Witam. Piszę ku przestrodze,bo problem już rozwiązany.
Na wstępie Dzięki Wszystkim, którzy pomogli na FB i telefonicznie;))
Do sedna.
Noc lightbary, test nawigacji w telefonie (czyli dodatkowe obciążenie ) i w trakcie jazdy ,na świtłach Hania zamilkła:((. Kable i odpalenie od auta i już bez dodatkowych obciążeń wróciłem do domu.
Zacząłem mierzyć- na wolnych obrotach 12,5 , przy obciążeniu 12, na wysokich obrotach max 13,5.
Znalazłem upalona wtyczkę altrtnator- regler, pozostałe wtyczki Ok, a nie pomogło- ( już myślałem,że alternator do przewinięcia) ale pojechałem do znajomego mechanika Tomka i ...pomierzył( mimo niskich wartości - wszystko zachowywało się poprawnie, tak jak u mnie wcześniej) ,to podkręcił lekko wolne obroty, druga wtyczka co była Ok- miała lekko wysunięty styk( został dopchany) ,no i propozycja zmiany żarówek na LEDy( już kiedyś ze 2-3x miałem problemy przy dłuższej jeździe na lightbarach z Aku) i...wszystko wróciło do normy. Czekam na LEDy i dam znać jak świeca ws do poprzednich H3 o mocy 55W.
Styki polutowałem i liczę,że teraz będzie już Ok.
Zanim ściągnięcie alternator - upewnijcie się n 100% że to On, a nie jakiś banał.
Odpowiedz do tematu
: Alternator, a może nie...
...nadzieja spadającej gwiazdy...płonna...
udunus nervosus ciekavos signos pulapkos
Gość jaki jest Twój Cień??
...była Honda Shadow VT1100 1998 Spirit..
udunus nervosus ciekavos signos pulapkos
Gość jaki jest Twój Cień??
...była Honda Shadow VT1100 1998 Spirit..
:
Na wyższych obrotach bez obciążenia ładowanie powinno wynosić 14,4V, przy obciążeniu nie powinno spaść poniżej 14,0V. Jeżeli alternator sprawdzony to wygląda na regulator napięcia, a i te podtopione wtyczki do wymiany. A najlepiej polutować na krótko. 13,5V to zdecydowanie za mało.
U mnie ładowanie na długich z lightbarami wynosi 14,5V. Na wolnych obrotach spada do 13,0V ale to jest normalne.
Tu masz bardzo fajnie wyjaśnione co i jak pomierzyć. Co prawda to inny motocykl ale zasada jest taka sama.
Sprawdzenie alternatora
https://www.youtube.com/w...E&v=BDKJ_Ave56o
Sprawdzenie regulatora
https://www.youtube.com/watch?v=u1wiYf-nhs4
U mnie ładowanie na długich z lightbarami wynosi 14,5V. Na wolnych obrotach spada do 13,0V ale to jest normalne.
Tu masz bardzo fajnie wyjaśnione co i jak pomierzyć. Co prawda to inny motocykl ale zasada jest taka sama.
Sprawdzenie alternatora
https://www.youtube.com/w...E&v=BDKJ_Ave56o
Sprawdzenie regulatora
https://www.youtube.com/watch?v=u1wiYf-nhs4
Czołem Gość
:
Odpowiedz do tematu
U mnie jest od 12.4 do 13,5 v nic więcej. na na żółtych kablach od alternatora mam rezystancje w granicach 25 do 50 max regulatora nie nogę zprawdzic ponieważ jest zalany czy to normalne ? Przebicia na masę brak mój motor to vt 1100 z 88 roku czekam na podpowiedzi Skubi ale dodam ze po tygodniowej eksploatacji i zrobieniu 200 mil zmierzyłem akumulator i było 12.5 wiec głowa do góry czyż nie tak ?
Skubi