Witam.
Zmagam się z problemem ładowania akumulatora.
1) Rozebrałem cały regulator napięcia i dokonałem pomiarów.
Z tego co mi się wydaje to może być on uszkodzony, bo na niebieskich kablach (z miernika podłączony czarny) jeden z żółtych sprawdzany czerwonym kablem miernika zachowuje się inaczej jak pozostałe żółte - czyli zdaje się, że dioda przepuszcza? Co myślicie?
https://www.youtube.com/watch?v=BRbzt7J3qJs
2) I jeszcze pytanie czy może być taka sytuacja, że uszkodzona prądnica mogła rozwalić regulator napięcia?
3) Czy pomiar oporu na statorze prądnicy i tym że nie przebija na obudowe będzie wystarczającym testem aby stwierdzić że z nim wszystko w porządku?
Odpowiedz do tematu
: Shadow VT 1100 C1 regulator napięcia
:
Ad 1 Jest uszkodzony.
Ad 2 Owszem. ale chyba rzadko.
Ad 3 Nie bo przy zwarciu między zwojami takim miernikiem tego się nie stwierdzi. Trzeba zrobić próbę napięciową bez obciążenia i z obciążeniem dla każdej fazy.
Ad 2 Owszem. ale chyba rzadko.
Ad 3 Nie bo przy zwarciu między zwojami takim miernikiem tego się nie stwierdzi. Trzeba zrobić próbę napięciową bez obciążenia i z obciążeniem dla każdej fazy.
:
3) Mogę próbować pomiarów z wyciągniętym regulatorem napięcia? To chyba nie wpływa na odpalenie motocykla prawda?
:
Tak
:
Pomierz przewody od alternatora międzyfazowo.
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
1) Pomierzyłem opór na prądnicy. 3 razy ~1,5 Ohm. Każdy z każdym. Żółte 3 przewody.
Sprawdziłem również czy nie ma przebicia na obudowę. Nie ma.
https://www.youtube.com/watch?v=1wI-9SWktFo
2) Zmierzyłem przewody od alternatora. Musiałem podłączyć z powrotem regulator napięcia.
(Bo z odłączonym pokazywał 0.00 - 0.04 V. Nie wiem czy tak powinno być).
https://www.youtube.com/watch?v=9vJqlzdi0Ko
I teraz przy podłączonym było tak:
Pomiar Napięcia prądu zmiennego Wtyczka (PIN'y)- Minus akumulatora
a) Pin I - 5.6V ,
z włączonymi światłami - 5,5V
Odkręcenie manetki ok 8V
b) PIN II - 11.5V,
z włączonymi światłami - 11,3V
Odkręcenie manetki ok. 13.9V
c) PIN III - 11.7V
z włączonymi światłami - 11.6V
Odkręcenie manetki ok. 13.8V
Co dziwne dla mnie - na PIN I jest mniejsze napięcie niż na 2 pozostałych.
Również dziwne zachowanie, że po pierwszy podłączeniu było na pinie I ok 20V nawet, na pozostałych ok 13,8V.
https://www.youtube.com/watch?v=bA43lTEkIMc
https://www.youtube.com/watch?v=8harIHnzp9k
Po drugim podłączeniu, na początku a później pomiary spadły do tych wymienionych wyżej..
Zauważyłem również, że radiator od regulatora dość mocno się nagrzewa.
Co myślicie? Alternator też jest padnięty?
Sprawdziłem również czy nie ma przebicia na obudowę. Nie ma.
https://www.youtube.com/watch?v=1wI-9SWktFo
2) Zmierzyłem przewody od alternatora. Musiałem podłączyć z powrotem regulator napięcia.
(Bo z odłączonym pokazywał 0.00 - 0.04 V. Nie wiem czy tak powinno być).
https://www.youtube.com/watch?v=9vJqlzdi0Ko
I teraz przy podłączonym było tak:
Pomiar Napięcia prądu zmiennego Wtyczka (PIN'y)- Minus akumulatora
a) Pin I - 5.6V ,
z włączonymi światłami - 5,5V
Odkręcenie manetki ok 8V
b) PIN II - 11.5V,
z włączonymi światłami - 11,3V
Odkręcenie manetki ok. 13.9V
c) PIN III - 11.7V
z włączonymi światłami - 11.6V
Odkręcenie manetki ok. 13.8V
Co dziwne dla mnie - na PIN I jest mniejsze napięcie niż na 2 pozostałych.
Również dziwne zachowanie, że po pierwszy podłączeniu było na pinie I ok 20V nawet, na pozostałych ok 13,8V.
https://www.youtube.com/watch?v=bA43lTEkIMc
https://www.youtube.com/watch?v=8harIHnzp9k
Po drugim podłączeniu, na początku a później pomiary spadły do tych wymienionych wyżej..
Zauważyłem również, że radiator od regulatora dość mocno się nagrzewa.
Co myślicie? Alternator też jest padnięty?
:
To nie tak się mierzy- regulator jest uszkodzony więc nie ma to sensu. Należy pomierzyć napięcia zmienne miedzy żółtymi przewodami bez obciążenia (do około 70 V) i z obciążeniem np, żarówką kontrolując napięcie, tu zależy od mocy żarówek.
:
1) Czyli rozumiem, że najlepiej najpierw zamówić dobry regulator i ponowić próby?
2) Bez obciążenia- całkowicie bez żarówki nie bardzo bo mam amerykańska wersje co ma od razu żarówkę- chyba, że znajdę kabel od niej i będę odpinał. Ewentualnie mogę zmierzyć różnicę na światłach długich.
3) Nie tak się mierzy - w takim sensie, że napięcie pomiędzy żółtymi? czarny od miernika do żółtego i czerwony do żółtego?
Ps. Dziękuje za wszelką pomoc i doradzenie w tej sytuacji
AMarek napisał/a: |
To nie tak się mierzy- regulator jest uszkodzony więc nie ma to sensu. Należy pomierzyć napięcia zmienne miedzy żółtymi przewodami bez obciążenia (do około 70 V) i z obciążeniem np, żarówką kontrolując napięcie, tu zależy od mocy żarówek. |
1) Czyli rozumiem, że najlepiej najpierw zamówić dobry regulator i ponowić próby?
2) Bez obciążenia- całkowicie bez żarówki nie bardzo bo mam amerykańska wersje co ma od razu żarówkę- chyba, że znajdę kabel od niej i będę odpinał. Ewentualnie mogę zmierzyć różnicę na światłach długich.
3) Nie tak się mierzy - w takim sensie, że napięcie pomiędzy żółtymi? czarny od miernika do żółtego i czerwony do żółtego?
Ps. Dziękuje za wszelką pomoc i doradzenie w tej sytuacji
:
Ad1 I tak trzeba.
Ad 2,3 Odpina się regulator, mierzy się międzyfazowo czyli między żółtymi przewodami alternatora napięcie zmienne (AC), ma być takie samo dla każdej pary, z obciążeniem i bez.
Ad 2,3 Odpina się regulator, mierzy się międzyfazowo czyli między żółtymi przewodami alternatora napięcie zmienne (AC), ma być takie samo dla każdej pary, z obciążeniem i bez.
:
Zrobiłem pomiary pomiędzy stykami żółtymi od statora.
Na ssaniu:
1 opcja pinów - ok 38- 40V. Pod 40V podchodziło z włączonymi długimi światłami.
2 opcja pinów - ok 40-43V. Czy włączone długie czy nie nie było dużej różnicy.
3 opcja pinów - do 44V nawet dochodzi. Też bez dużego znaczenia światła długie/ bez świateł.
Bez ssania:
ok 17V - 18V z lampą. Na wszystkich 3 połączeniach- bardzo podobnie.
Bardzo mocno skaczą te wartości ciężko stwierdzić czy światła długie tu coś zmieniają..
Po dodaniu gazu po 50V dochodzi nawet.
https://www.youtube.com/watch?v=_pFdd7MbJtA
Na ssaniu:
1 opcja pinów - ok 38- 40V. Pod 40V podchodziło z włączonymi długimi światłami.
2 opcja pinów - ok 40-43V. Czy włączone długie czy nie nie było dużej różnicy.
3 opcja pinów - do 44V nawet dochodzi. Też bez dużego znaczenia światła długie/ bez świateł.
Bez ssania:
ok 17V - 18V z lampą. Na wszystkich 3 połączeniach- bardzo podobnie.
Bardzo mocno skaczą te wartości ciężko stwierdzić czy światła długie tu coś zmieniają..
Po dodaniu gazu po 50V dochodzi nawet.
https://www.youtube.com/watch?v=_pFdd7MbJtA
:
Bez obciążenia jest prawidłowo, z obciążeniem to należy równolegle do miernika podłączyć żarówkę i mierzyć napięcie by jej nie przepalić. Napięcie będzie rosło z obrotami. Instalacja nie obciąża alternatora przy odłączonych żółtych kablach.
:
No tak :D Zrobiłem to jak przysłowiowa blondynka .
Zmierzę przy najbliższej okazji, i jeszcze raz poproszę o pomoc przy sprawdzeniu wyników :)
AMarek napisał/a: |
Instalacja nie obciąża alternatora przy odłączonych żółtych kablach. |
No tak :D Zrobiłem to jak przysłowiowa blondynka .
AMarek napisał/a: |
należy równolegle do miernika podłączyć żarówkę i mierzyć napięcie by jej nie przepalić. |
Zmierzę przy najbliższej okazji, i jeszcze raz poproszę o pomoc przy sprawdzeniu wyników :)
:
Udało się zrobić pomiary z żarówka
Bez obciazenia ok 16-17V
Z zarówka oscyluje miedzy 15-15V
Na kazdym z 3 kombinacji podobnie.
https://youtu.be/GSDLXDewwLs
Gdy tylko zwiekszyłem obroty zarówka sie przepaliła.
Ale to chyba normalne.
Jest nadzieja dla alternatora ?
Bez obciazenia ok 16-17V
Z zarówka oscyluje miedzy 15-15V
Na kazdym z 3 kombinacji podobnie.
https://youtu.be/GSDLXDewwLs
Gdy tylko zwiekszyłem obroty zarówka sie przepaliła.
Ale to chyba normalne.
Jest nadzieja dla alternatora ?
:
Sądzę że tak.
:
Odpowiedz do tematu
Podpiąłem nowy regulator napięcia.
I woltomierzem równolegle do akumulatora wychodzi 13.25- 13.50 na wyższych obrotach.
Więc chyba powinno być ok, z racji, że na tym starym regulatorze było 12.11 i się nie zmieniało nawet..
Co myślicie?
I woltomierzem równolegle do akumulatora wychodzi 13.25- 13.50 na wyższych obrotach.
Więc chyba powinno być ok, z racji, że na tym starym regulatorze było 12.11 i się nie zmieniało nawet..
Co myślicie?