Witajcie.
Pogoda tak dopisuje że już myślę o nowym sezonie i przygotowaniu maszyny do jazdy. Muszę się tylko poradzić. Nie jestem mechanikiem, nie dłubię często przy silnikach i nie chodzi też o zaoszczędzenie pieniędzy.
Kupiłem w lipcu 2017 moto vt125. Sprzedający uczciwy, wymienił olej i filtr i napęd. Nic więcej nie robił od 2016 roku. Obecnie chcę przygotować moto do sezonu i chciałbym to zrobić samodzielnie, gdyż daje mi to dużo satysfakcji. Co powinienem zrobić ?
1. Na pewno olej i filtry, moto ma przejechane około 8000 km na tym oleju. Tutaj dam rade spokojnie :)
2. Czytałem o regulacji zaworów co około 10000 km ? Z tego co wiem to nic takiego nie było robionego od 2016 roku może i wcześniej. Więc powinienem to zrobić ? Może jakieś porady w tej sprawie? tutaj znalazłem pomoc -> YT
3. Czy regulacja gaźników też jest konieczna?
może jeszcze coś ? Chciałem dodać że z moto nic się nie dzieje. Przez całą "zimę" aku w środku, odpala za pierwszym razem co 10 dni :)
Odpowiedz do tematu
: Serwis przedsezonowy
:
Moim zdaniem powinieneś wymienić olej z filtrem i świece oraz nasmarować łańcuch. Jeżeli wcześniej miałeś doczynienia z regulacją zaworów to oczywiście można zajrzeć jakie są luzy ale myślę, że tragedii nie będzie jeżeli na słuch nic nie klepie.
Można też zajrzeć do filtra powietrza sprawdzić w jakim jest stanie
Można też zajrzeć do filtra powietrza sprawdzić w jakim jest stanie
:
Ja bym zmienił płyn hamulcowy. Koszt żaden a nie wiadomo kiedy ostatnio był wymieniany.
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
:
płyn ok sam rok temu zmieniałem klocki hamulcowe
Dżej dżej napisał/a: |
Ja bym zmienił płyn hamulcowy. Koszt żaden a nie wiadomo kiedy ostatnio był wymieniany. |
:
płyn chłodniczy jeszcze ale to przy okazji czegoś się spuszcza ;)
ja rozgrzebałem gaźniki, zobaczymy co się stanie,
zajrzę też do łożysk na wałku przynajmniej z przodu.
chyba czeka mnie robienie własnego wakuometru z córką ;) będzie synchronizacja a potem super chińskim obrotomierzem nawijanym przed świecą - ustawimy mieszankę.
zastanawiam się nad zmianą dysz - mam standard rocznikowy 70/75 i wydech silvertail.
może jednak podciągnąć do 78/78?
ja rozgrzebałem gaźniki, zobaczymy co się stanie,
zajrzę też do łożysk na wałku przynajmniej z przodu.
chyba czeka mnie robienie własnego wakuometru z córką ;) będzie synchronizacja a potem super chińskim obrotomierzem nawijanym przed świecą - ustawimy mieszankę.
zastanawiam się nad zmianą dysz - mam standard rocznikowy 70/75 i wydech silvertail.
może jednak podciągnąć do 78/78?
:
słuchaj ja mam zalożone mniejsze dysze niż miałem i zapier.. pod warunkiem że reszta silnika sprawna ;) jak nic Ci nie stuka jak u mnie to nie musisz patrzyć do łożysk. zajrzyj do filtra oleju - jak nie ma opiłków to tym bardziej. u mnie sa więc czeka mnie ponowna wymiana lożysk w rozrządzie;/ tym razem wymienie chyba wszystkie bo w tym momencie nei wiem czy padło to wymienione czy któreś kolejne
:
franke,
Z instrukcji.
Oczywiście jak nie jesteś pewien co było robione warto przynajmniej sprawdzić wszystkie elementy.
Z instrukcji.
Oczywiście jak nie jesteś pewien co było robione warto przynajmniej sprawdzić wszystkie elementy.
:
bo miałeś wcześniej od Viadra dysze, ponad 80 to nie dziwne ;) jakie teraz masz?
p.s.
ostatnio wpadł mi w ręce filmik youtube od użytkownika xl125, łatwo znaleźć .. o tutaj i on tam na koniec procedury ustawiania składu mieszanki ok. 5 minuty filmu, jak ma już wyregulowane.. to mówi, że ma wykręcić śrubę o pełne 3 a z tyłu o pełne 4 obroty - podobno w książce serwisowej tak ma. chwilę wcześniej jest screen z książki, który ja odczytuję tak jak w swojej, czyli wykręcić o 3/4 obrotu jak dobrze pamiętam.
jakbym wykręcił pełne 4 to by mi chyba śruba wypadła.
ciekawe czy twórca tego poradnika wykręcił jak powiedział i w viadrze działa?
co do stuków w łożyskach - chyba z przodem nie będę czekał (koszt najwyżej uszczelki), nie chcę poznać tego stuku "za późno".
Zamek1200 napisał/a: |
słuchaj ja mam zalożone mniejsze dysze niż miałem i zapier.. pod warunkiem że reszta silnika sprawna ;) jak nic Ci nie stuka jak u mnie to nie musisz patrzyć do łożysk. |
bo miałeś wcześniej od Viadra dysze, ponad 80 to nie dziwne ;) jakie teraz masz?
p.s.
ostatnio wpadł mi w ręce filmik youtube od użytkownika xl125, łatwo znaleźć .. o tutaj i on tam na koniec procedury ustawiania składu mieszanki ok. 5 minuty filmu, jak ma już wyregulowane.. to mówi, że ma wykręcić śrubę o pełne 3 a z tyłu o pełne 4 obroty - podobno w książce serwisowej tak ma. chwilę wcześniej jest screen z książki, który ja odczytuję tak jak w swojej, czyli wykręcić o 3/4 obrotu jak dobrze pamiętam.
jakbym wykręcił pełne 4 to by mi chyba śruba wypadła.
ciekawe czy twórca tego poradnika wykręcił jak powiedział i w viadrze działa?
co do stuków w łożyskach - chyba z przodem nie będę czekał (koszt najwyżej uszczelki), nie chcę poznać tego stuku "za późno".
:
teraz to mam 70-75? takie chyba były najmniejsze montowane w początkowych rocznikach. miałem 78-78 chyba a teraz kojarzy mi sie że mam jakieś nietypowe.. 7x-7x ale nie jestem pewien czy to 70-75. o TUTAJ o tym piszę 21.04.
nie ukrywam że jeździ świetnie ale ciekawość mnie zżera jak by było na większych dyszach
MARQ napisał/a: |
bo miałeś wcześniej od Viadra dysze, ponad 80 to nie dziwne ;) jakie teraz masz? |
teraz to mam 70-75? takie chyba były najmniejsze montowane w początkowych rocznikach. miałem 78-78 chyba a teraz kojarzy mi sie że mam jakieś nietypowe.. 7x-7x ale nie jestem pewien czy to 70-75. o TUTAJ o tym piszę 21.04.
nie ukrywam że jeździ świetnie ale ciekawość mnie zżera jak by było na większych dyszach
:
Moje świece przed wymianą
chyba już wymagały wymiany
chyba już wymagały wymiany
:
Wygląda mi to na za bogatą mieszankę
:
tzn ?
świece mają już jakies 2-3 lata, myślałem ze to normalne
Grzechoo napisał/a: |
Wygląda mi to na za bogatą mieszankę |
tzn ?
świece mają już jakies 2-3 lata, myślałem ze to normalne
:
Możliwe, że okopcone ale prawidłowy kolor świecy to kawa z mlekiem. Przy wymianie świec nie zapomnij o wygrzaniu bo często ludzie tego nie robią a to błąd
:
wygrzaniu? Już wymieniłem
Grzechoo napisał/a: |
Możliwe, że okopcone ale prawidłowy kolor świecy to kawa z mlekiem. Przy wymianie świec nie zapomnij o wygrzaniu bo często ludzie tego nie robią a to błąd |
:
Odpowiedz do tematu
Wymieniasz świece, odpalasz motocykl i czekasz aż silnik osiągnie roboczą temperaturę pracy - nie dopuszczasz do zgaszenia. Najlepiej przejechać się maszyną.