Przekażnik rozrusznika- zwarcie |
Autor |
Wiadomość |
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 390 Skąd: Ustka
|
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 333 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2023-08-05, 10:17
|
|
|
zenon407 napisał/a: | https://images91.fotosik.pl/677/27af27f710c5af6c.jpg
https://images90.fotosik.pl/677/92de9031b8a4fbb5.jpg
Zdjęłem pokrywę opukując gumowym młotkiem a pozniej zastosowałem brzeszczot z piły ramowej dobrze zaostrzony i tym ładnie poszło- motor położyłem na prawym boku.
Czujnik luzu i czujnik overdrive w doskonałym stanie- przewody także i moim zdaniem wytrzymaja drugie tyle czyli 36 lat jeszcze(moja Honda to rocznik 1987).Przemierzyłem te przewody maja 0,2 Oma- 3 szt bo jeszcze do czujnika oleju ale on jest poza pokrywą.Na samym dole.Czujnik luzu ma przejscie miedzy masą a prądowym bo zostawiłem na luzie a overdrive nie ma przejscia czyli prawidłowo.Czujnik cisnienia tez ok.
https://images91.fotosik.pl/677/3d5a08c847d71234.jpg
Rozrusznik bez rozbierania dekla nie wyjdzie-chyba że chcesz popsuc bieżnię po której pracuje oring. Musiałem spuścić płyn chłodzący aby wylazł.
Tak sie oprze i kupa.
https://images92.fotosik.pl/679/ee65517a39378793.jpg
Tryb atakujący ma orginalnie długość 22,5 mm - zeszlifowałem do 18,5- na przyszłośc aby nie sciagać dekla.
https://images91.fotosik.pl/677/c028892196eae4aa.jpg
Na jutro zostało rozebranie rozrusznika a jak bedzie wszystko ok to musze sciągnąc bak aby przepatrzeć przewody.
Ps.Nie wytrzymałem i przejrzałem rozrusznik .Oprócz pyłu węglowego-wszystko ok.Są cztery szczotki-dwie plusowe i dwie masowe-musi przewodzic na obudowę- także jest ok.
@ mamamuszi
Jak ma nie przewodzić na obudowę?Poprzez wirnik...
https://images90.fotosik.pl/677/b085f1722e07fdd3.jpg |
Plus biegnie przez uzwojenia i kończy się na odizolowanych od masy szczotkach . Szczotki minusowe są na masie, Poprzez komutator i uzwojenie wirnika będzie przejście na masę ale to nie daje plusa na masie . Po podaniu napięcia plus dochodzi do wirnika i jest tam [ spożytkowany ] nie przechodząc na masę . Chyba o takie wyjaśnienie Ci chodzi . |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 390 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2023-08-06, 06:24
|
|
|
Tak o takie-miernik wykaże przejscie.Tylko tyle.
https://images92.fotosik.pl/679/26edc7fc3adea1c0.jpg
Piszę tylko bez podawania napięcia-w stanie spoczynku-bierzesz miernik i na masie i plusie bedzie piszczało.Przypatrz sie uważnie szczotkom. |
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 333 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2023-08-06, 09:51
|
|
|
zenon407 napisał/a: | Tak o takie-miernik wykaże przejscie.Tylko tyle.
https://images92.fotosik.pl/679/26edc7fc3adea1c0.jpg
Piszę tylko bez podawania napięcia-w stanie spoczynku-bierzesz miernik i na masie i plusie bedzie piszczało.Przypatrz sie uważnie szczotkom. |
Dokładnie tak jest |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 390 Skąd: Ustka
|
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 390 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2023-08-15, 09:19
|
|
|
https://images91.fotosik.pl/679/140562f0e89516b0.jpg
W dalszym ciągu brak kontrolek luzu,ciśnienia oleju i czuyjnik włączonegop ostatniego biegu.
Skąd idzie napięcie do tych kontrolek.Nie mogę namierzyć.
X to działające urządzenia a
minus ---- brak zasilania |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-08-15, 10:23
|
|
|
Bezpiecznik nr 3 jakby był uszkodzony to nie będziesz miał zasilania m. in. kontrolek na tym przewodzie, który zaznaczyłeś na zielono (Br/B) |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 390 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2023-08-15, 11:45
|
|
|
Miałes rację Marecki-nie był do końca wsunięty!!!Dzięki!
Rozwaliłem wszystkie poważniejsze wiązki......
https://images89.fotosik.pl/681/0f1d3c14f3df2887.jpg
Ps.W filmie Alternatywy 4 zapytano Balcerka co trzeba zrobić aby włamać sie do mieszkania?
PRIMO!!!!! Zapukać!!!
Edycja po 1 godzinie.
Problem dalej nie usunięty...
https://www.youtube.com/shorts/9krj0LfJS6k
Przewód prądowy przekażnik rozrusznika a stacyjka sprawdzony.
Juz c...j mnie strzela....muszę odkręcić klemę aby przestał kręcić. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2023-08-15, 15:38
|
|
|
Instalacja na zdjęciu nie wygląda zachęcająco.Sprawdż masy czujnika sprzęgła i biegu neutralnego ale nie miernikiem a żarówką. Spróbuj odłączyć zasilanie rozrusznika od przekaźnika i w to miejsce podłącz żarówkę np 10W. Odłącz czujnik biegu jałowego. Włączając starter i sprzęgło powinna zapalić się żarówka imitująca rozrusznik, później odłącz czujnik sprzegła czy uda się zapalić żarówkę rozrusznika. Potem podłącz czujnik biegu jałowego i ponownie sprawdź czy działa przekaźnik. Sprawdż czy na przewodzie R/G przekaźnika nie pojawia się zasilanie po wyłączeniu zapłonu. |
|
|
|
|
miszka1975
Michał Giżycko
Motocykl: Honda Shadow VT 700 1985r.
Wiek: 48 Dołączył: 06 Lip 2023 Posty: 67 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2023-08-15, 17:43
|
|
|
Powiedz sprawdzałeś może wyłącznik startera?
Ja mam u siebie tylko dwa kable na przekaźnik rozrusznika.
Moto nie kręci po wciskaniu guzika. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2023-08-15, 18:03
|
|
|
Ale przekaźnik się załączy jak{ stop engine jest wciśnięty uruchamia zapłon, trochę sie zagalopowałem), wciśnie się dźwignię sprzęgła lub jest na luzie. |
Ostatnio zmieniony przez AMarek 2023-08-15, 18:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
miszka1975
Michał Giżycko
Motocykl: Honda Shadow VT 700 1985r.
Wiek: 48 Dołączył: 06 Lip 2023 Posty: 67 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2023-08-15, 18:07
|
|
|
Nie rozumiem?
Odpala się guzikiem |
|
|
|
|
miszka1975
Michał Giżycko
Motocykl: Honda Shadow VT 700 1985r.
Wiek: 48 Dołączył: 06 Lip 2023 Posty: 67 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2023-08-15, 18:13
|
|
|
Może on zwiera po puszczeniu guzika. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2023-08-15, 18:30
|
|
|
Owszem, ale u Zenona jest jakiś inny problem bo rozumiem że jak się odłączy zasilanie i ponownie podłączy to rozrusznik startuje po naciśnieciu startera i tak jakby jakiś styk podtrzymywał napiecie po uruchomieniu przekaźnika. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-08-15, 18:41
|
|
|
Przycisk startera nie ma przypadkiem dwóch par styków?
Jedne są normalnie otwarte (do uruchomienia rozrusznika) a drugie normalnie zwarte, które podają zasilanie żarówki w reflektorze.
Może ktoś coś źle podłączył? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
|