/
|
Alternator, a może nie... |
Autor |
Wiadomość |
Udun
...Seba...
Motocykl: ...VTX 1800C 2002 ...
Wiek: 46 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3760 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-04-25, 10:42 Alternator, a może nie...
|
|
|
Witam. Piszę ku przestrodze,bo problem już rozwiązany.
Na wstępie Dzięki Wszystkim, którzy pomogli na FB i telefonicznie;))
Do sedna.
Noc lightbary, test nawigacji w telefonie (czyli dodatkowe obciążenie ) i w trakcie jazdy ,na świtłach Hania zamilkła:((. Kable i odpalenie od auta i już bez dodatkowych obciążeń wróciłem do domu.
Zacząłem mierzyć- na wolnych obrotach 12,5 , przy obciążeniu 12, na wysokich obrotach max 13,5.
Znalazłem upalona wtyczkę altrtnator- regler, pozostałe wtyczki Ok, a nie pomogło- ( już myślałem,że alternator do przewinięcia) ale pojechałem do znajomego mechanika Tomka i ...pomierzył( mimo niskich wartości - wszystko zachowywało się poprawnie, tak jak u mnie wcześniej) ,to podkręcił lekko wolne obroty, druga wtyczka co była Ok- miała lekko wysunięty styk( został dopchany) ,no i propozycja zmiany żarówek na LEDy( już kiedyś ze 2-3x miałem problemy przy dłuższej jeździe na lightbarach z Aku) i...wszystko wróciło do normy. Czekam na LEDy i dam znać jak świeca ws do poprzednich H3 o mocy 55W.
Styki polutowałem i liczę,że teraz będzie już Ok.
Zanim ściągnięcie alternator - upewnijcie się n 100% że to On, a nie jakiś banał. |
_________________ ...nadzieja spadającej gwiazdy...płonna...
udunus nervosus ciekavos signos pulapkos
Gość jaki jest Twój Cień??
...była Honda Shadow VT1100 1998 Spirit.. |
|
|
|
|
Śp.Generał
Jarek
Motocykl: Honda Shadow VT 700 C 87', WSK125 i Ogar 205
Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 796 Skąd: Małoszyce 'SZA'
|
Wysłany: 2018-04-26, 19:46
|
|
|
Na wyższych obrotach bez obciążenia ładowanie powinno wynosić 14,4V, przy obciążeniu nie powinno spaść poniżej 14,0V. Jeżeli alternator sprawdzony to wygląda na regulator napięcia, a i te podtopione wtyczki do wymiany. A najlepiej polutować na krótko. 13,5V to zdecydowanie za mało.
U mnie ładowanie na długich z lightbarami wynosi 14,5V. Na wolnych obrotach spada do 13,0V ale to jest normalne.
Tu masz bardzo fajnie wyjaśnione co i jak pomierzyć. Co prawda to inny motocykl ale zasada jest taka sama.
Sprawdzenie alternatora
https://www.youtube.com/w...E&v=BDKJ_Ave56o
Sprawdzenie regulatora
https://www.youtube.com/watch?v=u1wiYf-nhs4 |
_________________ Czołem Gość |
|
|
|
|
Skubida J
skubi
Motocykl: vt 1100
Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2019 Posty: 16 Skąd: Sandomiezrz
|
Wysłany: 2019-05-13, 07:58
|
|
|
U mnie jest od 12.4 do 13,5 v nic więcej. na na żółtych kablach od alternatora mam rezystancje w granicach 25 do 50 max regulatora nie nogę zprawdzic ponieważ jest zalany czy to normalne ? Przebicia na masę brak mój motor to vt 1100 z 88 roku czekam na podpowiedzi Skubi ale dodam ze po tygodniowej eksploatacji i zrobieniu 200 mil zmierzyłem akumulator i było 12.5 wiec głowa do góry czyż nie tak ? |
_________________ Skubi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|