Odpowiedz do tematu
: Shadow 750 c2 98
Mam pytanko ponieważ zauważyłem coś dziwnego. Mianowicie 14,5 littra bak w tym 3.5 litra rezerwy, czy motocykl w pozycji kranika na pion w dół sam przełączy się na rezerwę? Kwestia była taka, że miałem karnik na pion w dół - nie wiedzialem ze jezdze na rezerwie, ponieważ jezdził motorem ktos inny i musiałem biegac z butelkami na stację.. Jak to jest z tą rezerwą, bo z tego co wiem to jest przełączana ręcznie w każdym motocyklu
: Re: Shadow 750 c2 98
Rezerwa polega na tym, że jest fizycznie w kraniku jest krótsza rurka przez którą paliwo jest pobierane do samego dna z baku. Pozycja normalna ma dłuższą rurkę i na dnie zawsze coś zostanie (ile-zależy od długości tej rurki). Przełączanie zawsze jest ręczne, a kranik jest dobrze widoczny.
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
Maciek19882 napisał/a: |
Mam pytanko ponieważ zauważyłem coś dziwnego. Mianowicie 14,5 littra bak w tym 3.5 litra rezerwy, czy motocykl w pozycji kranika na pion w dół sam przełączy się na rezerwę? Kwestia była taka, że miałem karnik na pion w dół - nie wiedzialem ze jezdze na rezerwie, ponieważ jezdził motorem ktos inny i musiałem biegac z butelkami na stację.. Jak to jest z tą rezerwą, bo z tego co wiem to jest przełączana ręcznie w każdym motocyklu |
Rezerwa polega na tym, że jest fizycznie w kraniku jest krótsza rurka przez którą paliwo jest pobierane do samego dna z baku. Pozycja normalna ma dłuższą rurkę i na dnie zawsze coś zostanie (ile-zależy od długości tej rurki). Przełączanie zawsze jest ręczne, a kranik jest dobrze widoczny.
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
Dzięki za dokłady opis;] czyli nie da sie wyjezdzic calego baku paliwa bez przełączenia na rezerwę zawsze te 3 litry na stacje zostaje;]Za dużo tego zamieszania a lejący do baku jest niestety jeden:] Pozdro dzięki;]
:
Wygląda to trochę inaczej:
kranik w pozycji na dół - to paliwo zasadnicze
kranik w pozycji poziomej - zamknięty
kranik w pozycji do góry - rezerwa
Z doświadczenia wiem że do syspozycji jest ok 12,5-12,6 l + ok. 2-2,5 l rezerwy (dokładnie nie wiem ile chociaż raz udało mi się wypalić calutkie paliwo)
podstawowa ilość powinna starczyć ( w zależności od kierowcy, ustawię i trasy ) na ok. 180-230 km po tem moto się dusi z braku paliwa i trzeba przełączyć i szukać w miarę szybk stacji - rezerwa wystarczy na max 40 km spokojnej jazdy.
Nie każdy motocykl ma przełączanie rezerwy - nawet kranik nie jest obowiązkowy - niektóre mają wskaźnik poziomu lub tylko kontrolkę rezerwy, a nowoczesne układy zasilanie ( wtrysk) wogóle nie posiadają kranika tylko zawór elektromagnetyczny.
kranik w pozycji na dół - to paliwo zasadnicze
kranik w pozycji poziomej - zamknięty
kranik w pozycji do góry - rezerwa
Z doświadczenia wiem że do syspozycji jest ok 12,5-12,6 l + ok. 2-2,5 l rezerwy (dokładnie nie wiem ile chociaż raz udało mi się wypalić calutkie paliwo)
podstawowa ilość powinna starczyć ( w zależności od kierowcy, ustawię i trasy ) na ok. 180-230 km po tem moto się dusi z braku paliwa i trzeba przełączyć i szukać w miarę szybk stacji - rezerwa wystarczy na max 40 km spokojnej jazdy.
Nie każdy motocykl ma przełączanie rezerwy - nawet kranik nie jest obowiązkowy - niektóre mają wskaźnik poziomu lub tylko kontrolkę rezerwy, a nowoczesne układy zasilanie ( wtrysk) wogóle nie posiadają kranika tylko zawór elektromagnetyczny.
:
Odpowiedz do tematu
U mnie wygląda to tak: zalewam pod korek starcza to na ok 280 km i dopiero motor zaczyna przerywac. Pali mi ok 4,3 litra na sto kilometrów więc zgadza się z tym co napisałeś ok 12 litrów;]