/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Paliwo z pokrywy filtra powietrza
Autor Wiadomość
quort 


Motocykl: Honda Shadow 750 Aero
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-01-31, 22:00   Paliwo z pokrywy filtra powietrza

Motocykl to Amerykańska wersja Honda Shadow 750 Aero z 2004 roku.
Tak jak w temacie, leci paliwo z pokrywy filtra powietrza. Dodam że na początku wszystko fajnie pracuje i jedzie. Dzieje się tak gdzieś po przejechaniu parudziesięciu kilometrów 60km++. Objaw tak jak by motocykl był na ssaniu i go zalewa. Na małych obrotach motocykl gaśnie, a jazda na większych kończy się wylewaniem paliwa z pokrywy filtra powietrza. Z mechanikiem wymieniliśmy już membranę kranika i wężyki (prowadzące do kranika na nowe hondy). Przestawiliśmy iglicę na najwyższy stopień. Niestety nie rozwiązało to problemu. Było podejrzenie że może to bak nie ma sprawnego odpowietrzenia. Ale nie, po zdemontowaniu baku dmuchałem w tą rurkę z dołu i powietrze leci, bardzo powoli ale leci. Poza tym nie słychać zassania gdy odkręcam kurek do wlewu paliwa po dłuższej jeździe. Mechanik zasugerował bym kupił nową iglicę chodź stara wygląda dobrze. Dodam jeszcze że Honda ma założone tłumiki przelotowe Cobra + DB killery (pięknie brzmi).
Znalazłem na ebay jakąś iglice pod przerobiony wydech cobra https://www.ebay.pl/itm/C...09/312048167149
Pytanie moje czy to powinno rozwiązać problem, czy przyczyna leży gdzie indziej.
 
 
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 664
Skąd: Karczew
Wysłany: 2018-02-01, 09:07   

Miałem to samo wyczyściłem gaźnik (brudu było na około 2 cm w wężyku przed gaźnikiem), wymieniłem zawór dopuszczający paliwo do gaźnika, zainstalowałem dodatkowy filtr paliwa na wężyku kranik - gaźnik, problem ustąpił. Tłumik mam oryginalny.
Mi jeszcze zalewało silnik jak stoi na kosie najpierw leje się w stronę cylindrów.
Sprawdź olej czy nie jest go za dużo. U mnie stan się nie zmienił ale czytałem że może być różnie.
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-02-01, 10:29   

Eh ci mechanicy -"f(l)achowcy"...

Zaworek iglicowy trzeba wymienić...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
quort 


Motocykl: Honda Shadow 750 Aero
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-02-14, 22:26   

Dzięki wielkie za rady !

Dziś zabrałem się za rozbieranie gaźnika, moją uwagę wzbudziła sprężyna.
Po odkręceniu tego wieczka sprężyna podniosła je tylko na parę milimetrów

zrobiłem właśnie jej zdjęcie wydaje mi się jak by była ucięta/ułamana po lewej stronie.
I chciałem zapytać czy to może być przyczyną moich problemów bo jeśli za słabo dociska iglicę
to może nie trzeba wymieniać zaworka iglicowego tylko samą sprężynę.

Dobrze kombinuję? Czy niestety będę musiał wyciągać cały gaźnik?
 
 
iko01 

Motocykl: Honda Shadow 750 Aero 2004
Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-02-15, 09:15   

Odpowiem Ci tak. Wyciągaj cały gaźnik przemyj go ustaw odpowiednio... Teraz 2 część pytania. Ja założyłem u siebie pakiet dynojet (mam wydechy H&N) czyli główna dysza 144 (chyba) + nowa sprężynka + iglica. Spalanie skoczyło z 3.8-4.5 na 5.0 -5.8. Moto fajniej się zbiera ale nic poza tym. Także zastanów się czy chcesz to zrobić . Dodam jeszcze że filtr powietrza mam taki jak ty KN. Pozdro.
PS
Jak chcesz serwisówke do twojego modelu to mogę ci podesłać.
Mogę jeszcze pomierzyć starą sprężynkę oryginalną ile ma długości - jak potrzebujesz...

A mam tutaj jeszcze inne pytanie - spotkał się ktoś ,że olej silnikowy wycieka do filtra powietrza?
_________________
i will never fall again
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-02-15, 11:34   

Tak patrząc tylko na sprężynę to chyba z nią coś jest nie tak.
Ostatni zwój zawsze, chyba, jest zamkniętym okręgiem o płaskim i prostopadłym do osi czole. Tak aby stabilnie i bez przekrzywień dolegał do powierzchni.
Poszukaj gdziekolwiek zdjęcia tej sprężyny, sklepy, all... itp.
Zobacz jak wyglądają, policz zwoje i coś powinno się wyjaśnić.
 
 
iko01 

Motocykl: Honda Shadow 750 Aero 2004
Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-02-15, 13:53   

tak wyglada moja oryginal :D - ta co uprzednio wymontowałem (teraz mam z dynojeta)
https://zapodaj.net/0e8abfb1bffa3.jpg.html
_________________
i will never fall again
 
 
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 664
Skąd: Karczew
Wysłany: 2018-02-15, 19:11   

iko01 napisał/a:
Odpowiem Ci tak ...

A mam tutaj jeszcze inne pytanie - spotkał się ktoś ,że olej silnikowy wycieka do filtra powietrza?

A to nie tak że to olej z filtra KN jak u siebie za ostro oliwiłem to też na dnie mi się skraplał i wyciekał na zewnątrz a ponieważ się brudził to tracił ten swój czerwony kolorek i wyglądał jak silnikowy.
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
quort 


Motocykl: Honda Shadow 750 Aero
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-02-15, 22:04   

Co do sprężyny to wyglądają tak samo po 13 zwoji (dzięki za fotkę iko01)
Pozostanie mi tylko ściągać gaźnik i dobrać się do tego zaworka iglicowego jak radził GhoustDragon.
A jak już będę miał ściągnięty to zobaczę przewód jak radzisz Gibek. Filtr paliwa wymieniałem ale w wężyk od strony gaźnika nie zaglądałem.

Co do serwisówki to mam ściągniętą z amerykańskiej strony "THE 2005 HONDA SHADOW AERO" na 462 strony. Jak masz coś lepszego daj znać.
 
 
iko01 

Motocykl: Honda Shadow 750 Aero 2004
Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-02-16, 07:32   

Gibek jestem pewien ze to olej silnikowy tam jest... Mój mechanizator twierdzi ze to przez to ze strasznie wysoko kręcę honde ;] (co mi się jakoś nie wydaje - że ma to jakiś wpływ) . Niedługo sezon to zobaczymy. Ale wystarczy zalać olej na full i po 1tkm na miarce jest w połowie, a reszta w filtrze.

PS
Serwisówke też mam 462 str :] ,ale jest z listopada 2003 - masz moze nowszą ?
jak tak to ślij kontrans@op.pl
_________________
i will never fall again
 
 
quort 


Motocykl: Honda Shadow 750 Aero
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-02-16, 09:45   

Pewnie tą samą mamy "November 2003"
 
 
quort 


Motocykl: Honda Shadow 750 Aero
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-02-25, 23:27   

Sprawdziłem ten zaworek iglicowy niby trzyma ładnie. Podłączyłem do zdemontowanego gaźnika przewód z filtrem paliwa zakończony lejkiem (bo tak wyczytałem się to sprawdza) i nic nie leciało, później odłączyłem lejek i dmuchałem w przewód z resztką paliwa w środku nic nie szło wiec chyba zaworek trzyma??? Więc pomysły się kończą pozostaje kupić zestaw z iglicą?
iko01 gdzie brałeś zestaw dynojet bezpośrednio od nich : https://cart.dynojet.com/p-381-jet-kit-750-cc-honda-04-08-vt750-aero.aspx czy może gdzieś taniej dorwałeś?
 
 
quort 


Motocykl: Honda Shadow 750 Aero
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-03-23, 23:35   

Dostałem już pakiet dynojeta wymieniłem co napisali i w sumie chyba już to miałem wymienione miałem założoną dysze główna 138 w instrukcji dynojet Stage 1 napisali bym wymienił na 126 i na razie tak zostawiłem jeszcze do motocykla gaźnika nie montowałem ale zauważyłem coś niepokojącego.
czy w gaźniku ma być taka przerwa?? Zaznaczyłem ją czerwoną kreska na zdjęciu? dodam że (blokuje/kończy się) nie dysza tylko koniec tej rurki do której jest przyłączona membrana i iglica.
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-03-24, 11:18   

Zawory ssące mają dobre luzy?
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-03-24, 12:37   

quort napisał/a:
Dostałem już pakiet dynojeta wymieniłem co napisali i w sumie chyba już to miałem wymienione miałem założoną dysze główna 138 w instrukcji dynojet Stage 1 napisali bym wymienił na 126 i na razie tak zostawiłem jeszcze do motocykla gaźnika nie montowałem ale zauważyłem coś niepokojącego.
czy w gaźniku ma być taka przerwa?? Zaznaczyłem ją czerwoną kreska na zdjęciu? dodam że (blokuje/kończy się) nie dysza tylko koniec tej rurki do której jest przyłączona membrana i iglica.
Obrazek

Tak - ma być "szczelina"... Większą "przerwa" to więcej powietrza i wyższe obroty... Gdyby przepustnica zeszła do zera to w gaźniku nie wytworzyłaby się odpowiednia mieszanka paliwowo-powietrzna i silnik by nie "zagadał"... Tak w sporym uproszczeniu.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM