Paliwo z pokrywy filtra powietrza |
Autor |
Wiadomość |
quort
Motocykl: Honda Shadow 750 Aero
Dołączył: 04 Paź 2014 Posty: 18 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2018-01-31, 22:00 Paliwo z pokrywy filtra powietrza
|
|
|
Motocykl to Amerykańska wersja Honda Shadow 750 Aero z 2004 roku.
Tak jak w temacie, leci paliwo z pokrywy filtra powietrza. Dodam że na początku wszystko fajnie pracuje i jedzie. Dzieje się tak gdzieś po przejechaniu parudziesięciu kilometrów 60km++. Objaw tak jak by motocykl był na ssaniu i go zalewa. Na małych obrotach motocykl gaśnie, a jazda na większych kończy się wylewaniem paliwa z pokrywy filtra powietrza. Z mechanikiem wymieniliśmy już membranę kranika i wężyki (prowadzące do kranika na nowe hondy). Przestawiliśmy iglicę na najwyższy stopień. Niestety nie rozwiązało to problemu. Było podejrzenie że może to bak nie ma sprawnego odpowietrzenia. Ale nie, po zdemontowaniu baku dmuchałem w tą rurkę z dołu i powietrze leci, bardzo powoli ale leci. Poza tym nie słychać zassania gdy odkręcam kurek do wlewu paliwa po dłuższej jeździe. Mechanik zasugerował bym kupił nową iglicę chodź stara wygląda dobrze. Dodam jeszcze że Honda ma założone tłumiki przelotowe Cobra + DB killery (pięknie brzmi).
Znalazłem na ebay jakąś iglice pod przerobiony wydech cobra https://www.ebay.pl/itm/C...09/312048167149
Pytanie moje czy to powinno rozwiązać problem, czy przyczyna leży gdzie indziej.
|
|
|
|
|
Gibek
Mroczny Kosiarz Traw
Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 664 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2018-02-01, 09:07
|
|
|
Miałem to samo wyczyściłem gaźnik (brudu było na około 2 cm w wężyku przed gaźnikiem), wymieniłem zawór dopuszczający paliwo do gaźnika, zainstalowałem dodatkowy filtr paliwa na wężyku kranik - gaźnik, problem ustąpił. Tłumik mam oryginalny.
Mi jeszcze zalewało silnik jak stoi na kosie najpierw leje się w stronę cylindrów.
Sprawdź olej czy nie jest go za dużo. U mnie stan się nie zmienił ale czytałem że może być różnie. |
_________________ Ukłony dla ciebie Gość .
|
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2018-02-01, 10:29
|
|
|
Eh ci mechanicy -"f(l)achowcy"...
Zaworek iglicowy trzeba wymienić... |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
quort
Motocykl: Honda Shadow 750 Aero
Dołączył: 04 Paź 2014 Posty: 18 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2018-02-14, 22:26
|
|
|
Dzięki wielkie za rady !
Dziś zabrałem się za rozbieranie gaźnika, moją uwagę wzbudziła sprężyna.
Po odkręceniu tego wieczka sprężyna podniosła je tylko na parę milimetrów
zrobiłem właśnie jej zdjęcie wydaje mi się jak by była ucięta/ułamana po lewej stronie.
I chciałem zapytać czy to może być przyczyną moich problemów bo jeśli za słabo dociska iglicę
to może nie trzeba wymieniać zaworka iglicowego tylko samą sprężynę.
Dobrze kombinuję? Czy niestety będę musiał wyciągać cały gaźnik? |
|
|
|
|
iko01
Motocykl: Honda Shadow 750 Aero 2004
Wiek: 38 Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 127 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2018-02-15, 09:15
|
|
|
Odpowiem Ci tak. Wyciągaj cały gaźnik przemyj go ustaw odpowiednio... Teraz 2 część pytania. Ja założyłem u siebie pakiet dynojet (mam wydechy H&N) czyli główna dysza 144 (chyba) + nowa sprężynka + iglica. Spalanie skoczyło z 3.8-4.5 na 5.0 -5.8. Moto fajniej się zbiera ale nic poza tym. Także zastanów się czy chcesz to zrobić . Dodam jeszcze że filtr powietrza mam taki jak ty KN. Pozdro.
PS
Jak chcesz serwisówke do twojego modelu to mogę ci podesłać.
Mogę jeszcze pomierzyć starą sprężynkę oryginalną ile ma długości - jak potrzebujesz...
A mam tutaj jeszcze inne pytanie - spotkał się ktoś ,że olej silnikowy wycieka do filtra powietrza? |
_________________ i will never fall again |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2018-02-15, 11:34
|
|
|
Tak patrząc tylko na sprężynę to chyba z nią coś jest nie tak.
Ostatni zwój zawsze, chyba, jest zamkniętym okręgiem o płaskim i prostopadłym do osi czole. Tak aby stabilnie i bez przekrzywień dolegał do powierzchni.
Poszukaj gdziekolwiek zdjęcia tej sprężyny, sklepy, all... itp.
Zobacz jak wyglądają, policz zwoje i coś powinno się wyjaśnić. |
|
|
|
|
iko01
Motocykl: Honda Shadow 750 Aero 2004
Wiek: 38 Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 127 Skąd: Ząbki
|
|
|
|
|
Gibek
Mroczny Kosiarz Traw
Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 664 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2018-02-15, 19:11
|
|
|
iko01 napisał/a: | Odpowiem Ci tak ...
A mam tutaj jeszcze inne pytanie - spotkał się ktoś ,że olej silnikowy wycieka do filtra powietrza? |
A to nie tak że to olej z filtra KN jak u siebie za ostro oliwiłem to też na dnie mi się skraplał i wyciekał na zewnątrz a ponieważ się brudził to tracił ten swój czerwony kolorek i wyglądał jak silnikowy. |
_________________ Ukłony dla ciebie Gość .
|
|
|
|
|
quort
Motocykl: Honda Shadow 750 Aero
Dołączył: 04 Paź 2014 Posty: 18 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2018-02-15, 22:04
|
|
|
Co do sprężyny to wyglądają tak samo po 13 zwoji (dzięki za fotkę iko01)
Pozostanie mi tylko ściągać gaźnik i dobrać się do tego zaworka iglicowego jak radził GhoustDragon.
A jak już będę miał ściągnięty to zobaczę przewód jak radzisz Gibek. Filtr paliwa wymieniałem ale w wężyk od strony gaźnika nie zaglądałem.
Co do serwisówki to mam ściągniętą z amerykańskiej strony "THE 2005 HONDA SHADOW AERO" na 462 strony. Jak masz coś lepszego daj znać. |
|
|
|
|
iko01
Motocykl: Honda Shadow 750 Aero 2004
Wiek: 38 Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 127 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2018-02-16, 07:32
|
|
|
Gibek jestem pewien ze to olej silnikowy tam jest... Mój mechanizator twierdzi ze to przez to ze strasznie wysoko kręcę honde ;] (co mi się jakoś nie wydaje - że ma to jakiś wpływ) . Niedługo sezon to zobaczymy. Ale wystarczy zalać olej na full i po 1tkm na miarce jest w połowie, a reszta w filtrze.
PS
Serwisówke też mam 462 str :] ,ale jest z listopada 2003 - masz moze nowszą ?
jak tak to ślij kontrans@op.pl |
_________________ i will never fall again |
|
|
|
|
quort
Motocykl: Honda Shadow 750 Aero
Dołączył: 04 Paź 2014 Posty: 18 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2018-02-16, 09:45
|
|
|
Pewnie tą samą mamy "November 2003" |
|
|
|
|
quort
Motocykl: Honda Shadow 750 Aero
Dołączył: 04 Paź 2014 Posty: 18 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2018-02-25, 23:27
|
|
|
Sprawdziłem ten zaworek iglicowy niby trzyma ładnie. Podłączyłem do zdemontowanego gaźnika przewód z filtrem paliwa zakończony lejkiem (bo tak wyczytałem się to sprawdza) i nic nie leciało, później odłączyłem lejek i dmuchałem w przewód z resztką paliwa w środku nic nie szło wiec chyba zaworek trzyma??? Więc pomysły się kończą pozostaje kupić zestaw z iglicą?
iko01 gdzie brałeś zestaw dynojet bezpośrednio od nich : https://cart.dynojet.com/p-381-jet-kit-750-cc-honda-04-08-vt750-aero.aspx czy może gdzieś taniej dorwałeś? |
|
|
|
|
quort
Motocykl: Honda Shadow 750 Aero
Dołączył: 04 Paź 2014 Posty: 18 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2018-03-23, 23:35
|
|
|
Dostałem już pakiet dynojeta wymieniłem co napisali i w sumie chyba już to miałem wymienione miałem założoną dysze główna 138 w instrukcji dynojet Stage 1 napisali bym wymienił na 126 i na razie tak zostawiłem jeszcze do motocykla gaźnika nie montowałem ale zauważyłem coś niepokojącego.
czy w gaźniku ma być taka przerwa?? Zaznaczyłem ją czerwoną kreska na zdjęciu? dodam że (blokuje/kończy się) nie dysza tylko koniec tej rurki do której jest przyłączona membrana i iglica.
|
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 252 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-03-24, 11:18
|
|
|
Zawory ssące mają dobre luzy? |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2018-03-24, 12:37
|
|
|
quort napisał/a: | Dostałem już pakiet dynojeta wymieniłem co napisali i w sumie chyba już to miałem wymienione miałem założoną dysze główna 138 w instrukcji dynojet Stage 1 napisali bym wymienił na 126 i na razie tak zostawiłem jeszcze do motocykla gaźnika nie montowałem ale zauważyłem coś niepokojącego.
czy w gaźniku ma być taka przerwa?? Zaznaczyłem ją czerwoną kreska na zdjęciu? dodam że (blokuje/kończy się) nie dysza tylko koniec tej rurki do której jest przyłączona membrana i iglica.
Obrazek |
Tak - ma być "szczelina"... Większą "przerwa" to więcej powietrza i wyższe obroty... Gdyby przepustnica zeszła do zera to w gaźniku nie wytworzyłaby się odpowiednia mieszanka paliwowo-powietrzna i silnik by nie "zagadał"... Tak w sporym uproszczeniu. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
|