Urwany gwint na riserach |
Autor |
Wiadomość |
MirosławRacz
Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 55 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1176 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2018-02-18, 19:27
|
|
|
Riser kosztuje ok 50. Zł sztuka na allegro. Nie wiem czy warto się bawić i rzeźbić czy lepiej kupić drugi i mieć z głowy |
|
|
|
|
derek99
Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54 Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 299 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2018-02-18, 20:03
|
|
|
Skorupek napisał/a: | Riser kosztuje ok 50. Zł sztuka na allegro. Nie wiem czy warto się bawić i rzeźbić czy lepiej kupić drugi i mieć z głowy |
Lepiej. |
|
|
|
|
Śp.Generał
Jarek
Motocykl: Honda Shadow VT 700 C 87', WSK125 i Ogar 205
Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 796 Skąd: Małoszyce 'SZA'
|
Wysłany: 2018-02-19, 07:43
|
|
|
Wymieniaj na nowe. Koszt jest niewielki a będzie bez rzeźby |
_________________ Czołem Gość |
|
|
|
|
MirosławRacz
Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 55 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-02-19, 19:02
|
|
|
Ale za 50 zl to oryginalnych sie nie kupi. A takich jak moje to nigdzie nie widziałem do kupienia. Sprubuje to rzucic na warsztat u siebie w firmie i temat jednak rozwiazac. Moze komus kiedys sie to przyda |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
|
|
|
|
MirosławRacz
Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 55 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-02-20, 11:32
|
|
|
Tak wiem ze na ebay sa. Moja wypowiedz odnosila sie bardziej do tego ze na polskich stronach za 50 zl sie nie znajdzie takich. Sprawa jest wlasnie w toku. Na frezarce ma mi wywiercic gwint wewnetrzmy w tym walku M8. Walek zmierzylem i wychodzi ze odpowiada on srubie w klasie okolo 8.8. Wiercac na glebokosc okolo 20 mm i zastosowac srube M8 w klasie 10.9 z wyliczen wychodzi ze bedzie mocniejsze niz oryginał |
|
|
|
|
jorglik
Motocykl: VTX 1300R
Wiek: 63 Dołączył: 04 Kwi 2012 Posty: 367 Skąd: Brzeg OB
|
Wysłany: 2018-02-20, 12:16
|
|
|
Cześć.Miałem podobny problem w 1100 C3 Aero. Rozwiercałem riser ,dorabiałem nowy trzpień z gwintem z obu stron i na klej wkręcałem do risera. Jednak myśl że nie jest to oryginał i że w pewnym momencie może w czasie jazdy zostać mi kierownica w rękach i nie będę miał panowania nad motocyklem skłoniła mnie dość szybko do zakupu oryginalnych riserów (nie za 50 zł a 300zł za jeden). Pieniądze wydane ale sumienie spokojne i bezpiecznie i pewnie można podróżować motocyklem.Zrobisz jak uważasz ,ale bezpieczeństwo przede wszystkim. |
_________________ Moje "Cienie" https://drive.google.com/open?id=0B-tUhel66xcYZHFOWWhUMzUyWUU |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2018-02-20, 12:32
|
|
|
Cytat: | Jednak myśl że nie jest to oryginał i że w pewnym momencie może w czasie jazdy zostać mi kierownica w rękach i nie będę miał panowania nad motocyklem skłoniła mnie dość szybko do zakupu oryginalnych riserów (nie za 50 zł a 300zł za jeden). Pieniądze wydane ale sumienie spokojne i bezpiecznie i pewnie można podróżować motocyklem.Zrobisz jak uważasz ,ale bezpieczeństwo przede wszystkim. |
Czy Ty myślisz, że ten trzpień to jest wykonany z jakiegoś hiper twardego materiału w technologii kosmicznej?
W zupełności wystarczy śruba klasy 8.8 albo 10.9. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
MirosławRacz
Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 55 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-02-20, 13:47
|
|
|
Tak jak pisalem. W firmie sprawdzilem ten trzpien i wyszedl na poziomie klasy 8.8 nawet troszke mniej. Wlasnie lepiej nie usuwac tego trzpienia aby nie oslabiac mocowania go w aluminium. Dlatego bede wiercil w tym trzpieniu gwint M8 i zamiast nakretki bedzie sruba 8.8 lub 10.9. Tak jak pisalem policzylem wytrzymalosc takiego mocowania i przy dlugosci 20 mm przewyzsza oryginal |
|
|
|
|
jorglik
Motocykl: VTX 1300R
Wiek: 63 Dołączył: 04 Kwi 2012 Posty: 367 Skąd: Brzeg OB
|
Wysłany: 2018-02-20, 14:43
|
|
|
Todek napisał/a: | Cytat: | Jednak myśl że nie jest to oryginał i że w pewnym momencie może w czasie jazdy zostać mi kierownica w rękach i nie będę miał panowania nad motocyklem skłoniła mnie dość szybko do zakupu oryginalnych riserów (nie za 50 zł a 300zł za jeden). Pieniądze wydane ale sumienie spokojne i bezpiecznie i pewnie można podróżować motocyklem.Zrobisz jak uważasz ,ale bezpieczeństwo przede wszystkim. |
Czy Ty myślisz, że ten trzpień to jest wykonany z jakiegoś hiper twardego materiału w technologii kosmicznej?
W zupełności wystarczy śruba klasy 8.8 albo 10.9. |
Todek ,wystarczy albo nie, ja zastosowałem stal narzędziową i po po kilku miesiącach podnosząc moto trzpień pękł jak szkło. Zaufałem producentom i wolałem oryginał. |
_________________ Moje "Cienie" https://drive.google.com/open?id=0B-tUhel66xcYZHFOWWhUMzUyWUU |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2018-02-20, 19:20
|
|
|
jorglik napisał/a: | ja zastosowałem stal narzędziową i po po kilku miesiącach podnosząc moto trzpień pękł jak szkło. |
Znasz przysłowie o nadgorliwości? No właśnie.
Stal narzędziowa jest twarda ale... krucha.
Żadna przesada nie jest wskazana. |
|
|
|
|
MirosławRacz
Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 55 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-02-20, 20:28
|
|
|
Potwierdzam że ze stala narzedziowa tez bym uwazal. Nie nadaje sie do takiej pracy. Jak sama nazwa wskazuje robi sie z niej narzedzia wykrojniki. sam czesto korzystam z takiej stali i wiem niestety jak pęka jak cos źle się zrobi. W tym przypadku znacznie lepiej by sie spisywal material 40HM w stanie znormalizowanym |
|
|
|
|
|