Odpowiedz do tematu
: Olej silnikowy
Ostatnio zmieniony przez Globi 2008-02-28, 19:09, w całości zmieniany 1 raz
Moze ktos wie ile oleju mam wlac do Shadowki 750 z 2004 roku-tej z walem cardana?
Ostatnio zmieniony przez Globi 2008-02-28, 19:09, w całości zmieniany 1 raz
:
Z wymianą filtra wejdzie ci 2,6-2,7literka przynajmniej tak było u mnie
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
: jaki do staruszki?
Trochę obok, ale chyba w temacie? Jaki olej polecilibyście olej silnikowy do VT 750C z 1984 roku.
Zastanawiam sie nad Mobil Extra 4T 10W-40 - tak mi poleca kolega, ale zastanawiam się (bo to półsyntetyk) produkowany w latach, kiedy konstruktorzy mojego motocykla nie mieli pojecia o tym oleju i jego specyfikacji: API SJ/CF; ACEA-98 A3, B3.
Czy za bardzo mi nie "wyczyści" silnika?
Zastanawiam sie nad Mobil Extra 4T 10W-40 - tak mi poleca kolega, ale zastanawiam się (bo to półsyntetyk) produkowany w latach, kiedy konstruktorzy mojego motocykla nie mieli pojecia o tym oleju i jego specyfikacji: API SJ/CF; ACEA-98 A3, B3.
Czy za bardzo mi nie "wyczyści" silnika?
: Re: jaki do staruszki?
Poczytaj tutaj http://www.shadow.org.pl/forum/viewtopic.php?t=141
andryszek napisał/a: |
Trochę obok, ale chyba w temacie? Jaki olej polecilibyście olej silnikowy do VT 750C z 1984 roku.
Zastanawiam sie nad Mobil Extra 4T 10W-40 - tak mi poleca kolega, ale zastanawiam się (bo to półsyntetyk) produkowany w latach, kiedy konstruktorzy mojego motocykla nie mieli pojecia o tym oleju i jego specyfikacji: API SJ/CF; ACEA-98 A3, B3. Czy za bardzo mi nie "wyczyści" silnika? |
Poczytaj tutaj http://www.shadow.org.pl/forum/viewtopic.php?t=141
: Re: jaki do staruszki?
Ja na tym caly czas jade i jakos jest ok a tez malenstwo leciwe
andryszek napisał/a: |
Trochę obok, ale chyba w temacie? Jaki olej polecilibyście olej silnikowy do VT 750C z 1984 roku.
Zastanawiam sie nad Mobil Extra 4T 10W-40 - tak mi poleca kolega, ale zastanawiam się (bo to półsyntetyk) produkowany w latach, kiedy konstruktorzy mojego motocykla nie mieli pojecia o tym oleju i jego specyfikacji: API SJ/CF; ACEA-98 A3, B3. Czy za bardzo mi nie "wyczyści" silnika? |
Ja na tym caly czas jade i jakos jest ok a tez malenstwo leciwe
: Re: jaki do staruszki?
Czyli w sumie Mobil Extra 4T API SJ/CF?
Za dużo danych chyba... Jednym słowem olej ten nadaje sie RÓWNIEŻ do wysokoprężnych silników motocyklowych (obecność opisu: CF)
To tak żartem... Bo może faktycznie taki jest opis.
Oczywiście, że możesz go zalewać bez problemów.
Na stronie www w dziale "warsztat" masz jakieś artykuły nt. olei., możesz sobie przeczytać.
I tak najważniejsze, żeby olej był zmieniany kiedy trzeba, żeby był stan jak trzeba i pamiętać o przyzwoitych filtrach.
Pozdrawiam!
andryszek napisał/a: |
Zastanawiam sie nad Mobil Extra 4T 10W-40 - tak mi poleca kolega, ale zastanawiam się (bo to półsyntetyk) produkowany w latach, kiedy konstruktorzy mojego motocykla nie mieli pojecia o tym oleju i jego specyfikacji: API SJ/CF; ACEA-98 A3, B3.
Czy za bardzo mi nie "wyczyści" silnika? |
Czyli w sumie Mobil Extra 4T API SJ/CF?
Za dużo danych chyba... Jednym słowem olej ten nadaje sie RÓWNIEŻ do wysokoprężnych silników motocyklowych (obecność opisu: CF)
To tak żartem... Bo może faktycznie taki jest opis.
Oczywiście, że możesz go zalewać bez problemów.
Na stronie www w dziale "warsztat" masz jakieś artykuły nt. olei., możesz sobie przeczytać.
I tak najważniejsze, żeby olej był zmieniany kiedy trzeba, żeby był stan jak trzeba i pamiętać o przyzwoitych filtrach.
Pozdrawiam!
: Re: jaki do staruszki?
Myślę że chodzi raczej o silniki doładowane a przecież takowe w motocyklach istnieją.
Yamacha wypuściła coś co niby miało być chopperem, nazywa się to V-MAX i były wersje z turbinami.
Shadok napisał/a: |
Czyli w sumie Mobil Extra 4T API SJ/CF? Za dużo danych chyba... Jednym słowem olej ten nadaje sie RÓWNIEŻ do wysokoprężnych silników motocyklowych (obecność opisu: CF) To tak żartem... Bo może faktycznie taki jest opis. |
Myślę że chodzi raczej o silniki doładowane a przecież takowe w motocyklach istnieją.
Yamacha wypuściła coś co niby miało być chopperem, nazywa się to V-MAX i były wersje z turbinami.
: czym ryzykuje?
Przez moja niecierpliwosc, nieuwage i glupote przelalem o dobre 2 cm gorny poziom oleju. Spuszczac teraz, czy "olac"? A jezeli oleje ten stan, to czym ryzykuje?
:
Jak ja przelalem w swoim to kupilem w aptece wielka strzykawke, wzielem wezyk od pampki do akwarium i sciagnelem nadmiar :P
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
: Re: czym ryzykuje?
Spuszczać! Takie moje zdanie, zbyt duża ilość oleju w silniku jest niezdrowa, chyba istnieje szansa uszkodzenia nawet uszczelki pod głowicą.
andryszek napisał/a: |
Przez moja niecierpliwosc, nieuwage i glupote przelalem o dobre 2 cm gorny poziom oleju. Spuszczac teraz, czy "olac"? A jezeli oleje ten stan, to czym ryzykuje? |
Spuszczać! Takie moje zdanie, zbyt duża ilość oleju w silniku jest niezdrowa, chyba istnieje szansa uszkodzenia nawet uszczelki pod głowicą.
Jadę jadę na motorze...
:
W koncu z jakiegos powodu wyznaczyli mozim "min" i "max". Jak by nie mialo to znaczenia to na bagnecie byl by poziom "min" i "lac ile wlezie" :P
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
Odpal silnik i zobaczysz ile pódzie w silnik (filtr, przewody, może masz chłodnicę) Jeżeli będzie dalej za dużo to odeśsij najlepiej strzykawką. Nadmiar oleju może zostać wysadzony z silnika którąś uszczelką.
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
:
Jeśli wymieniałeś olej i filtr to trochę pójdzie do filtra ale i tak bym zalał na początek na mniej niż max i odpalił po to by rozprowadzić olej i dopiero później po ścieknięciu oleju sprawdził jeszcze raz dokładnie i skorygował poziom do 3/4 bagnetu
Jadę jadę na motorze...
:
No wlasnie. To sie w zasadzie zgadzamy. Bo przez to, ze zaufalem swojej pamieci (zapomialem, ze z wiekiem trzeba i na pamiec uwazac) podwojnie "uzupelnilem" olej po wymianie filtra: przed zima i po zimie...
No to upuszcze mu troche olejowej krwi...
No to upuszcze mu troche olejowej krwi...
:
Odpowiedz do tematu
Koledzy, moja dziewczyna kupiła sobie VT 750 C2, zmieniłem jej olej (wlazło 2,5l z wymianą filrta) ale chciałem się upewnić czy tak samo się sprawdza stan jak w moim VT 1100 - moto stoi prosto, bagnet się wkłada a nie wkręca.
Z góry dzięki
Z góry dzięki