witam po długim mym tutaj utajonym bycie
komplikacji uległa praca silnika w mojej vt500c usa i teraz muszę wydobyć silnik poza ramę
do tej pory odkręciłem już podnóżki, dźwignię begów i hamulca, zdjąłem bak, kanapę i gaźniki... demontażowi poddała się również chłodnica, obie rury wydechowe (ale tylko te chromowane elementy-nie to ustrojstwo w której są one "połączone") oraz te metalowe rurki od chłodzenia... spuszczony został również olej... odpięta linka sprzęgła i wyjęte cewki razem z kablami do świec oraz wszelkie kable od akumulatora, rozrusznika i alternatora... postępowałem jak nakazywała serwisówka Clymer'a (na tyle na ile wystarczyło mi języka) i problem zaczął się w momencie gdy zabrałem się za odczepianie wału napędowego... mianowicie po zdjęciu tej plastikowej osłony na skrzyni biegów, oraz po odkręceniu 3 śrub mocujących początek wału do skrzyni... nic się nie stało... nie mogę odjąć tej "kopuły" w której spotykają się zębatki z wału i ze skrzyni od rzeczonej skrzyni...
i tuta rodzi się pytanie: czy aby wyjąć silnik muszę zdemontować tylne koło i wyjąć wał
pomóżcie bo mi brak pomysłów co zrobić aby wyjąć silnik
no chyba że nie muszę wyjmować silnika aby zdjąć głowicę i zajrzeć jak wygląda tłok
(nadmienię jeszcze że cała zabawa zaczęła się od ukruszonych prowadnic zaworów ssących w tylnym cylindrze )
Odpowiedz do tematu
: jak wydłubać silnik z ramy?
:
Niestety nie wiem jak wygląda to w 500 ale w 700 nic nie musiałem odkręcać. Odkręciłem silnik z ramy i wał rozszedł się sam na krzyżaku.
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
:
Nie wyjmowałem silnika, więc Ci nie podpowiem ale na pewno nie trzeba odkręcać dyfra ani koła. Cezar wyjmował silnik chyba już nie raz, więc Ci opowie pewnie w szczegółach co i jak. Ja najwyżej na początek bez jego zgody wstawię link do zdjęć z tej operacji.
"Zapinam szósty bieg,pod nosem się uśmiecham i gnam swój cień na dwóch kołach......"
:
Na zdjęciach 34 i 51 widać że nie trzeba nic wozkręcać i rozwiązane jest to identycznie jak w 700. Jak wyjmiesz śruby i przesuniesz delikatnie silnik to wał rozepnie się sam.
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
:
a no i teraz jest git teraz wiem, że muszę całkowicie wyjąć wydechy i wtedy dam radę wszystko zrobić co chce dzięki sercowe za pomoc
:
Musisz zdemontować kolanka wydechowe. Następnie z prawej strony moto wykręcić część ramy (4 śruby) Wyjąć wszystkie śruby mocujące silnik (4 szt), i wysuwając silnik lekko do przodu i na bok w prawą stronę wyjąć go z ramy. Wyjście na wał (wielowypust) sam wysunie się z krzyżaka.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Oczywiści tylnego koła nie trzeba ruszać... Nie trzeba też odkręcać dekla alternatora, wystarczy tylko wyjąć kable z obejm mocowanych do ramy... Wydechy trzeba zdemontować w całości. Silnik wychodzi lekko do przodu a potem do siebie w stronę mocowania subramy.
Jadę jadę na motorze...
:
no dobra-silnik wyjęty i przy dobrych wiatrach dziś zostanie otworzony i zdiagnozowany
ale teraz z innej nieco beczki - czy ktoś próbował wsadzić 750 w ramę 500 wejdzie w ogóle czy są inne mocowania/rozmiary ramy
ale teraz z innej nieco beczki - czy ktoś próbował wsadzić 750 w ramę 500 wejdzie w ogóle czy są inne mocowania/rozmiary ramy
:
Nie wejdzie na bank... zbyt ciasna rama.....
Jadę jadę na motorze...
:
elo
a taka kwestia...
w związku z tym iż nie mogę nabyć silnika po lifcie, mam pytanie czym różnią się oba typy silników
wiem że sposobem napędzania obrotomierza i malowaniem ale czy czymś jeszcze
czy mogę zastąpić nowy typ starym
a taka kwestia...
w związku z tym iż nie mogę nabyć silnika po lifcie, mam pytanie czym różnią się oba typy silników
wiem że sposobem napędzania obrotomierza i malowaniem ale czy czymś jeszcze
czy mogę zastąpić nowy typ starym
:
Jeśli mówisz o silnikach VT500... Tj. silnik np. z 83 i 85r to oczywiście - możesz zastąpić. Nie ma większego znaczenia. Różni się trochę w głowicy, wałkiem rozrządu ze względu na sterowanie obrotomierza, poza tym różnic większych brak. Silniki są zamienne i kompatybilne.
Jadę jadę na motorze...
:
ahm...
no to w sumie, wobec powyższego nie pozostaje mi nic innego jak zanabycie drogą kupna-sprzedaży jakiś egzemplarz silnika starszego typu...
chyba że ktoś sobie nagle przypomni że ma w piwnicy jakiś nowy silnik
aha-i dzięki Cezar za szybką reakcję
no to w sumie, wobec powyższego nie pozostaje mi nic innego jak zanabycie drogą kupna-sprzedaży jakiś egzemplarz silnika starszego typu...
chyba że ktoś sobie nagle przypomni że ma w piwnicy jakiś nowy silnik
aha-i dzięki Cezar za szybką reakcję
:
A dlaczego nie poszukasz silnika z 85r? przecież te były najlepsze :) nie ma nigdzie?
Jadę jadę na motorze...
:
no właśnie nie mogę nigdzie dostać... jedyny który widnieje np. na alledrogo jest w Nysie...
:
Odpowiedz do tematu
a czemu Cezar mówisz, że były najlepsze? Tak poprostu zachwalasz swój rocznik czy rzeczywiście były jakieś różnice?
"Zapinam szósty bieg,pod nosem się uśmiecham i gnam swój cień na dwóch kołach......"