/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrusznik vt700c 87
Autor Wiadomość
kozikron 

Motocykl: VT700C 87
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 14
Skąd: PL
Wysłany: 2017-10-29, 20:38   Rozrusznik vt700c 87

Witam. Ostatnio bardzo ciężko kręci mi rozrusznik na akumulatorze nowym i samochodowym. Przez to bardzo ciezko mi pali. Przymierzam sie do wyciagniecia rozrusznika ale nie wiem jak do konca to zrobic. Niby rozrusznik trzyma sie na dwoch srubach m6. Odkrecilem je. Odkrecilem zasilanie ale rozrusznik wysuwa sie tylko z 5 mm i koniec nie moge go podważyć do góry. Na boki. Czy jest jakis sposób jak go wyciągnąć. Przypuszczam ze szczotki i tulejki sa powydzierane. Co jeszcze mnie martwi ze jak krece rozrusznikiem i go wylacze to dobiega z niego jakis pis.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9486
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2017-10-29, 20:48   

kozikron napisał/a:
Niby rozrusznik trzyma sie na dwoch srubach m6. Odkrecilem je. Odkrecilem zasilanie ale rozrusznik wysuwa sie tylko z 5 mm i koniec nie moge go podważyć do góry.


Tak go należy wyciągać. wysuwać z gniazda i podważać do góry. Próbować, próbować, próbować, aż wyjdzie. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2017-10-31, 07:18   

W połowie kołnierze wchodzącego w karter znajduje się oring o on stawia skutecznie opór możesz wyciągać urxywajsc zdecydowanej siły poruszając nim na boki lub uszyć fortelu i zdjąć osłonę ze strony pompy sprzeglowej odkręcić osłonę kół pośrednich rozrusznika i wepchnąć go z tej strony do zewnątrz. Próbuj tu trzeba sievwylazac spora zrecznoscia i cierpliwością. :mrgreen:
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-10-31, 07:27   

Musisz zdjąć pokrywe alternatora bo ośka rozrusznika opiera się o pośrednie koło zębate
 
 
kozikron 

Motocykl: VT700C 87
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 14
Skąd: PL
Wysłany: 2017-10-31, 21:44   

Rozumiem. Ze nie da rady bez odkrecenia obudowy alternatora. A co to moze byc za pisk przy wylaczeniu rozrusznika.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9486
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2017-10-31, 21:45   

kozikron napisał/a:
Rozumiem. Ze nie da rady bez odkrecenia obudowy alternatora.

Ja w swojej VT700C z 87 roku wyjmowałem bez demontażu obudowy.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-11-01, 08:26   

Jeśli jest skrócona ośka rozrusznika o 4 mm to wyjmiesz inaczej niema możliwości ja skracam w każdym bo i tak końcówka nie pracuje po zamontowaniu
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9486
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2017-11-01, 08:59   

Maruda napisał/a:
Jeśli jest skrócona ośka rozrusznika o 4 mm to wyjmiesz inaczej niema możliwości

Powiem Ci szczerze, że nie pamiętam czy była skrócona, nie mierzyłem, nie sprawdzałem. Wyglądała na oryginalną.

PS. A, przypomniałem sobie, że wyjmowałem też rozrusznik w VT 1100 C, chyba z 97 roku, w tym co miał Jamcio, i rozrusznik wyszedł bez problemu, bez demontażu dekla. Ale musiałem zdemontować ten króciec od płynu chłodzącego w tylnym cylindrze.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2017-11-04, 18:03   

Wyjmowałem rozrusznik w 600 i było tak jak Maruda pisze - ośka była na tyle długa, że skutecznie uniemożliwiała demontaż. Dopiero rozebranie kół pośrednich pomogło.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
kozikron 

Motocykl: VT700C 87
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 14
Skąd: PL
Wysłany: 2018-03-07, 18:56   

Witam. Dokonałem demontażu rozrusznika. Trzeba było zdemontować pokrywę alternatora, króciec od chłodzenia i dopiero dało rade wyciągnąć go. Kupiłem zestaw naprawczy rozrusznika https://www.amazon.com/Ca...w/dp/B008AWDYXK .Szczotki miałem około 5 mm pełno grafitu trochę przypalony komutator. Na razie pali zobaczymy jak będzie w sezonie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM