/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Moduł zapłonowy do Sabre c2
Autor Wiadomość
Kuba80 


Motocykl: VT1100 C2 Sabre 2004
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 2018-09-08, 11:56   Moduł zapłonowy do Sabre c2

No i zachciało mi się usprawnień. Zaczęło się od tego, że zostawiłem włączone grzane manetki i rozładowały akumulator.
Naczytałem się, że trzeba "przez przekaźnik" i "pod stacyjkę" podpiąć, no to dałem do lokalnego elektromechanika motocyklowego. Tak ma napisane na szyldzie. Ja się na tym nie znam.
Wszystko ładnie zrobił, faktycznie manetki teraz nie działają bez zapłonu. Niestety, od tej modyfikacji już 3 raz ładuję akumulator, bo moto po 2 tygodniach stania rozładowuje NOWY akumulator :(
Wstępna diagnoza mojego zaufanego, stałego mechanika - ingerencja mogła uszkodzić moduł zapłonowy.

Pytanie do kolegów - gdzie szukać modułu zapłonowrego do Sabre rocznik 2004 silnik vt1100 c2 i na jaki cios finansowy się szykować?
_________________
Don't be a fag! https://www.youtube.com/watch?v=T2ZZW2xfb6E
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2018-09-08, 14:25   

Może lepiej żeby diagnozę stawiał elektryk. Poszukaj kompetentnego fachowca zamiast opierać się na wydumanych diagnozach.
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
Kuba80 


Motocykl: VT1100 C2 Sabre 2004
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-09-08, 14:57   

OK, a może ktoś wymieniał moduł i może podzielić się informacjami?
_________________
Don't be a fag! https://www.youtube.com/watch?v=T2ZZW2xfb6E
 
 
Rafał 
Rafał


Motocykl: ST 1300 Pan European '10
Wiek: 49
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 334
Skąd: Kobiernice / SBI
Wysłany: 2018-09-08, 17:23   

zgadzam się :) Najpierw diagnoza...
na szybko znalazłem:
http://www.shadow.org.pl/...pic.php?t=25183

poszukaj jaszcze na forum - jest tego trochę

kiedyś wymieniałem moduł w VT 1100 sabre - może uda mi się znaleźć namiary na takowy
(padł mi wtedy też alternator :( )
_________________
Java 350 TS --> Honda VT 1100 C2 Sabre -- > Honda ST 1300 Pan European :-)
 
 
Kuba80 


Motocykl: VT1100 C2 Sabre 2004
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-09-08, 17:27   

Dzięki za odp. Zgoda, sam nic nie będę grzebał, oczywiście, że poczekam na diagnozę specjalisty.
_________________
Don't be a fag! https://www.youtube.com/watch?v=T2ZZW2xfb6E
 
 
Rafał 
Rafał


Motocykl: ST 1300 Pan European '10
Wiek: 49
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 334
Skąd: Kobiernice / SBI
Wysłany: 2018-09-08, 21:09   

jejku - czytając twój opis usterki pomyślałem o module regulacji napięcia a nie zapłonowym. To właśnie z nim miałem problem w moim moto. Sorki jeśli namieszałem, ale jeżeli masz problem z brakiem prądu a nie pracą silnika - to diagnozuj w tym kierunku.
_________________
Java 350 TS --> Honda VT 1100 C2 Sabre -- > Honda ST 1300 Pan European :-)
 
 
Marcik 1100 


Motocykl: Shadow 1100 1986
Dołączył: 22 Kwi 2017
Posty: 96
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-09, 00:20   

Czytając twój opis, kierowałbym się do mechanika, który podłączył przekaźnik, przypuszczam, że mógł podłączyć przekaźnik w taki sposób, że po wyłączeniu zapłonu przekaźnik pracuje (magicy się zdarzają).

Jak dobrze pamiętam, po wyłączeniu "kluczyka" na do moduł nie dostaje się napięcie, więc nie może rozładować akumulatora.

Ewentualnie przyczyny szukaj w regulatorze napięcia, który padł.

Możesz sprawdzić, jaki jest pobierany na postoju prąd z akumulatora i odłączać poszczególne elementy, aby zweryfikować, co rozładowuje akumulator.

Pozdrawiam
 
 
zeza 
morderca żelazaiopon


Motocykl: VT 750 C5 05 i F6C 97
Wiek: 55
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 1055
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2018-09-09, 13:08   Re: Moduł zapłonowy do Sabre c2

Kuba80 napisał/a:
No i zachciało mi się usprawnień. Zaczęło się od tego, że zostawiłem włączone grzane manetki i rozładowały akumulator.
........ już 3 raz ładuję akumulator, bo moto po 2 tygodniach stania rozładowuje NOWY akumulator :(
Wstępna diagnoza mojego zaufanego, stałego mechanika - ingerencja mogła uszkodzić moduł zapłonowy.



Nie znam się , ale się wypowiem :lol:
Miałem podobnie. Nowy akumulator Yuasa, zostawiłem moto na światłach, rozładowałem kompletnie. Potem już nigdy "nie trzymał". po paru dniach od ładowania nie szło zapalić.
_________________
Podobno żadna praca nie hańbi - oprócz fizycznej.
 
 
 
Kuba80 


Motocykl: VT1100 C2 Sabre 2004
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-09-10, 13:19   

Marcik 1100 napisał/a:
Czytając twój opis, kierowałbym się do mechanika, który podłączył przekaźnik, przypuszczam, że mógł podłączyć przekaźnik w taki sposób, że po wyłączeniu zapłonu przekaźnik pracuje (magicy się zdarzają).

Jak dobrze pamiętam, po wyłączeniu "kluczyka" na do moduł nie dostaje się napięcie, więc nie może rozładować akumulatora.

Ewentualnie przyczyny szukaj w regulatorze napięcia, który padł.

Możesz sprawdzić, jaki jest pobierany na postoju prąd z akumulatora i odłączać poszczególne elementy, aby zweryfikować, co rozładowuje akumulator.

Pozdrawiam


Dokładnie tak to wygląda, że coś wyciąga prąd podczas postoju, bez włączonego zapłonu, bez kluczyka w stacyjce. Po naładowaniu akumulatora odpaliła od razu, więc moduł zapłonu czy tam cewka nie dostała w dupę. Wczoraj moto jeździł, silnik nie gasł, nie dławił się. Silnik po zgaszeniu odpalał normalnie z przycisku rozrusznika.

Być może, jak piszesz - to źle podłączony przekaźnik i regulator napięcia ucierpiał.
_________________
Don't be a fag! https://www.youtube.com/watch?v=T2ZZW2xfb6E
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-09-10, 16:59   

Skąd przypuszczenie że padł regulator? Lub moduł? Z wywodów wynika jedynie że rozładowuje się akumulator.
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-10, 18:18   

Marcik 1100 napisał/a:

Możesz sprawdzić, jaki jest pobierany na postoju prąd z akumulatora i odłączać poszczególne elementy, aby zweryfikować, co rozładowuje akumulator.

Na start to chyba najprostsze i najskuteczniejsze na początek :-)
_________________
Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
 
 
Kuba80 


Motocykl: VT1100 C2 Sabre 2004
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-09-11, 12:45   

Próbowałem tego zgodnie z procedurą z serwisówki. Wyszło 0mA.

Nie jestem specjalistą, ale moją uwagę zwrócił fakt, że w serwisówce Hondy do VT1100c2 (wydanie z lutego 2000) jest podane tak:

Działam na odłączonym od akumulatora kablu - . Sondę + miernika podłączam do przewodu -, sondę - miernika podłączam do bieguna -.

I tak robiłem. Wynik 0mA

W filmie poniżej tę samą procedurę ("nr 1 - sprawdzanie poboru prądu na wyłączonym zapłonie") gość robi dokładnie odwrotnie. Daje czujkę - do przewodu, a czujkę + przykłada do bieguna -.

https://www.youtube.com/watch?v=Pc1Frduh5aE

To która procedura jest w końcu prawidłowa?
_________________
Don't be a fag! https://www.youtube.com/watch?v=T2ZZW2xfb6E
 
 
Kuba80 


Motocykl: VT1100 C2 Sabre 2004
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-09-11, 13:36   

AMarek napisał/a:
Skąd przypuszczenie że padł regulator? Lub moduł? Z wywodów wynika jedynie że rozładowuje się akumulator.


Kłopoty zaczęły się po zmianach w instalacji elektrycznej polegających na podłączeniu grzanych manetek przez przekaźnik + przypięciu lightbarów do świateł długich. W sensie sprzężenia ich razem z długimi - włączam długie i świecą razem z lightbarami.

Przed tymi operacjami wszystko grało.
_________________
Don't be a fag! https://www.youtube.com/watch?v=T2ZZW2xfb6E
 
 
Marcik 1100 


Motocykl: Shadow 1100 1986
Dołączył: 22 Kwi 2017
Posty: 96
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-11, 17:01   

Można wywnioskować, że padł akumulator lub po prostu jest niedoładowany (wiadomo, nowe manetki lightbary to kusi, aby używać).
Proponuję, sprawdź ładowanie tak jak na filmie, silnik odpalony i włączone obciążenie (światła, manetki, telefon i inne) wszystko, co zazwyczaj jest uruchomione podczas jazdy. Napięcie na akumulatorze powinno oscylować około 14V, jeżeli jest około 13V, to niestety akumulator będzie niedoładowany = problemy z odpaleniem po dwóch tygodniach.
W wakacje miałem podobny problem, akumulator rozładowany do 6,6V (alarm i GPS). Podłączyłem pod prostownik z funkcją odsiarczania (trwało to prawie dwa dni), pojeździłem trochę krótkie trasy po kilka km powoli i niestety powtórka z rozrywki (coraz słabiej kręcił), wiec zapodałem ponowni dwudniowy zabieg z prostownikiem, pomogło, od trzech tygodni nie ma problemu z odpalaniem. Jak wyjeżdżam, to staram się przejechać minimum kilkanaście km.
Podczas kłopotów z akumulatorem sprawdzałem ładowanie, przy włączonym oświetleniu po przekroczeniu około 2000 obr/min. napięcie na akumulatorze osiąga około 14V, poniżej 1500 napięcie spada do około 13,2V.

Pozdrawiam
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-09-11, 17:40   

Miernik można podłączyć + do kabla lub - wtedy wynik jest ze znakiem ujemnym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM