VT700 85r śrube regulacji składu mieszanki |
Autor |
Wiadomość |
pawel1304
Motocykl: Honda VT 700c Shadow 1985
Wiek: 38 Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2018-09-25, 22:06 VT700 85r śrube regulacji składu mieszanki
|
|
|
Czołem!
Pytanie mam dotyczące ustawiania gaźników w VT700. Otóż w moim przypadku śruby regulacji składu mieszanki muszą być wykręcone o 7 obrotów. Wtedy motocykl chodzi najlepiej, ma stabilne wolne obroty, ładnie zapala na zimnym i ciepłym. Niestety w lewym gaźniku po wykręceniu tych 7 obrotów śrubka od regulacji jest dosyć luźna i od drgań potrafi się samoistnie wykręcać... Jedyne rozwiązanie to wkręcenie głębiej śrubki, ale wtedy strzela w wydechy i słabo zapala na ciepłym oraz falują obroty na biegu jałowym. Czy to może być objaw zbyt wysokiego poziomu paliwa w komorach pływakowych? Dlaczego przy fabrycznym ustawieniu 3 obrotów silnik źle pracuje i trzeba o ponad jeszcze raz tyle wykręcić regulację? |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2018-09-26, 00:59
|
|
|
Przyczyną może być jakieś "lewe powietrze". Musisz chyba wymontować i przejrzeć gaźniki. |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
ahmed799
Motocykl: Valkyrie GL 1500 Interstate
Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 907 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 2018-09-26, 07:22
|
|
|
Zrób jak pisze Krzychoo, jeżeli to nic nie pomoże to zrób jak miałeś wcześniej tylko tą śrubę wkręć na klej do gwintów aby jej nie zgubić. Ktoś na forum ostatnio też pisał o podobnym problemie że lepiej mu silnik pracuje jak srubka jest wiecej wykrecona. |
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1176 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2018-09-26, 22:02
|
|
|
Zawsze możesz zakleić śrubę po ustawieniu jakimś silikonem lub innym mazidlem które ja ustabilizuje i zamocuje. Przez gwint powietrze nie jest pobierane do mieszanki dlatego śmiało możesz to zakleić po ustawieniu żeby jej nie zgubić. |
|
|
|
|
pagaj
Paweł
Motocykl: VT750 '86, H-D Fat boy' 05
Wiek: 71 Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 205 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-09-26, 22:51
|
|
|
Zdejm gaźniki, wyczyść gardziele- zwłaszcza przy przepustnicach. Od nowa: regulacja i synchronizacja. Powinno rozwiązać problem😁 |
_________________ Dopiero kiedy komar usiądzie ci na jajkach zdasz sobie sprawę, że nie wszystko da się rozwiązać przemocą... |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-27, 10:05
|
|
|
nie wiem czy trafiłem z serwisówką na twój model, ale coś dużo te 7 obrotów.
zwłaszcza, że mówisz, że śruba jakby krótka ... nie przystosowana, żeby ją tak mocno wykręcać.
albo śrubka nie taka..
znalazłem w procedurze: wkręć do końca,
wykręć (2i1/2; 2i3/4; lub) pełne 3,
potem wykręć 1/2 albo i drugie 1/2, jak jeszcze trzeba...
potem trochę wkręć z powrotem ;) ...
na koniec wykręć 1.
według mnie po to w procedurze wychodzi się od w pełni zamkniętych śrub, żeby po drodze ustawić wolne obroty w dobrym momencie...
z powyższego dodawania wychodzi 4 plus to co na regulację 50rpm w obie strony, ale żeby samej tej regulacji miało być aż 3 pełne obroty to wątpię.
a skąd wziąłeś tę wartość ? : 7 obrotów najlepiej.
na początek - może wolne obroty masz źle ustawione?
pełne czyszczenie i regulacja na pewno nie zaszkodzą ;) |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-27, 10:08
|
|
|
a jeśli śruby tak mocno wykręcone powinny jednak być,
to tym bardziej zerknąłbym do środka - jakie igły czy dysze tam siedzą... |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9491 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2018-09-27, 10:51
|
|
|
pawel1304 napisał/a: | w VT700. |
Który to rok tego motocykla. Wpisz w profilu. W różnych rocznikach różnie wykręca się te śrubki. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
pawel1304
Motocykl: Honda VT 700c Shadow 1985
Wiek: 38 Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2018-09-27, 20:48
|
|
|
1985 rok, wpisałem w tytule.
Właśnie nie wiem jakie są dysze, jakie iglice ani nawet jaki jest poziom w komorach plywakowych i boję się ruszać tych gaznikow, żeby nie narobić sobie kłopotów
MARQ napisał/a: | .
a skąd wziąłeś tę wartość ? : 7 obrotów najlepiej.
|
Metoda prób i błędów, przy takim ustawieniu idealnie reaguje na gaz, dobrze odpala, ma moc i stabilne obroty. Tyle za ta jedną srubka sama się wykręca po chwili jazdy.
Synchronizacja chyba jest ok, bo by tak ładnie nie reagował na gaz jakby była zła. |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-28, 09:59
|
|
|
pawel1304 napisał/a: | 1985 rok, wpisałem w tytule.
Właśnie nie wiem jakie są dysze, jakie iglice ani nawet jaki jest poziom w komorach plywakowych i boję się ruszać tych gaznikow, żeby nie narobić sobie kłopotów |
oddaj komuś kumatemu do roboty na zimę - zapłacisz i będziesz miał zrobione a i może się czegoś dowiesz ;)
albo szukaj ziomka co się zna i nudzi i sam się ucz. są też serwisówki do czytania po angielsku przeważnie.
póki co - zaklej silikonem jak koledzy radzą ;)
prawda jest taka, że jak nie masz pod ręką ukompletowanego swojego "warsztatu motocyklowego", to ci zawsze czegoś będzie brakowało przy robocie..
aż sobie wszystko kupisz albo sam zrobisz. |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
ahmed799
Motocykl: Valkyrie GL 1500 Interstate
Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 907 Skąd: Malbork
|
|
|
|
|
pawel1304
Motocykl: Honda VT 700c Shadow 1985
Wiek: 38 Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2018-10-02, 15:33
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc. Tymczasowo rozwiązałem problem wciskając w otwory "czopki" z tworzywa podobnego jak zatyczki do uszu, dociskają one śrubki i przez to się nie odkręcają. Dojeżdżę tak do końca sezonu, a w zimę rozbiorę gaźniki i zobaczę co w "trawie piszczy". |
|
|
|
|
gieo
Gregor
Motocykl: VT800C, GL1500
Wiek: 58 Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 333 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-10-02, 17:38
|
|
|
pawel1304 napisał/a: | z tworzywa podobnego jak zatyczki do uszu |
Oby to "podobnego" na temperaturę nie miało nic wspólnego z zatyczkami
pozdr |
_________________ a u mnie działa |
|
|
|
|
|