/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
płukanka silnika
Autor Wiadomość
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
  Wysłany: 2017-10-02, 23:06   płukanka silnika

co myślicie o płukankach silnika? robi się to w motocyklach? pytam bo znów któreś łożysko wałka rozrządu się rozsypało, sporo opilków w filtrze oleju. planuje wymienić kpl łożysk no i pasowaloby przepłukac cały silnik żeby usunąć opiłki. no to co myślicie? :->
_________________

 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-03, 10:05   

rozebrać wszystko i umyć naftą to tak,
ale otworzyć jedną dziurkę, nalać czegoś a potem pokręcić rozrusznikiem i wylać dołem - to już raczej nie...
zwłaszcza jak sporo opiłków w filtrze oleju już masz.

i koniecznie relacja foto ;)
ja w piwnicy szykuję sobie kawałek stołu na zimowe wieczory... może się uda coś rozebrać i pobawić samemu..
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2017-10-03, 11:19   

MARQ, z tą naftą to Cię sąsiedzi pogonią ;-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-03, 11:45   

lepiej żeby sąsiedzi pogonili z piwnicy czy żona z salonu? ;)
z garażu wiosną nie pogonili, to i z piwnicy nie pogonią może... będę delikatny, wanny z naftą nie postawię.
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-10-04, 06:50   

czyli co? z góry po otwarciu głowicy zbiore opiłki magnesem, a jak zrobić żeby w dół poszło płukanie? żeby wywaliło z kanałów jeśli coś w nich jest. potem świeży olej z filtrem (gdy już łożyska zostaną wymienione), chwile niech pochodzi i znowu spuścić? co myślicie? jak tak na chwile na świeżym oleju go uruchomie żeby przepłukało już cały silnik to potem taki olej koniecznie znów wymienić? nie da rady przepuścić go przez kilka sitek bardzo gęstych + takie materiałowe/papierowe jak do lakierów? filtr oczywiście nie problem bo to są grosze ale wypierdzielić olej który 10 minut wcześniej zalałem to nie ukrywam że troszkę mi szkoda
_________________

 
 
kuniorz 
Piotr

Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 4
Skąd: Pudliszki
Wysłany: 2017-10-04, 08:56   

Polecam też zakupić śrubę magnetyczną spustową oleju. Ja taka posiadam i jestem zadowolony :-) :-) :-)
 
 
Goldix 
Rafał


Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 775
Skąd: Marki (Warszawa)
Wysłany: 2017-10-04, 11:33   

Zamek1200,

Tak czytam o problemach które masz z silnikiem i zastanawiam się czy inwestycje nie przekraczają jego wartości. Może warto poszukać takiego po 2000 roku?
_________________
To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

 
 
derek99 


Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2017-10-04, 12:44   

Goldix napisał/a:
Zamek1200,

rozebrać na czynniki pierwsze, wyczyścić i się nie pierdolić w jakieś półśrodki polegające na czyszczeniu góry a dołu już nie :(!!!
 
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-10-05, 20:07   

śrubę magnetyczną mam ;-)

nakład jaki zainwestowałem w maszyne jeszcze nie jest taki olbrzymi, doposażenie pomijam i wszelkie wymiany eksploatacyjne - bo to po prostu trzeba zrobić. z napraw to do tej pory była wymiana łożyska wałka rozrządu w I cylindrze (wtedy też był zrobiony serwis sezonowy i wymienione dysze w gaźniku) - całość kosztowała 700zł (w tym zapewne doliczone niepotrzebne rozebranie dołu silnika - mechanik nie wierzył że to góra stuka). do tego teraz przy sprzęgle grzebałem i kiedyś wymieniłem napęd - nie wiem czy to liczyć czy uznać to za wymianę okresową. w każdym razie bez napędu te 2 naprawy wyniosły mnie 1100zł - mimo to nadal gdybym miał sprzedawać moto to w tym momencie jeszcze bym na nim zarobił.

BAAAA - gdyby policzyć dosłownie wszystko co wydałem na tą maszyne (cena zakupu + biżuteria + serwisy/obsługi okresowe/sezonowe + naprawy) prócz paliwa które wyjeździłem (heh) to suma wyniosłaby kwotę zbliżoną do tego co mógłbym za nią żądać :mrgreen:


derek99 napisał/a:
rozebrać na czynniki pierwsze, wyczyścić i się nie pierdolić w jakieś półśrodki polegające na czyszczeniu góry a dołu już nie :(!!!


eh.. chętnie bym to zrobił. tylko że nie bardzo mam gdzie - przydałby się stół, no i średnio z czasem - mi takie rzeczy zajmują b. dużo czasu bo jestem dokładny i ostrożny (no dobra staram sie być ostrożny, każdemu może zdarzyć się wpadka <patrz uje**** śruba docisku sprzęgła niedawno :-)8 > mechanikiem jestem z wykształcenia i przede wszystkim z zamiłowania. ale niestety wykonuje nieco inną prace, w prawdzie jestem ciągle blisko przy maszynach ale to nie ja kręce śrubki, stąd też brak mi wprawy a to się przekłąda na powolność i jakieś tam wpadki.

jeśli chodzi o wymianę łożysk na rozrządzie to widziałem tutorial na yt - wydaje mi się to niezbyt trudne i pewnie się tego podejme.
_________________

 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-10-09, 14:37   

Panowie prócz łożysk coś powinienem jeszcze wymienić? uszczelki pokryw? jakieś śruby?
_________________

 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-10, 12:35   

zależy co urwiesz ;)

powiem Ci co napisali w serwisówce:
wymieniamy łożyska razem z wałem ;) przychodzi w komplecie.

wersja dla wtajemniczonych:
wymieniasz łożyska a przy okazji wałek sprawdzasz czy nie ma kolorków, wżerów, wytarć..
i mierzysz:

krzywka "intake" wdech
Standard: 28.853 do 29.093 mm
service limit (minimum) : 28.82 mm

krzywka "exhaust" wydech
Standard: 28.885 do 29.125 mm
service limit (minimum) : 28.85 mm
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-10-11, 10:13   

wiem co mówi instrukcja, niestety nie mówi że to kosztuje 1000 polskich cebulionów/szt :-P co do wymiarów to nawet nie mierze bo i tak przecież nie będe wymieniał walków :mrgreen: uszczelka pokrywy głowicy powinna być wymieniona?
_________________

 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-11, 11:02   

remove old gasket only if it is damaged ;)

uszczelka jest przyklejona w kilku miejscach do pokrywy, jak nie widać przecieków ani uszkodzeń - to zostawić, nie odrywać do sprawdzania. jak wymieniać, to nową przykleić punktowo.

pokrywa trzyma się na dwóch śrubach - one również mają metalowe podkładki oraz gumowe uszczelki do sprawdzenia.

w środku jest jeszcze do wymiany o-ring od systemu "dopalania spalin?" (secondary air system)
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-13, 16:24   

kupujesz komplet uszczelek do silnika produkcji ATHENA?
czy kombinujesz pojedyncze sztuki w razie potrzeby?
z opinii na forum wynika, że chyba lepiej omijać produkty ATHENA ale wprost nie widzę innych propozycji na rynku.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-10-13, 16:24   

Panowie a jakaś będzie różnica w łożyskach za 15zł a te za 30+zł? np takie tanie zwykłe, a tu takie droższe i jest napisane że to do skrzyni biegów z ciężarówki merca - będzie lepsze? wymiary pasują. czysto teoretycznie powinno być solidniejsze.

kolejna rzecz uszczelnione czy nie - fabrycznie chyba są uszczelnione? konieczne to jest? i chyba 1 ma być z 1 strony odsłonięte - a jak dam obustronnie uszczelnione?

jak mam kupić 4szt. za 15zł albo 4 za 30zł to wole te droższe jeśli mają być lepsze. mogą być nawet jeszcze droższe jeśli tylko będzie z nimi spokój

--------------
nie planuje rozbierać silnika, co najwyżej uszczelki pokryw zaworów bym wymienił jeśli jest taka potrzeba - możliwe że jest bo po poprzedniej naprawie ciecze delikatnie z nich
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM