/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z pojemnością baku
Autor Wiadomość
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 12:22   Problem z pojemnością baku

Cześć,

mam może głupie pytanie ale lekko już zbaraniałem :( Według danych z internetu bak ma pojemność 13.4l, 4.8l to rezerwa więc zostaje nam 8.6l. Jadę na stację tankuję wchodzi mi jakieś 4l (leję pod korek). Robię na tym +-100km i trzeba przejść na rezerwę bo silnik gaśnie. Ostatnio zauważyłem że jak zatankuję pod korek i chwilę poczekam to poziom paliwa bardzo powoli schodzi w dół. Niedawno bak był malowany + wymiana filtra paliwa. Wężyk idący od baku drożny. Ma ktoś jakiś pomysł?
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-09-28, 12:50   

Jeśli porównam do mojego w 1100 to:
-we wlewie jest kołnierz w dół i do granicy tego kołnierza tankujesz. Poduszka powietrzna. Misi być w każdym baku, nie tylko motocyklowym.
-jest to po to abyś nie zrobił sobie psikusa i nie zatankował "pod korek" i moto zostawił latem na słońcu. Benzyna ma dosyć sporą rozszerzalność cieplną i taki zamknięty bak od gorąca mógł by w jakimś miejscu nie wytrzymać ciśnienia.
- schodzi? i prawidłowo. ten kołnież nie jest szczelnie wspawany i paliwo pomału ścieknie wyrównując poziom.
Możesz sie bawic i dolewać dolewać ..... dolewać. W sumie u mnie wchodzi tak z 6 setek, może ciut więcej. Bawiłem się w takie dolewanie na trasie , na wszelki wypadek, jak miałem obawy ze mogę nie dojechać donastępnej stacji. Góry w Bałkanach.
Ale tylko gdy po zatankowaniu natychmiast leciałem w trasę !!!!!
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 13:02   

W_T_G, nie chce skłamać ale wydaje mi się że w zeszłym sezonie bez problemu tankowałem te 8l. Mówisz też można dolewać 6 setek ale nie 4.5 litra :P
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 13:42   

a może coś przy składaniu malowanego zbiornika i kranika nie poszło do końca tak jak powinno?

u siebie miałem na początku tak, że rezerwy nie było wcale.
wszystko jedno czy on czy res - paliwa brakowało w tym samym momencie, na koniec i na trasie ;)
ale po wyjęciu i wyczyszczeniu kranika, pogiętego sitka na nim - wszystko wróciło do normy, tzn już kilka lat rezerwa działała bez zarzutów.

może u ciebie poziom rezerwy ustawił się zbyt wysoko ;)
sitko drugą stroną wetknięte albo co ...
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 13:58   

MARQ, kranik w sumie nie był ruszany (zdjąłem i później go założyłem bez rozbierania). Bardziej mnie zastanawia czy lakiernik przy lakierowaniu nie zmniejszył średnicy tego pypcia na który nasuwa się wężyk.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-09-28, 16:10   

Raczej problem jest w odpowietrzeniu zbiornika lub w pompie paliwa. Takie objawy występują jak silnik jest zasilany grawitacyjnie w paliwo bo np nie ma z jakiegoś powodu pompy lub stanęła w pozycji otwartej i paliwo się przez nią przelewa a nie jest pompowane. Ja na twoim miejscu zerknął bym w instalację elektryczną pompy lub w jej elektrowlacznik znajdujący się pod czarną osłona plastikowa pompy. Możliwe że stycznik zwarł się w pozycji otwarty zawór i nie pompuje.
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-29, 15:16   

Skorupek, czy mógłbyś podpowiedzieć gdzie szukać pompy i jak sprawdzić czy wszystko gra??
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 854
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2018-09-29, 19:25   

Zanim zaczniesz rozbierać silnik, to przypomnij sobie że problem dotyczył pojemności baku.
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 854
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2018-09-29, 19:29   

A wystarczy spuścić całe paliwo, upewnić się że zbiornik jest pusty i zatankować do pełna. Będziesz miał pojemność na liczniku. Jak masz problem z rezerwą to sprawdź kranik.
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-09-29, 20:14   

Pompa znajduje się w okolicy wahacza pod motocyklem przed filtrem paliwa, wychodzi z niej podwójny kabelek który wchodzi w wiązkę pod siodłem kierowcy. Jeżeli zlokalizujesz kabelek i go odepniesz od wiązki a motocykl przez dłuższy czas będzie pracował to masz odpowiedź że pompa stoi. Pamiętaj że gaźniki mają swoją pojemność i potrzeba chwilę żeby wychajcowaly wszystko. Jeżeli zgaśnie a po podłączeniu pompy do wiązki zapali( na ssaniu i po paru obrotach) to znaczy że przyczyną może tkwić gdzie indziej tzn w sybakach kranika. Mogą być za wysokie i pobierają paliwo tylko do pewnego, za wysokiego poziomu, a reszta zostaje w kotle. Żeby to sprawdzić trzeba zlać paliwo i odkręcić kran i siatkę filtrująca żeby ocenić ich długość i zakres poziomu paliwa do jakiego pobierają paliwo
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 854
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2018-09-30, 08:40   

Opadanie poziomu paliwa po zatankowaniu do pełna jest prawdopodobnie związane z odpowietrzeniem baku i jest zjawiskiem normalnym. Poza tym napełniają się pewnie puste komory pływakowe. Jeśli w tym motocyklu jest pompa paliwa i jest uszkodzona, to może dawać takie objawy jak opisane. Do pewnego momentu gaźniki są zasilane grawitacyjnie a potem poziom paliwa jest zbyt niski i "pod górkę" nie płynie, niezależnie od tego czy kranik jest w pozycji normal czy rezerwa. Tak że twój test, Skorupek, może dać różne wyniki w zależności od poziomu paliwa w zbiorniku.
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-09-30, 09:43   

Nie ma to większego znaczenia do momentu kiedy gaźniki są zasilane paliwem. Ma to wpływ na zasięg i możliwość dłuższej jazdy na wysokich obrotach. Jeżeli grawitacja działa to po odłączeniu pompy nie będzie różnicy jeżeli pompa jest sprawna i działa Moto zgaśnie po jakimś czasie. Można to też stwierdzić uciskając przewód paliwowy za filtrami paliwa podczas pracy silnika lub przez sam filtr w którym widać przypływ z pompy. Jeżeli będzie czuć na wężach co jakiś czas puls tzn że pompa podaje paliwo. Pompa nie pompuje cały czas tylko wtedy kiedy zaworek iglicowy się uchyli i pozwoli na to żeby paliwo pod ciśnieniem znajdujące się w układzie pomiędzy kranem a gaźnikiem wpłynęło do jego środka. Wtedy będzie czuć rozprężenie przewodu i jego pęcznienie wywołane cyklem pompy. Przewód pompy powinien wchodzić w instalację po lewej stronie Moto w okolicy stelażu ,a boczkiem.
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 854
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2018-09-30, 10:15   

Pewnie masz rację. Sprawa z pozoru wyglądająca jak problem 2+2=3, okazuje się jednak bardziej skomplikowana.
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-09-30, 10:54   

A z którego roku to twoje Moto?
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-30, 15:40   

Skorupek, Rocznik 2004. Czyli jeżeli dobrze rozumiem, jeżeli po odpięciu pompy moto dalej będzie śmigało i nie zgaśnie to znaczy że pompa jest cały czas otwarta, natomiast jeżeli zgaśnie a po podłączeniu moto na ssaniu załapie trzeba szukać problemu gdzie indziej. Czy bak nie powinien mieć jakiegoś dodatkowego odpowietrzenia?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM