/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przerywacz kierunkowskazów do ledów
Autor Wiadomość
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-22, 22:23   Przerywacz kierunkowskazów do ledów

Cześć, jak w temacie. Wymieniłem kierunkowskazy z przodu i z tyłu na ledowe. Wszystko działa ale za szybko. Kierunki migają dwa razy szybciej niż powinny. Z tego co wyczytałem winny jest przerywacz. Obecnie zamontowany przerywacz marki omron posiada parametry 21x2 a powinien mieć 12x2. Próbowałem znaleźć przerywacz dedykowany do ledow ale nie zgadza się układ styków. Czy jest jakiś specjalny przerywacz do ledów którego powinienem użyć czy kupić przerywacz i rozbroić oryginalną wtyczkę żeby dało się go podpiąć??
 
 
iko01 

Motocykl: Honda Shadow 750 Aero 2004
Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-04-22, 22:33   

Moze po prostu na każdy kierunek dorzuć rezystor np 20om?
_________________
i will never fall again
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-22, 22:40   

Z tego co wyczytałem bez sensu jest wrzucać kierunki ledowe i później dawać do nich rezystory
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1704
Skąd: Sanok
Wysłany: 2018-04-23, 01:26   

A powiedz mi po co ci ledowe?
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-23, 08:05   

z powodów czysto wizualnych. Jeżeli będą inne zalety to tym bardziej spoko.

EDIT:

Znalazłem jeszcze uniwersalny przerywacz o kodzie CLF013 niby przystosowany do japońskich motocykli i faktycznie wtyczka wydaje się być plug&play. Myślicie że to będzie rozwiązanie mojego problemu?
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-04-23, 17:19   

Z opisu wynika że tak.
 
 
śruba73 
+ Edyta


Motocykl: Cień vt 1100 ACE 01'
Wiek: 50
Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Podbeskidzie SBI
Wysłany: 2018-04-23, 22:19   

kaj3reczka napisał/a:
z powodów czysto wizualnych. Jeżeli będą inne zalety to tym bardziej spoko.

EDIT:

Znalazłem jeszcze uniwersalny przerywacz o kodzie CLF013 niby przystosowany do japońskich motocykli i faktycznie wtyczka wydaje się być plug&play. Myślicie że to będzie rozwiązanie mojego problemu?



na pewno tak ,miałem ten sam problem jak kupiłem motka , mrugały jak zwariowane ale w motoolku za chyba 50 zł kupiłem uniwersalny i choć byś miał każdy kierunek innej maści to równiutko mrygają :chytrusek: ,zakupuj , zakładaj i mrygaj ... :ride:
_________________
pozdrawiam
Sławek
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 319
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-24, 20:13   

kaj3reczka napisał/a:
Z tego co wyczytałem bez sensu jest wrzucać kierunki ledowe i później dawać do nich rezystory


A niby dlaczego? Motocykl to nie samochód, którego alternator jest regulowany. W moto alternator daje zawsze tyle samo "mocy" ( w zależności oczywiście od obrotów), a jedynie regulator dawkuje "moc" na instalację, a resztę oddaje w postaci ciepła. Więc jeśli "moc" nie zostanie zużyta na ładowanie akumulatora + odbiorniki w postaci np. kierunków, to reszta pójdzie na radiator regulatora i pójdzie w atmosferę. Więc jeśli chcesz "oszczędzić" prąd, to niestety ale w moto jest to bezsensowne. Co za tym idzie, rezystory są jak najbardziej odpowiednie do tego typu rozwiązań. Oczywiście muszą być większej mocy, by się nie spaliły. :ride:
Edit: Dodam jeszcze, że bez sensu jest właśnie wrzucanie różnych ledów zamiast normalnych żarówek i jednoczesny brak zrównoważenia spadków mocy instalacji z tym związanych, gdyż może to spowodować uszkodzenie regulatora.
 
 
 
dyniek 
Piotrek


Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 436
Skąd: Garbatka WKZ
Wysłany: 2018-04-24, 21:09   

U mnie wymiana żarówki na led, a później różne dziwne zbiegi okoliczności doprowadziły do uszkodzenia regulatora. A może to nie były zbiegi okoliczności. Miszczu, coś w tym jest co piszesz.
_________________
Piotrek
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1704
Skąd: Sanok
Wysłany: 2018-04-24, 22:34   

Z mojego doświadczenia na VT500 mogę powiedzieć że nawet po dodaniu dodatkowych odbiorników prądu w postaci dodatkowego oświetlenia i innych, ładowanie wciąż było na odpowiednim poziomie.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 319
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-25, 17:35   

Panoramiks napisał/a:
Z mojego doświadczenia na VT500 mogę powiedzieć że nawet po dodaniu dodatkowych odbiorników prądu w postaci dodatkowego oświetlenia i innych, ładowanie wciąż było na odpowiednim poziomie.


I pewnie to było zdrowsze dla regulatora, który nie musiał bezsensownie wypromieniować mocy na zewnątrz, bo musiał więcej oddać na instalację :-) Nie wiem jak w 500, ale w moim alternator maksymalnie daje 0,39 kW (390 Watów) przy 5000 obrotów, więc spokojnie można założyć, że przy normalnej jeździe 200 W spokojnie obsłuży. Wyliczeń nie będę robił, bo chyba na pierwszy rzut oka widać, czy zmniejszanie poboru mocy przez żarówki ( głównie chodzi mi o normalne oświetlenie, bo kierunki działają krótko i większego wpływu raczej nie mają ) ma sens. Oczywiście nikomu nie sugeruję jak ma modernizować swoje 2oo :twisted:
 
 
 
dyniek 
Piotrek


Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 436
Skąd: Garbatka WKZ
Wysłany: 2018-04-26, 13:48   

Z drugiej strony... link
Czyli chyba jak fabryka tak wymyśliła, to mniej więcej tak ma być.
_________________
Piotrek
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 319
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-26, 19:49   

dyniek napisał/a:
Z drugiej strony... link
Czyli chyba jak fabryka tak wymyśliła, to mniej więcej tak ma być.


Oczywiście dokładając oświetlenie nie można przesadzić i dołożyć np 200W do instalacji ;-) Wszystko w granicach rozsądku. Pamiętać jeszcze należy, że z wiekiem wszelkie złącza elektryczne ulegają korozji, co skutkuje gorszym przewodnictwem prądu i tym samym wydzielaniem ciepła na tych elementach, co w skrajnych przypadkach doprowadzić może do spalenia całego złącza. Mnie też uczono, że takie newralgiczne połączenia jak np regulator-akumulator powinny być bardzo porządnie połączone, a najlepiej jakby były zlutowane i im bliżej siebie, tym lepiej.
 
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-28, 11:13   

Jak na razie ledowy przerywacz rozwiązał sprawę, wszystko chodzi elegancko.

MISzczu popraw mnie jeśli źle zrozumiałem. Wymiana kierunków na ledy bez zastosowania rezystorów to pół biedy bo nie używamy ich cały czas i regulator nie powinien dostać po tyłku, natomiast przy np światłach pozycyjnych (i innych) które używane są non-stop możemy w pewnym momencie obudzić się z ręką w nocniku?
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1704
Skąd: Sanok
Wysłany: 2018-04-28, 13:07   

kaj3reczka napisał/a:
Jak na razie ledowy przerywacz rozwiązał sprawę, wszystko chodzi elegancko.

MISzczu popraw mnie jeśli źle zrozumiałem. Wymiana kierunków na ledy bez zastosowania rezystorów to pół biedy bo nie używamy ich cały czas i regulator nie powinien dostać po tyłku, natomiast przy np światłach pozycyjnych (i innych) które używane są non-stop możemy w pewnym momencie obudzić się z ręką w nocniku?


Tak. Regulator może się spalić.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM