/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Motorek się strasznie grzeje
Autor Wiadomość
nik80 

Motocykl: Honda vt500
Wiek: 44
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-08-23, 22:50   Motorek się strasznie grzeje

Wity mam problem a mianowicie moja maszyna niestety mocno się grzeje cały czas w okolicach czerwonego pola a wentylator praktycznie chodzi na okrągło, zalancza się chłodzenie w dobrym momencie ale w czasie nawet jak jedzie nie daje rady go wychłodzić. Wyciągałem już termostat na próbę ale niestety dalej to samo. Może ktoś pomoże radą.
 
 
Ruffi 


Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-08-24, 11:01   

Tak na szybko przyszła mi myśl o chlodnicy może jest delikatnie przypchana. Może warto spradzic sama chłodnice stan zeberek i czy płyn swobodnie sobie w niej krąży. Sprawdziłbym również wszystkie przewody od ukl. Chlodniczego a moze któryś jest scisniety ( mało prawdopodobne).
 
 
nik80 

Motocykl: Honda vt500
Wiek: 44
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-08-24, 14:50   

No czyscilem żeberka ale to nie pomogło trochę mnie dziwi że sama jazda go nie daje rady schłodzić. Myślę jeszcze o pompie wody?
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-08-24, 17:32   

To dobry pomysł, można sprawdzić temperaturę chłodnicy na górze i na dole. Powinna być na powrocie gorąca.
 
 
Ruffi 


Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-08-24, 21:06   

No jeżeli chłodnica jest ok to sprawdzenie pompy wody jest dobrym pomysłem. Jeżeli masz czujnik temp. to można jeszcze ten element sprawdzić.
 
 
nik80 

Motocykl: Honda vt500
Wiek: 44
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-08-24, 22:56   

Ok sprawdze te chłodnice, czujnik myśle że raczej odpada bo załancza wentylator w dobrym momencie tylko już potem praktycznie nie wyłancza bo go nie potrafi wychłodzic do temperatury optymalnej. Jeśli chodzi o te pompe wody to nie wiem za bardzo w jaki sposób ją sprawdzic a i gdzie ją zlokalizowac? Dzięki za pomoc
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-08-24, 23:57   

Pompę sprawdza się przez korek wlewu płynu. Jak nalejesz do pełna i dodasz gazu powinieneś zaobserwować przepływ płynu tz pompa dziala to jest też właściwy moment na odpowietrzenie układu. Na pracującym silniku i otwartym korku dolewaj w miarę ubywania płynu i znikania bombelkow płyn a jak już przestanie bomblowac zakręcił korek prawie do końca na dwa kliki i niech silnik pracuje dalej aż się zagrzeje. W takiej sytuacji powinien ci się otworzyć zawór bezpieczeństwa w korku i nadmiar płynu wrzucić do zbiorniczka wyrównawczego w okolicy wahacza. Zadbaj o to żeby przed zabiegiem był tam płyn przynajmniej do minimum a korek w zbiorniku był zakręcony do końca. To bardzo ważne żeby układ pracował na zasadzie podciśnień. Jak ci się zagotuje i korkiem pójdzie do naczynka to z niego wyleci na zewnątrz wężykiem
To właściwa reakcja
Niech tak sobie poleci ile trzeba aż przestanie. Po tym zabiegu zgaś motocykl i daj mu ostygnąć. Nie odkręcaj żadnych korków. Podciśnienie zassie płyn ze zbiorniczka do układu i problem powinien ustąpić. Jeżeli będziesz miał dostęp możesz odkręcić w trakcie pracy silnika delikatnie śrubę M6 na obudowie termostatu aby go odpowietrzyć ale to nie jest konieczne bo przy sprawnej pompie powinno się to zrobić samo.

Co do chłodnicy to zdejmij osłonę z niej i w miarę rozgrzewania macaj to tu to tam, powinna rozgrzewać się w miarę równomiernie
Jeżeli jest ciepła tylko po brzegach nadaje się do odkamienienia/ płukania lub wymiany. Jak byś płukał to załóż szlauf na końcówkę i płucz pod prąd tzn w przeciwnym kierunku niż obieg cieczy w motocyklu aby bardziej nie zatkać mikrokanalikow
Ten zabieg na pewno nie zaszkodzi i możesz go wykonać profilaktycznie. Po nim warto zmienić płyn na nowy nie zapominając o opróżnieniu zawartości naczynka wyrównawczego. ( Wystarczy zdjąć wężyk i samo wyleci lub wyssać np strzykawka,). Powodzenia i daj znać czy pomogło :ride:
 
 
nik80 

Motocykl: Honda vt500
Wiek: 44
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-08-25, 17:57   

Dzięki za obszerna radę zrobiłem tak jak radziłeś. W sumie jest dużo lepiej temperatura już jest mniejsza ale problem non stop chodzącego wiatraka dalej został tak jakby nie dawał rady go wychłodzić, cały czas w czasie jazdy czy na postoju chodzi a dodatkowo po tym jak jeżdżę na światłach to akumulator pada calkiem. Chłodnica nagrzewa się równomiernie.
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-08-25, 22:24   

Sprawdzić temperaturę chłodnicy, może uszkodzony włącznik wentylatora.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-08-25, 23:23   

W którą stronę dmucha wentylator? Może pod włos i ciepło się kumuluje zamiast odprawadzac?
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa

Wysłany: 2018-08-26, 09:44   

Skorupek napisał/a:
W którą stronę dmucha wentylator? Może pod włos i ciepło się kumuluje zamiast odprawadzac?


To jest dobra uwaga jesli wsadzal tam paluszki jakis czarodziej...
 
 
nik80 

Motocykl: Honda vt500
Wiek: 44
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-08-26, 20:58   

Kierunek działania wentylatora już sprawdzałem nic nie pomaga a nawet kabel jest dłuższy to tak jakby miało byc ok. Z tą temperaturą jeszcze bede musiał sprawdzic czy czasem czujnik za szybko nie uruchamia wentylatora, a jaka miałaby byc temperatura w której się załąncza? Dzięki za sugestie.
 
 
kmieć 


Motocykl: VT 700 C 87, VT 1100 C
Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 414
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-26, 21:34   

Wymień czujnik wentylatora chłodnicy.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-08-26, 22:13   

Być może łopaty wirnika pompy są skorodowane dosyć silnie. Pompę możesz otworzyć i ocenić stan wirnika. Będzie się co prawda wiązało z wymianą oringow na nowe. Jeden znajduje się pomiędzy połówkami pompy i ma nieregularny kształt. Trzeba go dokupić w hondzie koszt ok 35 zł drugi znajduje się na korpusie pompy przy wyjściu na skrzynie i jego też warto wymienić ten jest standardowy koszt max 2 zł w sklepie z uszczelkami w hondzie ok 20 zł. Z tego co kojarzę żeby w 500 dobrać się do pompy należy odchylić silnik na bok odkręcając wszystkie śruby na których wisi. Silnik można podeprzeć lewarkiem typu żaba na kółkach żeby łatwiej było nim odjechać. Do tego żeby zdjąć pompę wystarczy odsunąć go przodem w bok ok 5 cm. Pompę odkręca się tylko dwoma śrubami tymi po krańcach z góry i z dołu pozostałe dwie scalają połówki pompy. Z silnika się ją poprostu wysuwa. 500 to 30 letni motocykl a jak przez jakiś czas śmigała na wodzie lub stała długo łopatki mogły skorodowac i pompa mieli płyn zamiast wymuszać obieg. Jeżeli wymiana czujnika nie pomoże to warto było by to sprawdzić. Czujnik powinien się załączać w granicy 94stopni. Powinieneś dobrać jakiś zamiennik od japońskiego lub koreańskiego auta typu Matiz lub Subaru.
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-08-26, 22:53   

Akurat naprawiam chłodnicę, czujnik włącznika ma opis 100 C ale nie wiem czy jest oryginalny, chłodnica była mocno zakamieniona a mimo to działała dobrze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM