/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompresja
Autor Wiadomość
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2017-07-13, 15:34   Kompresja

W końcu dotarł przyrząd do sprawdzania kompresji i tu pytanie ile powinny byc naprzodzie a ile na tyle
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-14, 11:33   

nie widzę podziału na przód i tył.
po prostu: 11.8:1.
jeśli toto
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2017-07-14, 15:39   

Na zimnym mialep przod 13 tyl 14 a na rozgrzanym tyl 8 i przodu juz nie zdarzylem sprawdzic
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-15, 10:47   

Widzę dwie wartości.
Współczynnik kompresji podałem.
Jest jeszcze kompresja w cylindrze - 227 psi (16 bar).
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
borejek343 
Marek


Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 1090
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-07-15, 21:06   

No i nie zapominać - manetka na max otwarta.
_________________
Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2017-07-17, 13:49   

Byla na maxa odkrecona
Mechanik twierdzi ze jest dobrze zapytam sie jeszcze w serwisie
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-17, 14:14   

Matthew90 napisał/a:
Na zimnym mialep przod 13 tyl 14 a na rozgrzanym tyl 8 i przodu juz nie zdarzylem sprawdzic


jak sprawdzić na rozgrzanym, skoro świecy nie można wtedy wykręcać? ;)
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-07-17, 20:57   

Na cieplym gorzej niz na zimnym? i powinno byc 12 a jest 8 i to jest ok? :shock:
_________________

 
 
OstatniSmok 

Motocykl: VT 125 C '99
Wiek: 33
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-07-18, 00:30   

ktoś coś tu miesza.

producent podaje ciśnienie sprężania na 16 bar, ale to rzadko kiedy jest osiągane.
mierzymy na rozgrzanym silniku. na zimno wiele nam to nie pomoże. ew. możemy zweryfikować czy nie są przypadkiem podparte zawory.
wszystkie wyniki poniżej 10 bar kwalifikują silnik do remontu. silnik w dobrym stanie będzie miał ciśnienie między 11,5-13,5 grunt żeby między cylindrami nie było więcej niż 10% różnicy.

@Matthew90 - moja pierwsza rada - zmień mechanika, bo gada pierdoły. druga rada - wyreguluj luzy zaworowe i pomierz na spokojnie - na ciepło, po całkowitym wystudzeniu, i po próbie olejowej na ciepło, a następnie na zimno. wynik na zimno wyższy niż na ciepło sugeruje zbyt mały luz zaworowy, ale też mogą to być wybite gniazda.

co przy pomiarach jest najważniejsze. pamiętaj żeby dokładnie oczyścić z brudu gniazda świec, a dokładnie miejsce gdzie dochodzi oring od adaptera. oringi posmarować delikatnie olejem. i najtrudniejsze - po przykręceniu adaptera ręcznie, delikatnie dokręcić go szczypcami - choć jest dość ciasno. 14 bar to już dosyć duże ciśnienie i łatwo o minimalne przedmuchy przy pomiarze, które potrafią sporo go zaniżyć.

u mnie kiedyś pseudo-mechanik zmierzył 3,5 i 4 bary a przy takiej kompresji silnik nawet by nie odpalił ;) kazałem mu sobie ten swój ciśnieniomierz wsadzić tam gdzie światło nie dociera, bo tylko do tego się nadawał.
 
 
Iceman31 
Lord Hindenburg


Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 218
Skąd: Śląsk - Zabrze
Wysłany: 2017-09-22, 08:41   

OstatniSmok napisał/a:
ktoś coś tu miesza.

producent podaje ciśnienie sprężania na 16 bar, ale to rzadko kiedy jest osiągane.
mierzymy na rozgrzanym silniku. na zimno wiele nam to nie pomoże. ew. możemy zweryfikować czy nie są przypadkiem podparte zawory.
wszystkie wyniki poniżej 10 bar kwalifikują silnik do remontu. silnik w dobrym stanie będzie miał ciśnienie między 11,5-13,5 grunt żeby między cylindrami nie było więcej niż 10% różnicy.

@Matthew90 - moja pierwsza rada - zmień mechanika, bo gada pierdoły. druga rada - wyreguluj luzy zaworowe i pomierz na spokojnie - na ciepło, po całkowitym wystudzeniu, i po próbie olejowej na ciepło, a następnie na zimno. wynik na zimno wyższy niż na ciepło sugeruje zbyt mały luz zaworowy, ale też mogą to być wybite gniazda.

co przy pomiarach jest najważniejsze. pamiętaj żeby dokładnie oczyścić z brudu gniazda świec, a dokładnie miejsce gdzie dochodzi oring od adaptera. oringi posmarować delikatnie olejem. i najtrudniejsze - po przykręceniu adaptera ręcznie, delikatnie dokręcić go szczypcami - choć jest dość ciasno. 14 bar to już dosyć duże ciśnienie i łatwo o minimalne przedmuchy przy pomiarze, które potrafią sporo go zaniżyć.

u mnie kiedyś pseudo-mechanik zmierzył 3,5 i 4 bary a przy takiej kompresji silnik nawet by nie odpalił ;) kazałem mu sobie ten swój ciśnieniomierz wsadzić tam gdzie światło nie dociera, bo tylko do tego się nadawał.


Moja ma ponoć 8 atmosfer. Mechanik powiedział, że szykuje się remont ale jeszcze tragedii nie ma. Stąd mogę czuć lekki spadek mocy bo nie zapyla tyle ile jechała ale mimo to idzie jak burza.
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-09-24, 23:38   

nie pojawiły sie żadne hałasy? u mnie znowu stuka łożysko wałka rozrządu - ciekawe które tym razem. i chyba odczuwam mały spadek mocy
_________________

 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2017-11-25, 01:26   

nie ma żadnych hałasów, łożysko było sprawdzane i jest w dobrym stanie .
na wiosne jade do prawdziwego mechanika i bedzie robił sekcje i powie co mu dolega .
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2018-06-20, 22:05   

czy ktoś korzystał z czegoś TAKIEGO ? generalnie spoko tylko jak wkręcić końcówkę z gwintem? w sumie pewnie dam radę wkręcić ją do końca tylko jak ją wykręcić? gniazdo świecy jest głębokie, palcami nie ma szans, uszczelka skutecznie utrudnia sprawę. macie jakis patent żeby to zrobić nie uszkadzając ani przyrządu ani tym bardziej gniazda świecy??

kurcze największa końcówka jest na klucz.. mniejsze zrobili karbowane.. debilizm
_________________

 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2018-06-21, 07:03   

Zamek1200 napisał/a:
dam radę wkręcić ją do końca tylko jak ją wykręcić?

Tam nic nie trzeba wkręcać. Bierzesz tą sztywną przedłużkę ze stożkową gumą na końcu, dociskasz do gniazda świecy i mierzysz ciśnienie.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2018-06-21, 16:56   

ten stożek jest na tyle gruby a gniazdo świecy na tyle małe że nie wydaje mi się żeby to naprawde dobrze zadziałało. z pomocą tego "sztywnego" wyszło 9 bar na przednim - chciałbym wykonać pomiar za pomocą wkręcanej końcówki bo napewno będzie szczelniejsze
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM