Przegląd/ wymontowanie gaźników |
Autor |
Wiadomość |
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2018-02-18, 09:11 Przegląd/ wymontowanie gaźników
|
|
|
Postanowiłem wymontować gażniki do przeglądu mycia itd.
Myślałem ze zrzucę bak i w miarę łatwo się do niego dobiorę.
Widzę ze nie jest to takie proste. Wydaje się być bardzo ciasno i wiele do rozmontowania przy okazji. A chciał bym to zrobić bo zauważyłem że lewy gaźnik jest wyraźnie tłusty. Tak jakby którędyś puszczał paliwo.
Jak podejść do tego jeża? |
|
|
|
|
rudyjarecki
Motocykl: Honda VT 1100
Wiek: 48 Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 12 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2018-02-18, 11:55
|
|
|
Już chyba sam sobie odpowiedziałeś, żeby wyjąć gaźnik trzeba trochę porozbierać jednak nie jest to operacja na otwartym sercu spoko da radę. Z drugiej strony tłusty gaźnik to raczej nie od paliwa to nie diesel benzyna jest sucha, więc szukał bym innej przyczyny. |
|
|
|
|
MirosławRacz
Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 55 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-02-18, 12:58
|
|
|
Trzeba sobie sciagnac serwice manual i tam ladnie jest opisane. ja na weekendzie czyscilem gazniki. Po rozkreceniu dobrze jest sie zaopatrzyc w nowe o-ringi. Ja jak szukalem po specyfikacji to wszystkich nie da sie znalesc bo sa oznaczone jako komplet uszczelek honda, wiec po rozkreceniu polecialem do sklepu. Przykładowo zamiast uszczelki oryginalnej pod pokrywe plywakow zastosowalem o-ring 76x2 i wpasowal sie idealnie. A najwazniejsze to sprawdzic stan membran |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2018-02-18, 16:00
|
|
|
Nie jest tak trudno, jak na pierwszy rzut oka wygląda. jest trochę linek i wężyków do odłączenia. Zdemontowałem, rozebrałem oba gaźniki, oczyściłem i na powrót zamontowałem nie wymieniając żadnych uszczelek. Nigdzie nic nie ciekło. |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-02-19, 10:05
|
|
|
a przed rozłączeniem rurek to ja oprócz fotek jeszcze chyba poznaczę jakimiś lakierami żony co gdzie było ;)
metalowe obejmy na przewodach nie łamią się? zawsze miałem problem z rozgięciem tego cholerstwa |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2018-02-19, 14:37
|
|
|
Obejmki są ok, sprężyste nie zardzewiałe. Przy najmniej u mnie
Węże też "gumowe" czyli elastyczne po tylu latach. A nie twarde jak kanalizacyjne PVC, co często się zdarza.
Część już rozpiąłem w ub. sobotę, w zimnym garażu, a nie było problemów z suwaniem węży. |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-02-25, 11:36
|
|
|
Pytanie: uszczelki pomiędzy gaźnikami a korpusem airbox'a były potraktowane jakimś klejem miękkim jak butapren. To tak ma być? Po umyciu uszczelek i gaźnika mam je kleić znów? Jeśli tak to czym?
To co jest wygląda jak brązowa guma.
Z braku myjki ultrasono - czy z zewnątrz i od środka myć tym samym? Uszczelki też?
Nitro? Benzyna zwykła lub ekstrakcyjna? Nafta świetlna?
Gaźniki w częściach.. |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2018-02-25, 11:52
|
|
|
MARQ napisał/a: | Pytanie: uszczelki pomiędzy gaźnikami a korpusem airbox'a były potraktowane jakimś klejem miękkim jak butapren. To tak ma być? Po umyciu uszczelek i gaźnika mam je kleić znów? Jeśli tak to czym?
To co jest wygląda jak brązowa guma.
Z braku myjki ultrasono - czy z zewnątrz i od środka myć tym samym? Uszczelki też?
Nitro? Benzyna zwykła lub ekstrakcyjna? Nafta świetlna?
Gaźniki w częściach.. |
Ktoś chyba chciał zbyt dokładnie uszczelnić. Wg mnie nie trzeba tam nic kleić a zwłaszcza butaprenem. Tam gdzie widzisz wygniecione uszczelki i jest możliwość wycieku paliwa to można delikatnie uszczelnić silikonem (najlepiej czarnym termoodpornym).
Myć polecam naftą, jest bezpieczniejsza od benzyny. |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
|