Ograniczenie prędkości |
Autor |
Wiadomość |
Tridi
Motocykl: Honda Shadow VT 1100 1988
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 4 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2021-07-20, 21:33 Ograniczenie prędkości
|
|
|
Cześć Wszystkim, mam problem odnośnie swojej świeżo zakupionej Shadowki z 1988 roku, mianowicie, jedzie maksymalnie 120 na godzinę, z tego co się orientuję to V-max jest w okolicy 160, jakieś pomysły? |
|
|
|
|
Marcik 1100
Motocykl: Shadow 1100 1986
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 97 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-07-20, 22:12
|
|
|
Cześć,
Opisz co się dzieje przy tych 120km/h?
Pozdrawiam
Marcin |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-07-20, 22:42
|
|
|
Ja tak miałem i powodem była dziura w dolocie.
Zobacz dokładnie całą obudowę filtra powietrza pod kątem szczelności. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Tridi
Motocykl: Honda Shadow VT 1100 1988
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 4 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2021-07-21, 05:59
|
|
|
Manetka do końca i nie dzieje się nic poza tym, że motocykl już więcej nie chce jechać, 120 i nic ponad to. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-07-21, 06:23
|
|
|
Co pokazuje obrotomierz przy tych 120km/h? |
|
|
|
|
zemnebedeusz
Facta non Verba!
Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 292 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2021-07-21, 07:30
|
|
|
Najbardziej oczywiste powody to jak pisał Kolega Marecki - nieszczelność (albo ograniczony przepływ powietrza - co się zdarzało w motocyklach z Niemiec) albo za mało paliwa z gaźników dociera do cylindrów i serducho nie daje rady. Skoro to Twój nowy nabytek - wiesz kiedy wymieniano filtr powietrza, paliwa i świece? (oczywiście również olej i pozostałe płyny eksploatacyjne) |
|
|
|
|
Tridi
Motocykl: Honda Shadow VT 1100 1988
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 4 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2021-07-21, 13:07
|
|
|
@Marecki Nie mam obrotomierza.
@zemnebedeusz Generalnie w tym roku nic nie było zmieniane jeśli chodzi o płyny, filtry etc. Mam zamiar się do tego zabrać. |
|
|
|
|
zemnebedeusz
Facta non Verba!
Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 292 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2021-07-21, 14:14
|
|
|
Tridi- zacznij od airboxa, sprawdz i wymień filtr powietrza i paliwa (jeśli nie wiesz, kiedy były wymieniane) oraz sprawdzenia i ewentualnej wymiany świec, sprawdź przewody WN, wymień olej, płyny filtry itp. Przy okazji sprawdź ciśnienie w cylindrach (na wyrost, ale da Ci jakiś obraz o kondycji serducha). Wtedy jeśli nadal będą kłopoty z prędkością warto sprawdzić opory toczenia - na najwyższym biegu przy granicznej prędkości osiąganej przez motocykl może to mieć znaczenie (moim zdaniem oczywiście). Moją VT750 z 1985 po remoncie zrobionym przez Kolegę Marudę chwilowa prędkość przy wyprzedzaniu rzędu 140-150 km/h (oczywiście na niemieckiej autostradzie) bez problemu (poza "dodatkowym bagażem" w spodniach). |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-07-21, 14:46
|
|
|
Mam nadzieję, ze nie pomyliłeś mph z km/h?
PS. 150km/h to ja swoim VT500C spokojnie daję radę |
|
|
|
|
zemnebedeusz
Facta non Verba!
Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 292 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2021-07-21, 15:32
|
|
|
Marecki napisał/a: | Mam nadzieję, ze nie pomyliłeś mph z km/h?
PS. 150km/h to ja swoim VT500C spokojnie daję radę |
Marecki - jeśli pytasz o mój post - nie pomyliłem się - po prostu jestem niedoświadczonym motocyklistą, więc 140-150 km/h jak na razie mi wystarcza, chociaż apetyt rośnie w miarę jedzenia |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-07-21, 15:44
|
|
|
zemnebedeusz - z tą „pomyłką w kwestii jednostek” to akurat nie o Tobie a o autorze tematu pomyślałem. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Tridi
Motocykl: Honda Shadow VT 1100 1988
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 4 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2021-07-21, 16:07
|
|
|
@Marecki Nie pomyliłem, mam go wyskalowanego w mph jak i w km/h.
@zemnebedeusz Zrobię tak jak mówisz i zobaczymy jaki będzie efekt.
Dziękuję za pomoc Panowie, mam nadzieję, że uda się rozwiązać problem. |
|
|
|
|
Brodzins
Motocykl: Honda VT1100 2006
Dołączył: 10 Maj 2021 Posty: 50 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2021-07-21, 16:12
|
|
|
Tak czytam, i u mnie 120 km/h to max na autostradzie :) w sensie wyżej już nie fajnie mi się jedzie (tym bardziej że szybę zdjąłem ze względów estetycznych nie mój styl) ale z ciekawości muszę sprawdzić ile moja pójdzie... Czy np 150 dam radę i mi kasku nie zdejmie :) |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-07-21, 16:20
|
|
|
To że napisałem o tych 150km/h nie oznacza, ze przy tej prędkości ma się jeszcze jakąś przyjemność z jazdy. To są zupełnie inne rzeczy. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Brodzins
Motocykl: Honda VT1100 2006
Dołączył: 10 Maj 2021 Posty: 50 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2021-07-21, 16:24
|
|
|
Marecki napisał/a: | To że napisałem o tych 150km/h nie oznacza, ze przy tej prędkości ma się jeszcze jakąś przyjemność z jazdy. To są zupełnie inne rzeczy. |
Oczywiście masz 100% racji. Chodzi mi bardziej o aspekt techniczny, tej potecjalnej możliwości rozwinięcia prędkości o jakich pisze autor wątku.
Jak latałem turystykiem to 140 było normalną przelotową na autostradzie... Tutaj jest zdecydowanie niżej. Ale to już kwestia co kto lubi. |
|
|
|
|
|