/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
przednia zębatka
Autor Wiadomość
bogdi 
aby do przodu :)


Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 1049
Skąd: Kiełczów
Wysłany: 2016-12-14, 14:25   przednia zębatka

oryginał ma 16 zębów, a czy istnieje 17 zębów i czy ewentualnie "się mieści" ?
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1962
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-14, 14:58   

jest 15 zębów...
A rozmiar zawsze pozostaje taki sam...


http://www.larsson.pl/ind...A3OA==&bid=3649
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
waludi 
Waldek


Motocykl: honda shadow vt 600
Wiek: 62
Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 590
Skąd: Zabrze, Pradła
Wysłany: 2016-12-14, 20:13   

U mnie o ile mnie pamięć nie myli jest zębatka przednia JT F296-16, 16Z, rozmiar 525
 
 
januszek 


Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1413
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-12-14, 20:38   

bogdi wspomnę tylko , że wymiana zębatki nie pozostaje "bezkarna" :mrgreen: Pewnie zdajesz sobie sprawę , że zakładając 17-stkę motocykl będzie wolniejszy , ale mocniejszy , natomiast na 15-stce odwrotnie - czyli szybszy i słabszy? Jeszcze jakbyś sprecyzował , dlaczego chcesz wymienić na zębatkę o większej ilości zębów?
_________________
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2016-12-15, 02:38   

Piwek napisał/a:
jest 15 zębów...
A rozmiar zawsze pozostaje taki sam...


http://www.larsson.pl/ind...A3OA==&bid=3649


Chyba sobie żartujesz - no chyba że piszesz o rozmiarze łańcucha - skoku ogniwa. Im więcej zębów tym większa średnica zębatki. Nie da się ścisnąć rozstawu zębów aby upchnąć na obwodzie bo nie będą trafiać w ogniwa łańcucha.

@januszek mowa o przedniej zębatce - większa (więcej zębów) = szybciej ale mniej mocy.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-12-15, 08:23   

Marlboro napisał/a:

Piwek napisał/a:
jest 15 zębów...
A rozmiar zawsze pozostaje taki sam...


http://www.larsson.pl/ind...A3OA==&bid=3649


Chyba sobie żartujesz - no chyba że piszesz o rozmiarze łańcucha



Może Piwkowi chodzi o osadzenie zębatki na wałku zdawczym- wtedy rozmiar pozostanie ten sam (w końcu zębatka dedykowana jest dla tego konkretnego modelu :-)8 )
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1962
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-15, 09:24   

Panowie, no to wiadomo...
Tak, czy inaczej 17 dedykowanej nie znalazłem, ale 16 i 15 już tak, z czego 16 jest standardem.
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
tomcki 


Motocykl: HONDA VT 600
Wiek: 36
Dołączył: 08 Maj 2015
Posty: 74
Skąd: Gniew
Wysłany: 2016-12-15, 11:07   

Jeśli wolno zapytać, dlaczego kolega planuje zmianę przedniej zębatki na inną?
 
 
Felix 

Motocykl: Honda VT 600
Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 93
Skąd: k/Dębno
Wysłany: 2016-12-15, 17:58   

tomcki napisał/a:
Jeśli wolno zapytać, dlaczego kolega planuje zmianę przedniej zębatki na inną?


Zapewne zeby zredukowac obroty przy danej predkosci przelotowej
 
 
Fr0g 
pan Wyindywidualizowany


Motocykl: Hanki: VT 600 1994 + VT 1300 Interstate 2010
Wiek: 39
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 1560
Skąd: (Sercem PŁO) WUWUA
Wysłany: 2016-12-15, 18:29   

Felix napisał/a:
tomcki napisał/a:
Jeśli wolno zapytać, dlaczego kolega planuje zmianę przedniej zębatki na inną?


Zapewne zeby zredukowac obroty przy danej predkosci przelotowej


Prościej jest założyć mniejszą zadnią.
Ja mam 41 zębów.
Skorupek polecał 40, ale zdygałem że będzie muł... i jednak On miał rację... byłaby idealna z 40 zębami
_________________
-> Oddaj proszę 1% podatku <-

Moja VT 600
 
 
waludi 
Waldek


Motocykl: honda shadow vt 600
Wiek: 62
Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 590
Skąd: Zabrze, Pradła
Wysłany: 2016-12-15, 19:30   

Sposób obliczania prędkości jest taki:

X= stara zębatka tył/stara zębatka przód

Y= nowa zębatka tył/nowa zębatka przód

Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa

Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr .
 
 
bogdi 
aby do przodu :)


Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 1049
Skąd: Kiełczów
Wysłany: 2016-12-15, 20:16   

chcąc założyć mniejszy tył musiał bym skrócić łańcuch, a nie chce mi się :koso: , i gdyby mi to nie pasowało to wymiana szybka przodu (tak robiłem w poprzednim moto) dlatego pomyślałem o większej przedniej, tylko też nie znalazłem :( - czyż by się nie mieściła ?
 
 
Felix 

Motocykl: Honda VT 600
Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 93
Skąd: k/Dębno
Wysłany: 2016-12-16, 11:22   

Fr0g napisał/a:
Felix napisał/a:
tomcki napisał/a:
Jeśli wolno zapytać, dlaczego kolega planuje zmianę przedniej zębatki na inną?


Zapewne zeby zredukowac obroty przy danej predkosci przelotowej


Prościej jest założyć mniejszą zadnią.
Ja mam 41 zębów.
Skorupek polecał 40, ale zdygałem że będzie muł... i jednak On miał rację... byłaby idealna z 40 zębami

Też bym raczej wolał tył zmienić
 
 
januszek 


Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1413
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-12-16, 11:28   

bogdi ponawiam pytanie - dlaczego chcesz zmienić zębatkę?
_________________
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
 
 
bogdi 
aby do przodu :)


Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 1049
Skąd: Kiełczów
Wysłany: 2016-12-16, 14:04   

januszek napisał/a:
bogdi ponawiam pytanie - dlaczego chcesz zmienić zębatkę?


aby minimalnie wydłużyć przełożenie

ps: aby wymienić przód - zdejmij dekielek, odkręć zębatkę
aby wymienić tył - zdejmij koło, odkręć zębatkę, zaklep nową zapinkę na skrócony łańcuch, w razie niezadowolenia lub zmiany oczekiwań powrót do poprzedniej, przedniaj zajmuje 10 minut (z piwkiem i fajeczką), z tylną ufff, tak miałem w poprzednim moto, w zależności od potrzeby zmieniałem zębatkę ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM