Kranik - zakręcać czy nie zakręcać? |
Autor |
Wiadomość |
bazyliusz
Motocykl: Shadow 125
Wiek: 49 Dołączył: 17 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: okolice ZG, lubuskie
|
Wysłany: 2017-07-17, 10:47 Kranik - zakręcać czy nie zakręcać?
|
|
|
Panowie podpowiedzcie mi, kranik powinien być zakręcany po jeździe czy niekoniecznie? Pytam bo już kilka razy zdarzyło mi się go zakręcić po jeździe po czym oczywiście jak wsiadam na moto zapominam go odkręcić i gdzieś najczęściej na światłach zaczyna mi brakować paliwa |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
OstatniSmok
Motocykl: VT 125 C '99
Wiek: 33 Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 42 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-07-18, 01:19
|
|
|
generalnie nie ma takiej potrzeby - pod warunkiem że masz szczelny zaworek iglicowy. najważniejsze żeby pamiętać przełączyć z rezerwy na on po tankowaniu.
ja zamykam tylko kiedy potrzebuję zdjąć bak przy naprawach |
|
|
|
|
Stawhen
Riders of the storm
Motocykl: Honda Shadow VT 125 / 2003
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 28 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-08-30, 13:54
|
|
|
Witam.
Czy rozumiem, że przy tankowaniu zaworek powinien być ustawiony na RES? |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2017-08-30, 17:54
|
|
|
Przy tankowaniu zaworek może być w dowolnej pozycji. Ale jak ruszasz z pełnym zbiornikiem to ma być na "otwarte". |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
Wojtek
elbląskie korzenie
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-08-30, 19:55
|
|
|
Już o zamykaniu kranika nie raz dyskutowaliśmy
Powtórzę się, że w instrukcji do mojego modelu napisane jest by po jeździe kranik zamknąć. |
_________________ I will survive...
Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory |
|
|
|
|
Pio Trek
...
Motocykl: VT 750 Spirit '10, NC 750X 21
Wiek: 60 Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1006 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-30, 21:11
|
|
|
ja nigdy nie zamykam, po co ?
można tez jeździć w dowolnej pozycji, trzeba tylko sobie zadawać z tego sprawę żeby nie stanąć w polu z pustym bakiem,
ja zawsze zeruje licznik po tankowaniu i wiem ile mogę jeszcze przejechać |
_________________ you're never too old to Rock'n Roll …
Jethro Tull |
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2017-08-30, 23:55
|
|
|
mój licznik zeruje sie za każdym razem jak zgasze zapłon |
_________________
|
|
|
|
|
kyniu
Motocykl: Shadow VT125
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 13 Skąd: south east
|
Wysłany: 2017-09-03, 15:34
|
|
|
A ja słyszałem od gościa który "się zna", że po skończonej jeździe należy zamykać kranik, ponieważ paliwo pod własnym ciężarem spływa na zaworki iglicowe, które - jeżeli są "zużyte" przepuszczają paliwo które spływa do cylindrów i "zalega" na tłokach. Podczas długiego postoju - paliwo spływa przez pierścienie do oleju ...
Nie wiem - tak słyszałem , skorygujcie ... |
_________________ "Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi: Ooo kur%a, wstał ... " Dwayne Johnson |
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2017-09-03, 19:33
|
|
|
kyniu, To jest prawda przy kranikach ręcznych, ale przy kranikach podciśnieniowych pomimo pozycji na ON paliwo jest odcinane przez membranę sterowaną podciśnieniem. |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
borejek343
Marek
Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 1090 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-09-03, 20:14
|
|
|
No i chyba silniki zasilane pompą paliwową tak samo. Nie ma w nich zasilania grawitacyjnego tylko wymuszone. |
_________________ Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C |
|
|
|
|
Blacharz
Blacharz
Motocykl: Honda VT Shadow 750 C4, GL1500 SE
Wiek: 47 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 69 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-09-04, 11:47
|
|
|
Nie zakręcam - nie zapominam odkręcić. Żadnych negatywnych skutków. |
_________________ Blacharz |
|
|
|
|
marian07
WIR
Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 147 Skąd: Zajezierze
|
Wysłany: 2017-09-04, 12:12
|
|
|
Zamykać - moje zdanie (no niekoniecznie na przerwę w jeździe 5 minut, ale generalnie po wstawieniu do garażu). W instrukcji zresztą jest napisane. Zaworki w gaźnikach mogą nieco zawodzić i można się zdziwić niekiedy. Może się powtarzam, ale kiedyś byłem świadkiem spuszczania oleju z vs1400 i wyleciało wiele więcej niż miało wylecieć. Kumpel nigdy nie używał kranika - teraz już używa. |
_________________ Najdroższa jest pierwsza butelka |
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2017-09-04, 20:59
|
|
|
Kurde u mnie nie ma pozycji zamkniętej w kraniku ON/RES/PRI |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
marian07
WIR
Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 147 Skąd: Zajezierze
|
Wysłany: 2017-09-04, 21:11
|
|
|
Oczywiście zamykanie nie dotyczy podciśnieniowego
Ale nie zawadzi sprawdzić takiego kranika, jeśli ściągniesz wężyk to w położeniu On I Res nie powinno lecieć paliwko, a w Pri powinno. Oczywiście gdy silnik nie chodzi. |
_________________ Najdroższa jest pierwsza butelka |
|
|
|
|
|