Przerywacz kierunkowskazów do ledów |
Autor |
Wiadomość |
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-06, 19:57
|
|
|
Panoramiks, czyli radzisz regulator zamienić z powrotem na oryginał a na przewody wrzucić po rezystorku? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-05-06, 21:46
|
|
|
kaj3reczka napisał/a: | Jak na razie ledowy przerywacz rozwiązał sprawę, wszystko chodzi elegancko.
MISzczu popraw mnie jeśli źle zrozumiałem. Wymiana kierunków na ledy bez zastosowania rezystorów to pół biedy bo nie używamy ich cały czas i regulator nie powinien dostać po tyłku, natomiast przy np światłach pozycyjnych (i innych) które używane są non-stop możemy w pewnym momencie obudzić się z ręką w nocniku? |
Uważam że dobrze kombinujesz. Zwiększanie obciążenia światłami zmniejsza obciążenie regulatora, a kierunkowskazy działają doraźnie. |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1704 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-05-07, 14:57
|
|
|
kaj3reczka napisał/a: | Panoramiks, czyli radzisz regulator zamienić z powrotem na oryginał a na przewody wrzucić po rezystorku? |
Przy kierunkach obciążenie regulatora nie ma znaczenia. Ale na przykład przy przednim reflektorze zmiana żarówki na ledową, zwłaszcza tańszą zmniejsza pobór nawet o kilkadziesiąt Watów. I tą wartość regulator musi wypromieniować w postaci ciepła, i takie zwiększone obciążenie może znacznie skrócić jego żywotność.
Nie twierdzę że takie modyfikacje są złe i zawsze szkodliwe. Ale trzeba wiedzieć co się robi. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
MiSzcz
Michał
Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 319 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-05-07, 18:40
|
|
|
kaj3reczka napisał/a: | Jak na razie ledowy przerywacz rozwiązał sprawę, wszystko chodzi elegancko.
MISzczu popraw mnie jeśli źle zrozumiałem. Wymiana kierunków na ledy bez zastosowania rezystorów to pół biedy bo nie używamy ich cały czas i regulator nie powinien dostać po tyłku, natomiast przy np światłach pozycyjnych (i innych) które używane są non-stop możemy w pewnym momencie obudzić się z ręką w nocniku? |
Tak jak już potwierdzili moi przedmówcy- dobrze kombinujesz Jeśli ktoś chce jeszcze bardziej zagłębić się w temat, to na szybkiego znalazłem stronkę, na której autor dość dobrze opisuje elektrykę . Co prawda nie Honda, ale chyba nikt nie będzie miał mi za złe |
|
|
|
|
|