Przekażnik rozrusznika- zwarcie
Odpowiedz do tematu

:
https://images91.fotosik.pl/677/27af27f710c5af6c.jpg
https://images90.fotosik.pl/677/92de9031b8a4fbb5.jpg

Zdjęłem pokrywę opukując gumowym młotkiem a pozniej zastosowałem brzeszczot z piły ramowej dobrze zaostrzony i tym ładnie poszło- motor położyłem na prawym boku.
Czujnik luzu i czujnik overdrive w doskonałym stanie- przewody także i moim zdaniem wytrzymaja drugie tyle czyli 36 lat jeszcze(moja Honda to rocznik 1987).Przemierzyłem te przewody maja 0,2 Oma- 3 szt bo jeszcze do czujnika oleju ale on jest poza pokrywą.Na samym dole.Czujnik luzu ma przejscie miedzy masą a prądowym bo zostawiłem na luzie a overdrive nie ma przejscia czyli prawidłowo.Czujnik cisnienia tez ok.

https://images91.fotosik.pl/677/3d5a08c847d71234.jpg

Rozrusznik bez rozbierania dekla nie wyjdzie-chyba że chcesz popsuc bieżnię po której pracuje oring. Musiałem spuścić płyn chłodzący aby wylazł.
Tak sie oprze i kupa.
https://images92.fotosik.pl/679/ee65517a39378793.jpg
Tryb atakujący ma orginalnie długość 22,5 mm - zeszlifowałem do 18,5- na przyszłośc aby nie sciagać dekla.
https://images91.fotosik.pl/677/c028892196eae4aa.jpg
Na jutro zostało rozebranie rozrusznika a jak bedzie wszystko ok to musze sciągnąc bak aby przepatrzeć przewody.
Ps.Nie wytrzymałem i przejrzałem rozrusznik .Oprócz pyłu węglowego-wszystko ok.Są cztery szczotki-dwie plusowe i dwie masowe-musi przewodzic na obudowę- także jest ok.
@ mamamuszi
Jak ma nie przewodzić na obudowę?Poprzez wirnik...
https://images90.fotosik.pl/677/b085f1722e07fdd3.jpg

:
zenon407 napisał/a:
https://images91.fotosik.pl/677/27af27f710c5af6c.jpg
https://images90.fotosik.pl/677/92de9031b8a4fbb5.jpg

Zdjęłem pokrywę opukując gumowym młotkiem a pozniej zastosowałem brzeszczot z piły ramowej dobrze zaostrzony i tym ładnie poszło- motor położyłem na prawym boku.
Czujnik luzu i czujnik overdrive w doskonałym stanie- przewody także i moim zdaniem wytrzymaja drugie tyle czyli 36 lat jeszcze(moja Honda to rocznik 1987).Przemierzyłem te przewody maja 0,2 Oma- 3 szt bo jeszcze do czujnika oleju ale on jest poza pokrywą.Na samym dole.Czujnik luzu ma przejscie miedzy masą a prądowym bo zostawiłem na luzie a overdrive nie ma przejscia czyli prawidłowo.Czujnik cisnienia tez ok.

https://images91.fotosik.pl/677/3d5a08c847d71234.jpg

Rozrusznik bez rozbierania dekla nie wyjdzie-chyba że chcesz popsuc bieżnię po której pracuje oring. Musiałem spuścić płyn chłodzący aby wylazł.
Tak sie oprze i kupa.
https://images92.fotosik.pl/679/ee65517a39378793.jpg
Tryb atakujący ma orginalnie długość 22,5 mm - zeszlifowałem do 18,5- na przyszłośc aby nie sciagać dekla.
https://images91.fotosik.pl/677/c028892196eae4aa.jpg
Na jutro zostało rozebranie rozrusznika a jak bedzie wszystko ok to musze sciągnąc bak aby przepatrzeć przewody.
Ps.Nie wytrzymałem i przejrzałem rozrusznik .Oprócz pyłu węglowego-wszystko ok.Są cztery szczotki-dwie plusowe i dwie masowe-musi przewodzic na obudowę- także jest ok.
@ mamamuszi
Jak ma nie przewodzić na obudowę?Poprzez wirnik...
https://images90.fotosik.pl/677/b085f1722e07fdd3.jpg

Plus biegnie przez uzwojenia i kończy się na odizolowanych od masy szczotkach . Szczotki minusowe są na masie, Poprzez komutator i uzwojenie wirnika będzie przejście na masę ale to nie daje plusa na masie . Po podaniu napięcia plus dochodzi do wirnika i jest tam [ spożytkowany ] nie przechodząc na masę . Chyba o takie wyjaśnienie Ci chodzi .

:
Tak o takie-miernik wykaże przejscie.Tylko tyle.

https://images92.fotosik.pl/679/26edc7fc3adea1c0.jpg

Piszę tylko bez podawania napięcia-w stanie spoczynku-bierzesz miernik i na masie i plusie bedzie piszczało.Przypatrz sie uważnie szczotkom.

:
zenon407 napisał/a:
Tak o takie-miernik wykaże przejscie.Tylko tyle.

https://images92.fotosik.pl/679/26edc7fc3adea1c0.jpg

Piszę tylko bez podawania napięcia-w stanie spoczynku-bierzesz miernik i na masie i plusie bedzie piszczało.Przypatrz sie uważnie szczotkom.

Dokładnie tak jest

:
https://images89.fotosik.pl/680/1499c78cfb40e4df.jpg
https://images90.fotosik.pl/679/8ccdcc2a68d13f99.jpg
https://images92.fotosik.pl/681/0dfef21bed0b0143.jpg
https://images89.fotosik.pl/680/bf998220bdfd64ab.jpg

Wymieniłem na nowy przekąznik rozrusznika i nowa wtyczka z mocno zagniecionymi konektorami( praską do konektorów) -jak przekręce stacyjke mam czujnik luzu i oleju zaświecony.Rozprułem prawie wszystkie wiązki i mam przewody na wierzchu -nigdzie nie widac zwarcia-przewody w dobrym stanie jak na swoje lata.Jak włączę rozrusznik zagada i moto odpala.Problem jest z wyłączeniem -po przekręceniu stacyjki-rozrusznik dalej kręci i pomaga tylko zrzucenie klemy.Pozniej wrzucę jak idą przewody z cewki przekażnika rozrusznika -to moze coś do głowy wpadnie...

Ps.Zrobiłem dwie rzeczy-odpaliłem moto i wrzucałem biegi od 1 do 5 bo chciałem zobaczyć
czy włączy sie zarówka overdriwe-włączyła sie -zgasiłem silnik i zmieniłem diodę na taką
https://images90.fotosik.pl/679/c6fe470005ada3dd.jpg
akurat mi z Chin przyszło-kupiłem 2 szt za 20 zł.
Odpaliłem moto i chodzi na razie ok.10 razy próbowałem i za kazdym razem -rozrusznik się wyłacza :) . Oblukamy jutro..... :toast:

Schemat bardzo dobrej jakości do Hondy Shadows vt 700 1987
duzo mi pomógł:

https://www.szybkiplik.pl/S8V92JtPJH

Plik zostanie usunięty: 18.08.2023 16:19

:
https://images91.fotosik.pl/679/140562f0e89516b0.jpg

W dalszym ciągu brak kontrolek luzu,ciśnienia oleju i czuyjnik włączonegop ostatniego biegu.
Skąd idzie napięcie do tych kontrolek.Nie mogę namierzyć.

X to działające urządzenia a
minus ---- brak zasilania

:
Bezpiecznik nr 3 jakby był uszkodzony to nie będziesz miał zasilania m. in. kontrolek na tym przewodzie, który zaznaczyłeś na zielono (Br/B)

:
Miałes rację Marecki-nie był do końca wsunięty!!!Dzięki!

Rozwaliłem wszystkie poważniejsze wiązki......

https://images89.fotosik.pl/681/0f1d3c14f3df2887.jpg

Ps.W filmie Alternatywy 4 zapytano Balcerka co trzeba zrobić aby włamać sie do mieszkania?

PRIMO!!!!! Zapukać!!!

:toast:

Edycja po 1 godzinie.

Problem dalej nie usunięty...

https://www.youtube.com/shorts/9krj0LfJS6k


Przewód prądowy przekażnik rozrusznika a stacyjka sprawdzony.
Juz c...j mnie strzela....muszę odkręcić klemę aby przestał kręcić.

:
Instalacja na zdjęciu nie wygląda zachęcająco.Sprawdż masy czujnika sprzęgła i biegu neutralnego ale nie miernikiem a żarówką. Spróbuj odłączyć zasilanie rozrusznika od przekaźnika i w to miejsce podłącz żarówkę np 10W. Odłącz czujnik biegu jałowego. Włączając starter i sprzęgło powinna zapalić się żarówka imitująca rozrusznik, później odłącz czujnik sprzegła czy uda się zapalić żarówkę rozrusznika. Potem podłącz czujnik biegu jałowego i ponownie sprawdź czy działa przekaźnik. Sprawdż czy na przewodzie R/G przekaźnika nie pojawia się zasilanie po wyłączeniu zapłonu.

:
Powiedz sprawdzałeś może wyłącznik startera?
Ja mam u siebie tylko dwa kable na przekaźnik rozrusznika.
Moto nie kręci po wciskaniu guzika.

:
Ale przekaźnik się załączy jak{ stop engine jest wciśnięty uruchamia zapłon, trochę sie zagalopowałem), wciśnie się dźwignię sprzęgła lub jest na luzie.

Ostatnio zmieniony przez AMarek 2023-08-15, 18:24, w całości zmieniany 1 raz
:
Nie rozumiem?
Odpala się guzikiem

:
Może on zwiera po puszczeniu guzika.

:
Owszem, ale u Zenona jest jakiś inny problem bo rozumiem że jak się odłączy zasilanie i ponownie podłączy to rozrusznik startuje po naciśnieciu startera i tak jakby jakiś styk podtrzymywał napiecie po uruchomieniu przekaźnika.

:
Przycisk startera nie ma przypadkiem dwóch par styków?
Jedne są normalnie otwarte (do uruchomienia rozrusznika) a drugie normalnie zwarte, które podają zasilanie żarówki w reflektorze.
Może ktoś coś źle podłączył?

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group