Przerywacz kierunkowskazów do ledów |
Autor |
Wiadomość |
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-22, 22:23 Przerywacz kierunkowskazów do ledów
|
|
|
Cześć, jak w temacie. Wymieniłem kierunkowskazy z przodu i z tyłu na ledowe. Wszystko działa ale za szybko. Kierunki migają dwa razy szybciej niż powinny. Z tego co wyczytałem winny jest przerywacz. Obecnie zamontowany przerywacz marki omron posiada parametry 21x2 a powinien mieć 12x2. Próbowałem znaleźć przerywacz dedykowany do ledow ale nie zgadza się układ styków. Czy jest jakiś specjalny przerywacz do ledów którego powinienem użyć czy kupić przerywacz i rozbroić oryginalną wtyczkę żeby dało się go podpiąć?? |
|
|
|
|
iko01
Motocykl: Honda Shadow 750 Aero 2004
Wiek: 38 Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 127 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2018-04-22, 22:33
|
|
|
Moze po prostu na każdy kierunek dorzuć rezystor np 20om? |
_________________ i will never fall again |
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-22, 22:40
|
|
|
Z tego co wyczytałem bez sensu jest wrzucać kierunki ledowe i później dawać do nich rezystory |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1704 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-04-23, 01:26
|
|
|
A powiedz mi po co ci ledowe? |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-23, 08:05
|
|
|
z powodów czysto wizualnych. Jeżeli będą inne zalety to tym bardziej spoko.
EDIT:
Znalazłem jeszcze uniwersalny przerywacz o kodzie CLF013 niby przystosowany do japońskich motocykli i faktycznie wtyczka wydaje się być plug&play. Myślicie że to będzie rozwiązanie mojego problemu? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-04-23, 17:19
|
|
|
Z opisu wynika że tak. |
|
|
|
|
śruba73
+ Edyta
Motocykl: Cień vt 1100 ACE 01'
Wiek: 50 Dołączył: 30 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Podbeskidzie SBI
|
Wysłany: 2018-04-23, 22:19
|
|
|
kaj3reczka napisał/a: | z powodów czysto wizualnych. Jeżeli będą inne zalety to tym bardziej spoko.
EDIT:
Znalazłem jeszcze uniwersalny przerywacz o kodzie CLF013 niby przystosowany do japońskich motocykli i faktycznie wtyczka wydaje się być plug&play. Myślicie że to będzie rozwiązanie mojego problemu? |
na pewno tak ,miałem ten sam problem jak kupiłem motka , mrugały jak zwariowane ale w motoolku za chyba 50 zł kupiłem uniwersalny i choć byś miał każdy kierunek innej maści to równiutko mrygają ,zakupuj , zakładaj i mrygaj ... |
_________________ pozdrawiam
Sławek |
|
|
|
|
MiSzcz
Michał
Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 319 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-04-24, 20:13
|
|
|
kaj3reczka napisał/a: | Z tego co wyczytałem bez sensu jest wrzucać kierunki ledowe i później dawać do nich rezystory |
A niby dlaczego? Motocykl to nie samochód, którego alternator jest regulowany. W moto alternator daje zawsze tyle samo "mocy" ( w zależności oczywiście od obrotów), a jedynie regulator dawkuje "moc" na instalację, a resztę oddaje w postaci ciepła. Więc jeśli "moc" nie zostanie zużyta na ładowanie akumulatora + odbiorniki w postaci np. kierunków, to reszta pójdzie na radiator regulatora i pójdzie w atmosferę. Więc jeśli chcesz "oszczędzić" prąd, to niestety ale w moto jest to bezsensowne. Co za tym idzie, rezystory są jak najbardziej odpowiednie do tego typu rozwiązań. Oczywiście muszą być większej mocy, by się nie spaliły.
Edit: Dodam jeszcze, że bez sensu jest właśnie wrzucanie różnych ledów zamiast normalnych żarówek i jednoczesny brak zrównoważenia spadków mocy instalacji z tym związanych, gdyż może to spowodować uszkodzenie regulatora. |
|
|
|
|
dyniek
Piotrek
Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53 Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 436 Skąd: Garbatka WKZ
|
Wysłany: 2018-04-24, 21:09
|
|
|
U mnie wymiana żarówki na led, a później różne dziwne zbiegi okoliczności doprowadziły do uszkodzenia regulatora. A może to nie były zbiegi okoliczności. Miszczu, coś w tym jest co piszesz. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1704 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-04-24, 22:34
|
|
|
Z mojego doświadczenia na VT500 mogę powiedzieć że nawet po dodaniu dodatkowych odbiorników prądu w postaci dodatkowego oświetlenia i innych, ładowanie wciąż było na odpowiednim poziomie. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
MiSzcz
Michał
Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 319 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-04-25, 17:35
|
|
|
Panoramiks napisał/a: | Z mojego doświadczenia na VT500 mogę powiedzieć że nawet po dodaniu dodatkowych odbiorników prądu w postaci dodatkowego oświetlenia i innych, ładowanie wciąż było na odpowiednim poziomie. |
I pewnie to było zdrowsze dla regulatora, który nie musiał bezsensownie wypromieniować mocy na zewnątrz, bo musiał więcej oddać na instalację Nie wiem jak w 500, ale w moim alternator maksymalnie daje 0,39 kW (390 Watów) przy 5000 obrotów, więc spokojnie można założyć, że przy normalnej jeździe 200 W spokojnie obsłuży. Wyliczeń nie będę robił, bo chyba na pierwszy rzut oka widać, czy zmniejszanie poboru mocy przez żarówki ( głównie chodzi mi o normalne oświetlenie, bo kierunki działają krótko i większego wpływu raczej nie mają ) ma sens. Oczywiście nikomu nie sugeruję jak ma modernizować swoje 2oo |
|
|
|
|
dyniek
Piotrek
Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53 Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 436 Skąd: Garbatka WKZ
|
Wysłany: 2018-04-26, 13:48
|
|
|
Z drugiej strony... link
Czyli chyba jak fabryka tak wymyśliła, to mniej więcej tak ma być. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
MiSzcz
Michał
Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 319 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-04-26, 19:49
|
|
|
dyniek napisał/a: | Z drugiej strony... link
Czyli chyba jak fabryka tak wymyśliła, to mniej więcej tak ma być. |
Oczywiście dokładając oświetlenie nie można przesadzić i dołożyć np 200W do instalacji Wszystko w granicach rozsądku. Pamiętać jeszcze należy, że z wiekiem wszelkie złącza elektryczne ulegają korozji, co skutkuje gorszym przewodnictwem prądu i tym samym wydzielaniem ciepła na tych elementach, co w skrajnych przypadkach doprowadzić może do spalenia całego złącza. Mnie też uczono, że takie newralgiczne połączenia jak np regulator-akumulator powinny być bardzo porządnie połączone, a najlepiej jakby były zlutowane i im bliżej siebie, tym lepiej. |
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-28, 11:13
|
|
|
Jak na razie ledowy przerywacz rozwiązał sprawę, wszystko chodzi elegancko.
MISzczu popraw mnie jeśli źle zrozumiałem. Wymiana kierunków na ledy bez zastosowania rezystorów to pół biedy bo nie używamy ich cały czas i regulator nie powinien dostać po tyłku, natomiast przy np światłach pozycyjnych (i innych) które używane są non-stop możemy w pewnym momencie obudzić się z ręką w nocniku? |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1704 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-04-28, 13:07
|
|
|
kaj3reczka napisał/a: | Jak na razie ledowy przerywacz rozwiązał sprawę, wszystko chodzi elegancko.
MISzczu popraw mnie jeśli źle zrozumiałem. Wymiana kierunków na ledy bez zastosowania rezystorów to pół biedy bo nie używamy ich cały czas i regulator nie powinien dostać po tyłku, natomiast przy np światłach pozycyjnych (i innych) które używane są non-stop możemy w pewnym momencie obudzić się z ręką w nocniku? |
Tak. Regulator może się spalić. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
|