Brak iskry vt 700 c 87
Odpowiedz do tematu

: Brak iskry vt 700 c 87
Zachciało mi sie w środku zimy podładowac akumulator.Podładowałem i nie mogłem sie opanować aby nie odpalić silnika.Kręce,kręce i nic.Zawsze po zimie trzeba było długo kręcic aby odpalił.Do garażu wjechałem w pazdzierniku(garaz ocieplony) i pomyslałem ,ze musi odpalić.Nie musi.BRAK ISKRY!!!Odkręciłem jedna fajke i przyłozyłem do głowicy i brak iskry.Pomyslałem ,ze pewno brak masy....nie brak.Do wytworzenia iskry przy starcie potrzebny jest dobry akumulator,moduł zapłonu i dobre cewki.Akumulator jest na 100% dobry bo ma 6 msc i dobrze kręci.NIe mozliwe aby padły dwie cewki .Jak sprawdzić moduł zapłonu ?
A moze coś innego sprawdzić?

:
Sprawdź wyłącznik przy manetce czy nie zaśniedział w pozycji wyłączony. W starszych shadow można było kręcić na wyłączonym kilswiczu.

VT 600C 1988, VT 1100C 1996, DR 650RE 1995, DR 650SE 2003 dr 350s 1992
:
Latem rozbierałem i czyściłem starter i wyłacznik ale zajrzę....

:
Na żadnej świecy nie ma iskry ? Jak podpowiadał kolega wcześniej wyłącznik awaryjny przy manetce w dobrej pozycji ustawiony ?

:
Sprawdziłem tylko na jednej świecy-inaczej by przeciez ,,zagadał"...przełacznik dobrze ustawiony.W pozycji ,,zwarty".

:
Rozebrałem wyłącznik zapłonu -dwa przewody -zostawiłem na włączonym-nie ruszałem przełącznika-wzięłem miernik-ustawiełm na test diody- było przejscie-spryskałem -Kontakt S ( do styków-zjada tlenki metali)- skręciłem przełącznik i tylko wpięłem wtyczkę 4 pinową od modułu zapłonu i iskra sie pojawiła :) Do konca nie wiem co było -czy zaśniedziały styk czy słaby przewód od modułu.Ważne ,że DZIAŁA.Moto odpalone-trudno bo trudno ale odpalił....:).Dzięki za wskazówki.



Ps.Przy okazji pomierzyłem trzy przewody żółte od alternatora(statora) i wyszło po 1,5 Oma na każdy przewód -w serwisówce jest od 0,3-do 0,5 Oma.Moze być?

:
Rezystancja uzwojeń generatora taka może być.
Odejmij rezystancję styku i kabli pomiarowych i będziesz miał lepszy wynik.
Ważne aby żaden z tych żółtych przewodów nie miał przejścia do masy.

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Dzięki za info.

Ps.Nie widziałeś jakiś rozłącznych połączeń alternator do regulatora?Zamiast wtyczek.

Lutowanie nie badzo mi pasuje.

:
Sądzę że dobrej jakości złączki z dodatkiem np. wazeliny też będzie dobrze, ponadto są większe 9 mm. Do wyboru rozmaite połączenia śrubowe, oczkowe.

:
Ok.Poszperam w necie


Takie znalazłem na Aliekspres i je zakupię.



Wyglądają solidnie-mozna popatrzeć na wideo

https://pl.aliexpress.com/item/1005002652970366.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.43d51c24oT7U9y&gatewayAdapt=glo2pol

:


Dostałem prząłacznik zapłonu do Hondy vt -rozebrałem go- jest tam zagięta blaszka-pokryta srebrem -moim zdaniem-częśc tego srebra została przez lata starta i zapewne to powoduje -brak przejścia napiecia.Wyczyściłem propanolem i zastanawiam sie czy to przesmarować i CZYM?

:
zenon407 napisał/a:
i CZYM?

Najlepiej by było "smarem do styków elektrycznych"

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group