wymiana oleju w lagach C2 ACE krok po kroku ale?
Odpowiedz do tematu

: wymiana oleju w lagach C2 ACE krok po kroku ale?
hej, piszę prosto z garażu więc wybaczcie skróty i błędy. Zabrałem się za wymianę oliwy w amorkach. Przetłumaczyłem sobie instrukcje w google translator i do roboty
1) moto na podnośnik
2) zdjąłem koło
3) bez problemu odkręciłem śruby spustowe (ampul 6mm) :-) znajdujące się nad ośką koła i zlałem stary olej - tu zaleca się wymianę podkładek miedzianych wiec cierpliwie poczekam ze złożeniem do poniedziałku
4) odkręciłem górne śruby na półce (klucz 24mm) najpierw wyszła tuleja długości 150mm potem podkładka i sprężyna/y. Długość sprężyn mieści sie spokojnie w zaleceniach HM a różnica między jedną a drugą to 1mm więc przyjmuję że są ok ALE wg serwisówki sprężyna powinna powinna mieć gęstsze zwoje na górze a rzadsze na dole NIESPODZIANKA mam na odwrót. Pytanie: albo ktoś jednak tu zaglądał i złożył źle albo translator źle przetłumaczył.

Ktoś ma doświadczenie w tym temacie??

LWG
:
Źle złożone, gęstym do dołu. Wyplucz dobrze lagi nafta, niczym innym.
Inna sprawa że bez zdjęcia lag nie wyplucesz dobrze, i nie wpuscisz syfu.
Jakoś nie mogę skojarzyć w 1100 tej śruby spustowej...

:
adam3911 napisał/a:
Źle złożone, gęstym do dołu. Wyplucz dobrze lagi nafta, niczym innym.
Inna sprawa że bez zdjęcia lag nie wyplucesz dobrze, i nie wpuscisz syfu.
Jakoś nie mogę skojarzyć w 1100 tej śruby spustowej...


no właśnie wg serwisówki gęstym do góry!?! śruba spustowa jest od dołu lag widoczna po zdjęciu ośki

LWG
:
saxo napisał/a:
śruba spustowa jest od dołu lag widoczna po zdjęciu ośki

Tak naprawdę to nie jest śruba spustowa, tylko śruba skręcająca lagę.
Śruby spustowe to były np. w VT700 86-87, i były one zlokalizowane na boku lagi, tuż nad otworem ośki koła.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Wg Haynesa gęstym do góry.

:
jak ją zwał tak ją zwał w serwisówce tędy się wypuszcza olej to wypuściłem nie było galarety ładnie zleciał, tylko teraz chcę się upewnić czy gęste zwoje do góry ale z drugiej strony jak tak pisze w manualu to pewnie tak złożę...

LWG
:
Krzychoo napisał/a:
Wg Haynesa gęstym do góry.


no właśnie mam Haynesa.... :-)

LWG
:
saxo napisał/a:
no właśnie wg serwisówki gęstym do góry!?!


W serwisówce do VT1100 C i VT1100T 97-03, firmowanej przez Hondę, jest napisane tak:

Cytat:
Pull the fork tube up and install the fork spring with the tightly wound coil side facing down.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
no i zgłupiałem, ja mam co prawda rocznik 95....

LWG
:
Todek napisał/a:
Cytat: Pull the fork tube up and install the fork spring with the tightly wound coil side facing down.

Wyrwane z kontekstu brzmi dla mnie trochę mętnie.
Poza tym, nie wydaje mi się, żeby to miało jakieś zasadnicze znaczenie.
saxo, A właściwie to dlaczego to rozbierałeś?

:
Moto niedawno kupione więc wymieniam profilaktycznie wszystkie płyny. Sprężyny wyjąłem bo leciałem krok po kroku wg manualna a tam pisze żeby olej lać bez sprężyn to pokornie je wyjąłem. Przy okazji sprawdziłem długości.... chcę też zalać 15W zamiast 10 jest sporo opinii, że hanka stabilniej się prowadzi...

LWG
:
Todek napisał/a:
saxo napisał/a:
śruba spustowa jest od dołu lag widoczna po zdjęciu ośki

Tak naprawdę to nie jest śruba spustowa, tylko śruba skręcająca lagę.
Śruby spustowe to były np. w VT700 86-87, i były one zlokalizowane na boku lagi, tuż nad otworem ośki koła.


Dokładnie tak jest. Mam VT1100 '86r i u mnie jest śruba spustowa na boku lagi. A ta od spodu skręca całość.

:
Krzychoo napisał/a:
Wyrwane z kontekstu brzmi dla mnie trochę mętnie.


Nic nie jest wyrwane z niczego. :mrgreen:
Jest to uwaga zamieszczona w dziale poświęconym przedniemu zawieszeniu, rozdział o serwisowaniu lag. Obok obrazka z montażem sprężyn.
Serwisówka jest firmowana przez Hondę. Nie jest to Clymer czy Haynes.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
saxo napisał/a:
adam3911 napisał/a:
Źle złożone, gęstym do dołu. Wyplucz dobrze lagi nafta, niczym innym.
Inna sprawa że bez zdjęcia lag nie wyplucesz dobrze, i nie wpuscisz syfu.
Jakoś nie mogę skojarzyć w 1100 tej śruby spustowej...


no właśnie wg serwisówki gęstym do góry!?! śruba spustowa jest od dołu lag widoczna po zdjęciu ośki


To nie jest śruba spustowa! To śruba łącząca bebechy w ladze,

:
adam3911 napisał/a:
saxo napisał/a:
adam3911 napisał/a:
Źle złożone, gęstym do dołu. Wyplucz dobrze lagi nafta, niczym innym.
Inna sprawa że bez zdjęcia lag nie wyplucesz dobrze, i nie wpuscisz syfu.
Jakoś nie mogę skojarzyć w 1100 tej śruby spustowej...


no właśnie wg serwisówki gęstym do góry!?! śruba spustowa jest od dołu lag widoczna po zdjęciu ośki


To nie jest śruba spustowa! To śruba łącząca bebechy w ladze,


ale tak podaje Haynes https://goo.gl/photos/ZxPLZEfK34aajFc18

LWG
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group