Wibracje motocykla
Odpowiedz do tematu

: Wibracje motocykla
Witam
Proszę o pomoc w kwestii ktorą odkryłem w trakcie mojej ostatniej przejaźdźki,a ktora bardzo mnie niepokoi.Otóź jadąc z prędkością ok.80-90km/h mój motocykl nabiera dziwnych drgań/wibracji.Najbardziej jest to odczuwalne na manetkach,podnóźkach,a takźe lusterkach,ktore drgają do tego stopnia,źe obraz w nich jest rozmyty.Oczywiscie wibracje przenoszą sie zarazem na prowadzącego co jest diabelnie nieprzyjemne,a o rozwijaniu większej predkości nie ma mowy.Proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny.
Z góry dziękuję wszystkim Forumowiczom za pomoc.
P.S.Nadmieniam,iź nie mam zaloźonej szyby w motocyklu,ktora,jak przeczytałem na innym forum,może powodowac wspomniene"dolegliwości".

:
Sprawdź, czy nie masz zużytego łożyska główki ramy albo rozcentrowanego koła.

___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
: Wibracje motocykla
Dziękuję za sugestie.Jak najskuteczniej samemu sprawdzić wspomniane łoźysko ramy?Jak rozumiem kontrola centrowania i wywaźenie kół to juź praca dla specjalistów w tym temacie,chyba źe samemu moźna to zdiagnozować.

:
Również niewyważone przednie koło może powodować wibracje. Miałem tak kiedyś w mojej byłej. Po wymianie gumy i wyważeniu koła jak ręką odjął. :-D
LwG

:
Koło:
Stawiasz na centralce
Kiera prosto
Podstawiasz np. cegłę do koła tak, aby prawie dotykała opony
Zakręcasz kołem i patrz na szczelinę między kołem a cegłą. Jeżeli się nie zmienia to nie jest źle. Tak sprawdzasz całą krzywiznę opony.
Można też podobnie sprawdzać samą felgę kładąc patyk na cegłę i przybliżając go do felgi. Metoda spartańska ale na początek dokładna wystarczająco.
Łożysko jak sprawdzić jest gdzieś opisane na forum. Użyj szukaj.
Następna sprawa:
Rozpędź motocykl i wrzuć na luz. Są wibracje? Da się puścić kierę?

[ Dodano: 2015-04-21, 19:07 ]
Napęd masz na łańcuch?

:
Asie 600 ma tylko łańcuch i nie ma centralki jak inne :mrgreen: . ja bym stawiał na przednie koło. sprawdź wyważenie ( może ciężarek się odkleił lub ciśnienie spadło po zimie).

:
Widziałem że 600ki mają łańcuch. Nie byłem pewien czy wszystkie. Co do powodów wibracji - może być ich naprawdę wiele. Sam przeżyłem źle założoną oponę i zdecentrowane koło. Mam nadal wibracje pochodzące od ukladu napędowego. Da się z tym jeździć, ale kierę puszczę tylko na luzie. Ale o tym było już na forum. Najpierw koła i łiżyska główki ramy i kół.

: Wibracje motocykla
Dziękuję wszystkim za pomoc w kwestii problemu odnoszącego się do wibracji/drgań "cienia", teraz już przynajmniej wiem,że to sprawa ktorą trzeba się zająć (i to koniecznie), nie zaś kwestia typu "ten typ tak ma".
Jazda z takimi wibracjami to kompletna pomyłka i naleźy zaliczyć ją do bardzo nieprzyjemnych, mnie wręcz zniechęcających do jazdy na jednośladzie.

[ Dodano: 2015-05-21, 11:24 ]
Witam
Odgrzewam temat wibracji. Wreszcie miałem czas zając się kwestia odnośnie wspomnianych wibracji. Po sprawdzeniu (solidnym kołysaniu kierownicą), nie odkryłem luzu na główce ramy. jutro jadę skontrolować koła - ich wyważenie i centrowanie.
To o co chcę dopytać teraz to wibracje motocykla na postoju, a mianowicie gdy dodaję gazu rama mojego "cienia", a tym samym lusterka, a co za tym idzie motocyklista także odczuwa owe wibracje. Tak jakby silnik w jakiś trochę niewłaściwy sposób przenosił drgania na ramę. Czy w motocyklu podobnie jak w samochodzie, znajduje się coś takiego jak poduszka silnika, która ma za zadanie tłumić takie właśnie drgania? Gdzie szukać przyczyny.
Z góry dziękuję za pomoc

: Re: Wibracje motocykla
jez04 napisał/a:

Witam
Odgrzewam temat wibracji. Wreszcie miałem czas zając się kwestia odnośnie wspomnianych wibracji, jutro jadę skontrolować koła - ich wyważenie i centrowanie.

Jakie są wyniki kontroli :?: :?: :?:
Mam identyczny problem, najbardziej mnie wkurza, że nie widzę nic w lusterkach już przy 90km/h :omg:
Jeśli znalazłeś rozwiązanie to podziel się wiedzą ;-)

[ Dodano: 2015-07-21, 13:14 ]
Dziś dokładnie przetestowałem jak to jest u mnie z tymi wibracjami i ewidentnie zależy to od obrotów silnika.
Rozpędziłem motocykl, w lusterkach nic nie widać, odjąłem gaz i wcisnąłem sprzęgło obraz w lusterku idealny, po dodaniu gazu gdy moto wchodziło na obroty drgania spowrotem się pojawiły czyli wniosek jest taki że z kołem, oponą wszelkimi tulejami itp jest ok, to silnik przenosi drgania a właściwie konkretnie wysokie obroty. Nie zależy to od prędkości tylko od obrotów właśnie bo drgania są przy każdej praktycznie prędkości przy wyższych obrotach.
Czy silnik w naszych shadowkach ma jakiś nie wiem np tłumik drgań czy mocowany powinien być za pośrednictwem jakiś poduszek czy na gumach czy po prostu coś innego świruje :?:
:?: :?:

: Re: Wibracje motocykla
strażnik napisał/a:
jez04 napisał/a:

Witam
Odgrzewam temat wibracji. Wreszcie miałem czas zając się kwestia odnośnie wspomnianych wibracji, jutro jadę skontrolować koła - ich wyważenie i centrowanie.

Jakie są wyniki kontroli :?: :?: :?:
Mam identyczny problem, najbardziej mnie wkurza, że nie widzę nic w lusterkach już przy 90km/h :omg:
Jeśli znalazłeś rozwiązanie to podziel się wiedzą ;-)

[ Dodano: 2015-07-21, 13:14 ]
Dziś dokładnie przetestowałem jak to jest u mnie z tymi wibracjami i ewidentnie zależy to od obrotów silnika.
Rozpędziłem motocykl, w lusterkach nic nie widać, odjąłem gaz i wcisnąłem sprzęgło obraz w lusterku idealny, po dodaniu gazu gdy moto wchodziło na obroty drgania spowrotem się pojawiły czyli wniosek jest taki że z kołem, oponą wszelkimi tulejami itp jest ok, to silnik przenosi drgania a właściwie konkretnie wysokie obroty. Nie zależy to od prędkości tylko od obrotów właśnie bo drgania są przy każdej praktycznie prędkości przy wyższych obrotach.
Czy silnik w naszych shadowkach ma jakiś nie wiem np tłumik drgań czy mocowany powinien być za pośrednictwem jakiś poduszek czy na gumach czy po prostu coś innego świruje :?:
:?: :?:



sprawdź najpierw koła czy proste, łożysko główki ramy - te silniki powodują wibrację ale bez przesady. Lwg

: Re: Wibracje motocykla
strażnik napisał/a:

Rozpędziłem motocykl, w lusterkach nic nie widać, odjąłem gaz i wcisnąłem sprzęgło obraz w lusterku idealny, po dodaniu gazu gdy moto wchodziło na obroty drgania spowrotem się pojawiły czyli wniosek jest taki że z kołem, oponą wszelkimi tulejami itp jest ok, to silnik przenosi drgania a właściwie konkretnie wysokie obroty.

:
Ja miałem wibracje na kierownicy i hamował nierównomiernie z jeszcze innego powodu.
Oś koła była skrzywiona, prostowanie w serwisie hondy pomogło.
Powodzenia

:
pacyfist napisał/a:
Ja miałem wibracje na kierownicy i hamował nierównomiernie z jeszcze innego powodu.
Oś koła była skrzywiona, prostowanie w serwisie hondy pomogło.
Powodzenia



teraz tych klamotów do 600 na allllle od groma nie warto naprawiać

: Drgania
Podepnę się pod temat. Miałem ostatnio pierwszą dłuższą wycieczkę(100km) i o ile w mieście nie było to odczuwalne to przy wyższych obrotach jadąc około 100 wibracje są wkurzające. Po wciśnięciu sprzęgła wszystko ustaje tak że coś z silnikiem, tylko co?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group