/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
praca silnika VT750 ACE
Autor Wiadomość
kal800 

Motocykl: VT 750 C2 ACE 1998
Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-04-26, 18:00   praca silnika VT750 ACE

hej,

Zastanawia mnie, czy silnik u mnie pracuje poprawnie. Wybaczcie za naiwne pytania, ale moje doświadczenia z motocyklami są bardzo niewielkie - tyle co pojeździłem na kursie na CB500F i Gladiusie. Zdaję sobie sprawę, że elektronicznie sterowany wtrysk paliwa, to zupełnie inna para kaloszy co dwa gaźniki i być może takie zachowanie jednostki napędowej jest zupełnie normalne dla tej konstrukcji, tym nie mniej wolałbym się upewnić, czy nie trzeba czasem wyregulować układu zasilania. Motocykl ma 20 lat, ale tylko 19 tys przebiegu, gdyż przede wszystkim stał on w garażu przez te lata i wątpie, żeby kiedykolwiek gaźniki były regulowane od nowości...
Generalnie odpalanie jest bezproblemowe - na zimnym wiadomo - ze ssaniem, które wyłączam po około minucie na jałowym, na ciepłym - odpala po sekundzie. Na jałowym wszystko OK, silnik pracuje równo i stabilnie. Schody się zaczynają jak się chce wejść na obroty. Bardzo łatwo go zdławić. Na jałowym trzeba bardzo delikatnie operować manetką, bo zbyt mocne przekręcenie gasi silnik. Przy ruszaniu, trzeba sporo gazu dodać, bo się też udławi. Na dwójce - znowu trzeba podgazować, bo zdechnie. Generalnie na niskich obrotach silnik jest mało stabilny, ale znowu, być może taki to urok choppera.

pozdro

Kal
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-04-26, 18:58   

Gaźniki bezwzględnie do mycia i regulacji i filtr powietrza do wymiany. Nie wiem jak oleju ale jak nie wymienialeas to do wymiany razem z filtrem oleju i paliwa
 
 
kal800 

Motocykl: VT 750 C2 ACE 1998
Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-04-26, 19:40   

@Skorupek - dzięki - tak właśnie myślałem, że za zdrowe to nie jest.

Płyny, olej i filtry wymieniam po majówce - olej ponoć był wymieniony rok temu, ale płyn hamulcowy ciemny, filtry pewnie też.

Odstawiam moto na przegląd po majówce, ale uważam, że lepiej jak się mechanikowi podpowie to i owo, żeby niczego nie pominął.

Na co jeszcze uwagę zwrócić, żeby ewentualnie zasugerować w serwisie? Łańcuch luzów nie ma, więc chyba tylko trzeba go wyczyścić i nasmarować. Biegi wchodzą precyzyjnie i gładko - jest wyraźne kliknięcie po zmianie biegu. Sprzęgło łapie jak trzeba. Hamulce OK - nic nie piszczy, nie skrzypi i nie wibruje - klocki są w połowie zużyte na oko. Kapcie do wymiany, to wiem. Akumulator już wymieniony.

Kal
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-04-26, 23:42   

To tylko regularnie sprawdxaj poziom oleju czy nie ubywa i poziom paliwa w baku żeby razem z nim nie spadał poziom zadowolenia z każdego przejechanego kilometra :chytrusek:
 
 
kal800 

Motocykl: VT 750 C2 ACE 1998
Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-04-28, 13:51   

to się jeszcze zapytam - jak długo ten silnik się nagrzewa? Jak jadę na ssaniu, to wszystko jest OK, może po prostu za szybko je wyłączam... w aucie jest wskaźnik temperatury, a w Hondzie tylko prędkościomierz...
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-04-28, 16:35   

Nie musi być specjalnie ciepła żeby pracowała poprawnie. Wystarczy jej max 5minut od odpalenia
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-04-29, 08:11   

Ja bym jeszcze pomyślał nad wymianą świec. Wymiana filtrów - oczywiście wszystkich, bo często paliwowy jest pomijany.
No i "ssał bym" trochę dłużej...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
RAFFEN 


Motocykl: była Shadow 750 jest VTX 1300S
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 365
Skąd: Jasło
Wysłany: 2018-04-29, 21:44   

Ja nigdy nie jezdzę na ssaniu (podobno to nie zdrowe) ale tego nie wiem.Jak odpalę chwile pochodzi na ssaniu ,zniże ssanie ile sie da żeby nie miała nie wiadomo jakich obrotów potem wyłaczam , jezeli nie gaśnie to odczekam jeszcze chwilę i jadę. Wszystko to trwa kilka minut.
_________________
"...kupiłem a mówią, że nie kupisz miłości "
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-04-29, 22:14   

RAFFEN napisał/a:
Ja nigdy nie jezdzę na ssaniu (podobno to nie zdrowe) ale tego nie wiem.Jak odpalę chwile pochodzi na ssaniu ,zniże ssanie ile sie da żeby nie miała nie wiadomo jakich obrotów potem wyłaczam , jezeli nie gaśnie to odczekam jeszcze chwilę i jadę. Wszystko to trwa kilka minut.

Ja odpalam motka na ssaniu i się ubieram do drogi(ochraniacze kolan, chusta, pas nerkowy, kamizelka, kurtka, kask, rękawice) a w między czasie operuje ssaniem żeby obroty były tak na 1500rpm. W chwili kiedy ja jestem gotowy to i Moto też... No chyba, że ziąb trzyma(a zdarzało mi się w zeszłym roku Moto "skrobać") wtedy jeszcze kilka km na ssaniu robię - nie ma w tym nic szkodliwego dla silnika.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2018-04-30, 10:37   

A ja wsiadam na moto. Uruchamiam silnik, czekam 5-10 s, 1 i jadę. Oczywiście bez kręcenia silnika na wys. obrotach. Powoli, ale jadę.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-04-30, 12:12   

Todek napisał/a:
A ja wsiadam na moto. Uruchamiam silnik, czekam 5-10 s, 1 i jadę. Oczywiście bez kręcenia silnika na wys. obrotach. Powoli, ale jadę.

Ale nie każdy jeździ "Sportową Lokomotywą" jak Ty :-P
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2108
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-04-30, 12:29   

GhoustDragon napisał/a:
Todek napisał/a:
A ja wsiadam na moto. Uruchamiam silnik, czekam 5-10 s, 1 i jadę. Oczywiście bez kręcenia silnika na wys. obrotach. Powoli, ale jadę.

Ale nie każdy jeździ "Sportową Lokomotywą" jak Ty :-P


Chciales powiedziec tak wolno :-D
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-04-30, 12:32   

adam3911 napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
Todek napisał/a:
A ja wsiadam na moto. Uruchamiam silnik, czekam 5-10 s, 1 i jadę. Oczywiście bez kręcenia silnika na wys. obrotach. Powoli, ale jadę.

Ale nie każdy jeździ "Sportową Lokomotywą" jak Ty :-P


Chciales powiedziec tak wolno :-D

Nie - taki promień skrętu :-)8
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2108
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-04-30, 13:26   

GhoustDragon napisał/a:
adam3911 napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
Todek napisał/a:
A ja wsiadam na moto. Uruchamiam silnik, czekam 5-10 s, 1 i jadę. Oczywiście bez kręcenia silnika na wys. obrotach. Powoli, ale jadę.

Ale nie każdy jeździ "Sportową Lokomotywą" jak Ty :-P


Chciales powiedziec tak wolno :-D

Nie - taki promień skrętu :-)8


Ja bym jeszcze poruszyl kwestie deszczu ale mlodzieniec-emeryt moze dostac palpitacji... :-P
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-04-30, 16:25   

adam3911 napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
adam3911 napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
Todek napisał/a:
A ja wsiadam na moto. Uruchamiam silnik, czekam 5-10 s, 1 i jadę. Oczywiście bez kręcenia silnika na wys. obrotach. Powoli, ale jadę.

Ale nie każdy jeździ "Sportową Lokomotywą" jak Ty :-P


Chciales powiedziec tak wolno :-D

Nie - taki promień skrętu :-)8


Ja bym jeszcze poruszyl kwestie deszczu ale mlodzieniec-emeryt moze dostac palpitacji... :-P

No fakt... A przecież to sprawa mająca istotny wpływ na kwestię komfortu jazdy :evilek: :toast: :twisted:
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM