/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Urwany gwint na riserach
Autor Wiadomość
MirosławRacz 

Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-18, 18:00   Urwany gwint na riserach

Witam
Na weekendzie wymienialem olej i uszczelniacze w lagach i zauważyłem urwany gwint na riserach. Moze ktos wie czy w zaznaczonym miejscy łączenie wałka z aluminium jest na gwint czy prasowane. Wstepnie przymierzam sie roztoczyc w celu usunięcia tych co sa.
https://drive.google.com/file/d/12FEPbEdNigDUr7pj3_SFpc5ps3RF95vB/view?usp=drivesdk
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-02-18, 19:27   

Riser kosztuje ok 50. Zł sztuka na allegro. Nie wiem czy warto się bawić i rzeźbić czy lepiej kupić drugi i mieć z głowy
 
 
derek99 


Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2018-02-18, 20:03   

:toast:
Skorupek napisał/a:
Riser kosztuje ok 50. Zł sztuka na allegro. Nie wiem czy warto się bawić i rzeźbić czy lepiej kupić drugi i mieć z głowy

Lepiej. :toast:
 
 
 
Śp.Generał 
Jarek


Motocykl: Honda Shadow VT 700 C 87', WSK125 i Ogar 205
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 796
Skąd: Małoszyce 'SZA'
Wysłany: 2018-02-19, 07:43   

Wymieniaj na nowe. Koszt jest niewielki a będzie bez rzeźby :ride:
_________________
Czołem :omg: :mrgreen: Gość
 
 
MirosławRacz 

Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-19, 19:02   

Ale za 50 zl to oryginalnych sie nie kupi. A takich jak moje to nigdzie nie widziałem do kupienia. Sprubuje to rzucic na warsztat u siebie w firmie i temat jednak rozwiazac. Moze komus kiedys sie to przyda
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-02-20, 08:24   

MirosławRacz napisał/a:
... takich jak moje to nigdzie nie widziałem do kupienia...


Dla chcącego nic trudnego... https://m.ebay.com/itm/2007-Honda-Shadow-VT1100-VT-1100-C-VT1100C-Handlebar-Risers-Handle-Bar-Mount-07/162909906473?hash=item25ee2fe629:g:XUUAAOSwPedai0Jc
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
MirosławRacz 

Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-20, 11:32   

Tak wiem ze na ebay sa. Moja wypowiedz odnosila sie bardziej do tego ze na polskich stronach za 50 zl sie nie znajdzie takich. Sprawa jest wlasnie w toku. Na frezarce ma mi wywiercic gwint wewnetrzmy w tym walku M8. Walek zmierzylem i wychodzi ze odpowiada on srubie w klasie okolo 8.8. Wiercac na glebokosc okolo 20 mm i zastosowac srube M8 w klasie 10.9 z wyliczen wychodzi ze bedzie mocniejsze niz oryginał
 
 
jorglik 


Motocykl: VTX 1300R
Wiek: 63
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 367
Skąd: Brzeg OB
Wysłany: 2018-02-20, 12:16   

Cześć.Miałem podobny problem w 1100 C3 Aero. Rozwiercałem riser ,dorabiałem nowy trzpień z gwintem z obu stron i na klej wkręcałem do risera. Jednak myśl że nie jest to oryginał i że w pewnym momencie może w czasie jazdy zostać mi kierownica w rękach i nie będę miał panowania nad motocyklem skłoniła mnie dość szybko do zakupu oryginalnych riserów (nie za 50 zł a 300zł za jeden). Pieniądze wydane ale sumienie spokojne i bezpiecznie i pewnie można podróżować motocyklem.Zrobisz jak uważasz ,ale bezpieczeństwo przede wszystkim. :-)
_________________
Moje "Cienie" https://drive.google.com/open?id=0B-tUhel66xcYZHFOWWhUMzUyWUU
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2018-02-20, 12:32   

Cytat:
Jednak myśl że nie jest to oryginał i że w pewnym momencie może w czasie jazdy zostać mi kierownica w rękach i nie będę miał panowania nad motocyklem skłoniła mnie dość szybko do zakupu oryginalnych riserów (nie za 50 zł a 300zł za jeden). Pieniądze wydane ale sumienie spokojne i bezpiecznie i pewnie można podróżować motocyklem.Zrobisz jak uważasz ,ale bezpieczeństwo przede wszystkim. :-)


Czy Ty myślisz, że ten trzpień to jest wykonany z jakiegoś hiper twardego materiału w technologii kosmicznej?
W zupełności wystarczy śruba klasy 8.8 albo 10.9.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
MirosławRacz 

Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-20, 13:47   

Tak jak pisalem. W firmie sprawdzilem ten trzpien i wyszedl na poziomie klasy 8.8 nawet troszke mniej. Wlasnie lepiej nie usuwac tego trzpienia aby nie oslabiac mocowania go w aluminium. Dlatego bede wiercil w tym trzpieniu gwint M8 i zamiast nakretki bedzie sruba 8.8 lub 10.9. Tak jak pisalem policzylem wytrzymalosc takiego mocowania i przy dlugosci 20 mm przewyzsza oryginal
 
 
jorglik 


Motocykl: VTX 1300R
Wiek: 63
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 367
Skąd: Brzeg OB
Wysłany: 2018-02-20, 14:43   

Todek napisał/a:
Cytat:
Jednak myśl że nie jest to oryginał i że w pewnym momencie może w czasie jazdy zostać mi kierownica w rękach i nie będę miał panowania nad motocyklem skłoniła mnie dość szybko do zakupu oryginalnych riserów (nie za 50 zł a 300zł za jeden). Pieniądze wydane ale sumienie spokojne i bezpiecznie i pewnie można podróżować motocyklem.Zrobisz jak uważasz ,ale bezpieczeństwo przede wszystkim. :-)


Czy Ty myślisz, że ten trzpień to jest wykonany z jakiegoś hiper twardego materiału w technologii kosmicznej?
W zupełności wystarczy śruba klasy 8.8 albo 10.9.


Todek ,wystarczy albo nie, ;-) ja zastosowałem stal narzędziową i po po kilku miesiącach podnosząc moto trzpień pękł jak szkło. Zaufałem producentom i wolałem oryginał. :twisted:
_________________
Moje "Cienie" https://drive.google.com/open?id=0B-tUhel66xcYZHFOWWhUMzUyWUU
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-02-20, 19:20   

jorglik napisał/a:
ja zastosowałem stal narzędziową i po po kilku miesiącach podnosząc moto trzpień pękł jak szkło.

Znasz przysłowie o nadgorliwości? No właśnie.
Stal narzędziowa jest twarda ale... krucha.
Żadna przesada nie jest wskazana.
 
 
MirosławRacz 

Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-20, 20:28   

Potwierdzam że ze stala narzedziowa tez bym uwazal. Nie nadaje sie do takiej pracy. Jak sama nazwa wskazuje robi sie z niej narzedzia wykrojniki. sam czesto korzystam z takiej stali i wiem niestety jak pęka jak cos źle się zrobi. W tym przypadku znacznie lepiej by sie spisywal material 40HM w stanie znormalizowanym
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM