Zachciało mi sie w środku zimy podładowac akumulator.Podładowałem i nie mogłem sie opanować aby nie odpalić silnika.Kręce,kręce i nic.Zawsze po zimie trzeba było długo kręcic aby odpalił.Do garażu wjechałem w pazdzierniku(garaz ocieplony) i pomyslałem ,ze musi odpalić.Nie musi.BRAK ISKRY!!!Odkręciłem jedna fajke i przyłozyłem do głowicy i brak iskry.Pomyslałem ,ze pewno brak masy....nie brak.Do wytworzenia iskry przy starcie potrzebny jest dobry akumulator,moduł zapłonu i dobre cewki.Akumulator jest na 100% dobry bo ma 6 msc i dobrze kręci.NIe mozliwe aby padły dwie cewki .Jak sprawdzić moduł zapłonu ?
A moze coś innego sprawdzić?
Odpowiedz do tematu
: Brak iskry vt 700 c 87
:
Sprawdź wyłącznik przy manetce czy nie zaśniedział w pozycji wyłączony. W starszych shadow można było kręcić na wyłączonym kilswiczu.
VT 600C 1988, VT 1100C 1996, DR 650RE 1995, DR 650SE 2003 dr 350s 1992
:
Latem rozbierałem i czyściłem starter i wyłacznik ale zajrzę....
:
Na żadnej świecy nie ma iskry ? Jak podpowiadał kolega wcześniej wyłącznik awaryjny przy manetce w dobrej pozycji ustawiony ?
:
Sprawdziłem tylko na jednej świecy-inaczej by przeciez ,,zagadał"...przełacznik dobrze ustawiony.W pozycji ,,zwarty".
:
Rozebrałem wyłącznik zapłonu -dwa przewody -zostawiłem na włączonym-nie ruszałem przełącznika-wzięłem miernik-ustawiełm na test diody- było przejscie-spryskałem -Kontakt S ( do styków-zjada tlenki metali)- skręciłem przełącznik i tylko wpięłem wtyczkę 4 pinową od modułu zapłonu i iskra sie pojawiła :) Do konca nie wiem co było -czy zaśniedziały styk czy słaby przewód od modułu.Ważne ,że DZIAŁA.Moto odpalone-trudno bo trudno ale odpalił....:).Dzięki za wskazówki.
Ps.Przy okazji pomierzyłem trzy przewody żółte od alternatora(statora) i wyszło po 1,5 Oma na każdy przewód -w serwisówce jest od 0,3-do 0,5 Oma.Moze być?
Ps.Przy okazji pomierzyłem trzy przewody żółte od alternatora(statora) i wyszło po 1,5 Oma na każdy przewód -w serwisówce jest od 0,3-do 0,5 Oma.Moze być?
:
Rezystancja uzwojeń generatora taka może być.
Odejmij rezystancję styku i kabli pomiarowych i będziesz miał lepszy wynik.
Ważne aby żaden z tych żółtych przewodów nie miał przejścia do masy.
Odejmij rezystancję styku i kabli pomiarowych i będziesz miał lepszy wynik.
Ważne aby żaden z tych żółtych przewodów nie miał przejścia do masy.
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Dzięki za info.
Ps.Nie widziałeś jakiś rozłącznych połączeń alternator do regulatora?Zamiast wtyczek.
Lutowanie nie badzo mi pasuje.
Ps.Nie widziałeś jakiś rozłącznych połączeń alternator do regulatora?Zamiast wtyczek.
Lutowanie nie badzo mi pasuje.
:
Sądzę że dobrej jakości złączki z dodatkiem np. wazeliny też będzie dobrze, ponadto są większe 9 mm. Do wyboru rozmaite połączenia śrubowe, oczkowe.
:
Ok.Poszperam w necie
Takie znalazłem na Aliekspres i je zakupię.
Wyglądają solidnie-mozna popatrzeć na wideo
https://pl.aliexpress.com/item/1005002652970366.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.43d51c24oT7U9y&gatewayAdapt=glo2pol
Takie znalazłem na Aliekspres i je zakupię.
Wyglądają solidnie-mozna popatrzeć na wideo
https://pl.aliexpress.com/item/1005002652970366.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.43d51c24oT7U9y&gatewayAdapt=glo2pol
:
Dostałem prząłacznik zapłonu do Hondy vt -rozebrałem go- jest tam zagięta blaszka-pokryta srebrem -moim zdaniem-częśc tego srebra została przez lata starta i zapewne to powoduje -brak przejścia napiecia.Wyczyściłem propanolem i zastanawiam sie czy to przesmarować i CZYM?
Dostałem prząłacznik zapłonu do Hondy vt -rozebrałem go- jest tam zagięta blaszka-pokryta srebrem -moim zdaniem-częśc tego srebra została przez lata starta i zapewne to powoduje -brak przejścia napiecia.Wyczyściłem propanolem i zastanawiam sie czy to przesmarować i CZYM?
:
Najlepiej by było "smarem do styków elektrycznych"
zenon407 napisał/a: |
i CZYM? |
Najlepiej by było "smarem do styków elektrycznych"
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Odpowiedz do tematu