Problem z licznikiem.
Odpowiedz do tematu

CzarekZ
[Usunięty]
: Problem z licznikiem.
Witam .

Otóż mam problem z licznikiem. Mianowicie, wskazuje większą prędkość niż rzeczywiście jest - wujek na VFR jechał obok i okazało się, że gdy u mnie wskazuje 120 km/h, to naprawdę jest 100 km/h.

Nie wiem jak przy np. 160 u mnie - czy to już różnica np. 30km/h czy nadal 20 km/h.

Wskazówka 'chodzi' regularnie, beż żadnych zatrzymań, 'wahadełka' czy 'niezaskoczenia'.

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Czy wiecie może co z tym zrobić ?



Z góry dzięki za pomoc ;)

: Re: Problem z licznikiem.
CzarekZ napisał/a:
Witam .

Otóż mam problem z licznikiem. Mianowicie, wskazuje większą prędkość niż rzeczywiście jest - wujek na VFR jechał obok i okazało się, że gdy u mnie wskazuje 120 km/h, to naprawdę jest 100 km/h.

Nie wiem jak przy np. 160 u mnie - czy to już różnica np. 30km/h czy nadal 20 km/h.

Wskazówka 'chodzi' regularnie, beż żadnych zatrzymań, 'wahadełka' czy 'niezaskoczenia'.

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Czy wiecie może co z tym zrobić ?



Z góry dzięki za pomoc ;)




Podpinam sie do tematu - u mnie w VF-ce jest różnica 15km i terz nie wiem jak to poprawic - za pomoc :thx:

: Re: Problem z licznikiem.
CzarekZ napisał/a:
Witam .

Otóż mam problem z licznikiem. Mianowicie, wskazuje większą prędkość niż rzeczywiście jest - wujek na VFR jechał obok i okazało się, że gdy u mnie wskazuje 120 km/h, to naprawdę jest 100 km/h.

Nie wiem jak przy np. 160 u mnie - czy to już różnica np. 30km/h czy nadal 20 km/h.

Wskazówka 'chodzi' regularnie, beż żadnych zatrzymań, 'wahadełka' czy 'niezaskoczenia'.

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Czy wiecie może co z tym zrobić ?



Z góry dzięki za pomoc ;)


To jest normalne - w aucie też tak mam, podobnie jak wielu znajomych - przy czym mierzyliśmy to przy pomocy GPS.

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Liczniki zazwyczaj są ustawione z pewną tolerancją - ale nie aż taką. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy opony są w rozmiarze podawanym przez producenta - ewentualnie zamienniki, które nie dają zbytnich różnic w obwodzie. Poza tym należy sprawdzić dokładność zamocowania linki prędkościomierza. Zbyt mocne wciśnięcie lub zbyt luźne skręcenie może powodować przekłamania. Kolejnym możliwym - acz kosztownym - do wykonania zabiegiem jest odstawienie zegara do serwisu tachografów - tam można wykonać kalibrację licznika. Oczywiście nie jest powiedziane, że się tego podejmą. Kolejny sposób to zamontowanie dodatkowego prędkościomierza rowerowego (są takie bezprzewodowe do 300 km/h). To rozwiązanie pozwala uzyskać kilka dodatkowych możliwości, jak np. prędkość (ze skalą prędkości), średnia prędkość, maksymalna prędkość, porównanie prędkości (+/-), drogomierz, pamięć drogomierza, dystans podróży, zegar, czas jazdy.

A na koniec zostaje wymiana licznika na nowy.

:
Mateusz napisał/a:
Liczniki zazwyczaj są ustawione z pewną tolerancją - ale nie aż taką.


Gwoli uściślenia: zazwyczaj liczniki zawyżają rzeczywistą prędkość i jężeli to zawyżenie nie przekracza 10% "prawdziwej" prędkości, to nie ma powodów do zawracania sobie tym głowy.

:
andryszek napisał/a:
Mateusz napisał/a:
Liczniki zazwyczaj są ustawione z pewną tolerancją - ale nie aż taką.


Gwoli uściślenia: zazwyczaj liczniki zawyżają rzeczywistą prędkość i jężeli to zawyżenie nie przekracza 10% "prawdziwej" prędkości, to nie ma powodów do zawracania sobie tym głowy.




To moje 15km. więcej na budziku to nawet dobry wentyl bezpieczeństwa , który czasami może uratować od mandatu :-> i nie tylko....

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group