika aby zdjąć głowicę i zajrzeć jak wygląda tłok :?:

(nadmienię jeszcze że cała zabawa zaczęła się od ukruszonych prowadnic zaworów ssących w tylnym cylindrze :evil: )
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2009-08-18, 16:34   

Niestety nie wiem jak wygląda to w 500 ale w 700 nic nie musiałem odkręcać. Odkręciłem silnik z ramy i wał rozszedł się sam na krzyżaku.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
igner 
Łukasz Beskitos :)

Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 501
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 2009-08-18, 16:40   

Nie wyjmowałem silnika, więc Ci nie podpowiem ale na pewno nie trzeba odkręcać dyfra ani koła. Cezar wyjmował silnik chyba już nie raz, więc Ci opowie pewnie w szczegółach co i jak. Ja najwyżej na początek bez jego zgody ;-) wstawię link do zdjęć z tej operacji.
_________________
"Zapinam szósty bieg,pod nosem się uśmiecham i gnam swój cień na dwóch kołach......"
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2009-08-18, 16:49   

Na zdjęciach 34 i 51 widać że nie trzeba nic wozkręcać i rozwiązane jest to identycznie jak w 700. Jak wyjmiesz śruby i przesuniesz delikatnie silnik to wał rozepnie się sam.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
KajteK
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-18, 19:32   

a no i teraz jest git :-) teraz wiem, że muszę całkowicie wyjąć wydechy i wtedy dam radę wszystko zrobić co chce :-) dzięki sercowe za pomoc :thx:
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-08-18, 22:18   

Musisz zdemontować kolanka wydechowe. Następnie z prawej strony moto wykręcić część ramy (4 śruby) Wyjąć wszystkie śruby mocujące silnik (4 szt), i wysuwając silnik lekko do przodu i na bok w prawą stronę wyjąć go z ramy. Wyjście na wał (wielowypust) sam wysunie się z krzyżaka. :lol: :chytrusek:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-08-18, 23:11   

Oczywiści tylnego koła nie trzeba ruszać... Nie trzeba też odkręcać dekla alternatora, wystarczy tylko wyjąć kable z obejm mocowanych do ramy... Wydechy trzeba zdemontować w całości. Silnik wychodzi lekko do przodu a potem do siebie w stronę mocowania subramy.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
KajteK
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-25, 19:39   

no dobra-silnik wyjęty i przy dobrych wiatrach dziś zostanie otworzony i zdiagnozowany :-)



ale teraz z innej nieco beczki - czy ktoś próbował wsadzić 750 w ramę 500 :?: wejdzie w ogóle czy są inne mocowania/rozmiary ramy :?:
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-08-25, 19:45   

Nie wejdzie na bank... zbyt ciasna rama.....
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
KajteK
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-03, 18:26   

elo :!:



a taka kwestia...



w związku z tym iż nie mogę nabyć silnika po lifcie, mam pytanie czym różnią się oba typy silników :?:



wiem że sposobem napędzania obrotomierza i malowaniem ale czy czymś jeszcze :?:



:idea: czy mogę zastąpić nowy typ starym :?:
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-09-03, 18:29   

Jeśli mówisz o silnikach VT500... Tj. silnik np. z 83 i 85r to oczywiście - możesz zastąpić. Nie ma większego znaczenia. Różni się trochę w głowicy, wałkiem rozrządu ze względu na sterowanie obrotomierza, poza tym różnic większych brak. Silniki są zamienne i kompatybilne.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
KajteK
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-03, 18:43   

ahm...



no to w sumie, wobec powyższego nie pozostaje mi nic innego jak zanabycie drogą kupna-sprzedaży jakiś egzemplarz silnika starszego typu...



chyba że ktoś sobie nagle przypomni że ma w piwnicy jakiś nowy silnik ;-)





aha-i dzięki Cezar za szybką reakcję :-D
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-09-03, 19:12   

A dlaczego nie poszukasz silnika z 85r? przecież te były najlepsze :) nie ma nigdzie?
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
KajteK
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-03, 19:24   

no właśnie nie mogę nigdzie dostać... jedyny który widnieje np. na alledrogo jest w Nysie...
 
 
igner 
Łukasz Beskitos :)

Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 501
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 2009-09-04, 08:02   

a czemu Cezar mówisz, że były najlepsze? Tak poprostu zachwalasz swój rocznik czy rzeczywiście były jakieś różnice?
_________________
"Zapinam szósty bieg,pod nosem się uśmiecham i gnam swój cień na dwóch kołach......"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM