/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
jak to jest z rozmiarem
Autor Wiadomość
kal800 

Motocykl: VT 750 C2 ACE 1998
Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-05-11, 00:01   jak to jest z rozmiarem

mierzę 194 cm. tu i ówdzie można przeczytać, że Shadow został zaprojektowany z myślą o raczej mniejszych ludziach. póki co, jeżdżę sobie po dzielnicy moją maszyną (w oczekiwaniu na prawko i serwis), natomiast zdążyłem zauważyć, że kolana mi przeszkadzają, żeby dobić kierownicę do końca. przy większych prędkościach to nie stanowi, ale przy manewrowaniu na parkingu owszem. pytanie - czy choppery tak mają po prostu, czy rzeczywiście Honda Shadow jest dla mnie za mała? Być może przesunięcie podnóżków z dźwignią biegów i hamulcem, by załatwiło sprawę?
 
 
Dwoogie 


Motocykl: Yamaha Warrior, Shadow VT 750 C2
Wiek: 53
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 732
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-05-11, 06:54   

Mam 193 cm i tez miałem vt750. Ten problem zawsze będziesz miał ma mniejszych chopperach. Na dużych (vtx, road star, etc) jest troche lepiej. Przesunięcie podnóżków zdecydowanie polecam. Zrobiłem to na swoim warriorze 2 lata temu i pozycja jest teraz dużo wygodniejsza - mogę jeździć od tankowania do tankowania bez potrzeby postoju.
 
 
kal800 

Motocykl: VT 750 C2 ACE 1998
Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-05-11, 20:26   

Nie wiem jak to jest na dłuższych trasach, ponieważ póki co tylko po dzielni śmigam - egzamin za tydzień ;-) . Pozycja jakoś nie specjalnie mi doskwiera, jedynie co, to te kolana haczące o kierownicę przy maksymalnym wychyleniu. Dwa pytanka:

Czy przesunięcie podnóżków ogarnie problem z kolanami? Na chłopski rozum tak, ale nie jestem pewien czy da się je przesunąć tak daleko, żeby je na tyle obniżyć, aby kolana przestały zawadzać.
Rozumiem, że mówimy, o przesunięciu do przodu całej konstrukcji - podnóżki z dźwigniami od biegów i hamulca? Czy to jest jakaś skomplikowana operacja, czy coś trzeba dorabiać, czy może istnieją jakieś kompletne zestawy do montażu we własnym zakresie albo w serwisie? Jak tak, to wiesz może gdzie coś takiego można zamówić?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Kal
 
 
Dwoogie 


Motocykl: Yamaha Warrior, Shadow VT 750 C2
Wiek: 53
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 732
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-05-11, 20:42   

Powiem tak: przy takich a nie innych gabarytach twoich i motoru, to problemu haczenia całkowicie nie wyeliminujesz. Gotowe sety można kupić, ale są dosyć drogie - poszukaj na ebay w USA - podają ci cenę łącznie z kosztami celnymi i po kilku dniach masz w domu. Ale skoro to pierwsze moto, to moze pojeździj sezon, dwa a potem zmień na większy.
 
 
kal800 

Motocykl: VT 750 C2 ACE 1998
Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-05-11, 20:52   

Dokładnie takie miałem założenie - shadowka jest na 2-3 sezony, a potem coś większego, albo VTX, czy pokrewne z innych stajni, albo H-D, marzy mi się V-Rod.

Ale póki co, moja maszyna jest najwspanialsza i chciałbym ją doprowadzić do optimum, tak mechanicznie jak ergonomicznie. Możesz dać linka do takiego seta na ebayu? Próbuje złapać temat na parę sposobów, ale znajduje tylko wszelakiej maści spacerówki...
 
 
kal800 

Motocykl: VT 750 C2 ACE 1998
Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-05-11, 22:08   

OK, już mam - jest TC Bros -

http://www.tcbroschoppers...ension-kit.html

nawet to nie drogie. mam tylko wątpliwości, czy nie wejdzie to w paradę z gmolami...
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-05-11, 22:24   

Skoro haczy kierownica to może z nią coś zrobić?
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-11, 22:46   

Mam 192 cm na 750 miałem te same odczucia/
Na 1100 jak ręką odjął :-)
_________________
Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
 
 
Dwoogie 


Motocykl: Yamaha Warrior, Shadow VT 750 C2
Wiek: 53
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 732
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-05-12, 08:39   

albo sety, albo gmole - dwa w jednym sie raczej nie da, bo dźwignie i podnóżki są w miejscu, gdzie będzie rura gmola.
 
 
Dwoogie 


Motocykl: Yamaha Warrior, Shadow VT 750 C2
Wiek: 53
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 732
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-05-12, 08:42   

przyjrzałem sie temu, co znalazłeś - cena dobra. Te rozwiązanie na 100% z gmolami nie zadziała z powodu pręta, który idzie przed chłodnica.
 
 
kal800 

Motocykl: VT 750 C2 ACE 1998
Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-05-14, 13:19   

Dwoogie napisał/a:
przyjrzałem sie temu, co znalazłeś - cena dobra. Te rozwiązanie na 100% z gmolami nie zadziała z powodu pręta, który idzie przed chłodnica.


dzięki - zatem sprawie sobie to na przyszły sezon, póki co gmole ważniejsze :-)
 
 
opel3366 
Robert

Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1102
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2018-05-14, 20:36   

Mi dorabiał jakiś gość ze Starachowic, Namiarów nie znajdę ale wiem że gość tym się zawodowo zajmował.
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż cięzko ich czasem wyprzedzić...
 
 
 
kal800 

Motocykl: VT 750 C2 ACE 1998
Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-05-26, 10:38   

a może wystarczy trochę podnieść kierownicę - widziałem takie risery w sklepach hamerykańskich, albo wstawić nową - bardziej wygiętą ku górze.

ktoś to ćwiczył?
 
 
Jerson 
Jarek


Motocykl: IKARUS GL 1500
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 1830
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-05-26, 10:46   

kal800 napisał/a:
Dwoogie napisał/a:
przyjrzałem sie temu, co znalazłeś - cena dobra. Te rozwiązanie na 100% z gmolami nie zadziała z powodu pręta, który idzie przed chłodnica.


dzięki - zatem sprawie sobie to na przyszły sezon, póki co gmole ważniejsze :-)


Wysunięte sety też dają radę. Nie jest to co prawda gmol, ale przy 40 km/ nogi i bak ochronił. Uwierz mi, wiem coś o tym.
_________________
Pozdrawialski
Jerson

"Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die!" - Jethro Tull
 
 
Cynio 
Krzysiek


Motocykl: VStrom DL 1000, wcześniej VT750 ACE
Wiek: 55
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 453
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2018-05-28, 21:48   

Kal800 miałem ten sam problem co Ty.
Mam 184 wzrostu i VT 750 ACE 02r była dla mnie po prostu za krótka (tyłkiem wycierałem szwy na rancie siedzenia).
Ponieważ jak piszesz dopiero zaczynasz przygodę z motocyklami proponuję tobie trochę się pomęczyć a potem przesiąść na coś bardziej dopasowanego i odpowiadającego twojemu wzrostowi a przede wszystkim doświadczeniu.
Tymczasem gmole powinny poprawić komfort jazdy a przy okazji bezpieczeństwo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM