nie pali "na goraco" |
Autor |
Wiadomość |
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2016-10-26, 02:22 nie pali "na goraco"
|
|
|
jak powyzej - gdzy jest zimny zapala bardzo ladnie, gdzy silnik sie rozgrzeje niestety do momentu az zdrowo sobie kichnie z rury nie da rady wystartowac. czasem zaskoczy wczesniej ale zazwyczaj odpala po wystrzale.
jak postoi kilka-klikanascie minut i ostygnie troche -znow ladnie zaskoczy.
swiece sa nowe, filtr powietrz nowy, sruba od powietrza byla ustawiana juz w kilku polozeniach.
jakis czas temu robione bylo synchro gaznikow ale obecnie nie jetsem w stanie tego sprawdzic, bo gostek, ktory to robil polecial sobie dorobic do Londynu.
co moze byc przyczyna takiego zachowania? co powinienem sprawdzic? |
|
|
|
|
marian07
WIR
Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 147 Skąd: Zajezierze
|
Wysłany: 2016-10-26, 10:04
|
|
|
jak jest cieplutki to odpalasz bez gazu? jeśli tak to zobacz jak będzie przy otwartym tak na 1/3 |
_________________ Najdroższa jest pierwsza butelka |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2016-10-26, 11:40
|
|
|
na 1/3 jeszcze nie patrzylem . czasem jest mu lepiej jak przed startem na chwile odkrece i puszcze gaz. i dopiero potem rozrusznik |
|
|
|
|
marian07
WIR
Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 147 Skąd: Zajezierze
|
Wysłany: 2016-10-26, 12:44
|
|
|
zobacz: gaz na ok 1/3 trzymasz i rozrusznik wtedy - gazu nie odpuszczasz aż zapali |
_________________ Najdroższa jest pierwsza butelka |
|
|
|
|
Daro66
Motocykl: Honda Shadow VT 125
Wiek: 58 Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 159 Skąd: Warszawa/Michałowice
|
Wysłany: 2016-10-26, 14:10
|
|
|
Nie żebym się na tym znał , ale tego typu objawy w pojazdach z układem zasilania gaźnikowym świadczyły o kłopotach z zaworkiem iglicowym lub dziurawym pływaku - ....
tak mi się przypomniało |
|
|
|
|
Trom
Tomek
Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 2618 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2016-10-26, 14:41
|
|
|
Daro66, |
_________________ Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!! |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2016-10-26, 15:13
|
|
|
Ja na starcie bym zrobił pełną regulację.
Pisałeś że wymieniałeś filtr powietrza - regulacje robiłeś po wymianie czy nie? bo by wypadało. |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2016-10-26, 15:30
|
|
|
Marlboro napisał/a: |
Pisałeś że wymieniałeś filtr powietrza - regulacje robiłeś po wymianie czy nie? |
filtr byl zalozony przed regulacja- no -razem. |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2016-10-26, 20:35
|
|
|
sprobowalem dzisiaj na ta 1/3 do odpalenia po rozgrzaniu i niestety - nie odpalil az zdechla bateria.
musialem wolac kumpla z kablami i po godzinie postoju juz na przewodach odpalil.
czyli musze szukac problemu gdzies glebiej. |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2016-10-26, 21:01
|
|
|
A akumulator sprawdzałeś. Ja miałem kiedyś identyczne objawy. Winny okazał się kończący żywot akumulator. Proponuję poczyścić wszystkie styki na początek i spróbować odpalić na ciepłym silniku ale z innym akumulatorem. Na przykład od samochodu: Wybierz się na przejażdżkę zagrzej silnik, wróć i spróbuj odpalić go na kablach od samochodu. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2016-10-27, 01:00
|
|
|
akumulator byl kupiony miesiac temu- nowiutki.
Poprzednim razem wszystkie styki byly czyszczone, zmieniony rozrusznik itd koniec koncow okazalo sie ze to byla wina akumulatora.
Te problemy z zapalaniem na goracym silniku zaczely sie tak po prostu ktoregos dnia - wczesniej zapalal normalnie zimny czy cieply a pewnego dnia zaczal miec problemy na cieplo.
dzisiaj jak juz odpalil na kablach to w drodze do domu musialem go wciaz trzymac na obrotach bo silnik probowal sie odlaczyc. mam nadziej ze to wina pustego aku a ladowanie nie bylo wystarczajace.
wieczorem podlaczylem ladowanie i zobaczymy moze jutro. |
|
|
|
|
marcin k
KARDAN SHADOG
Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 480 Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: 2016-10-27, 08:23
|
|
|
iskra jest taka jak należy na rozgrzanym? |
_________________ Emeryt, Uprawniony Diagnosta Samochodowy- lubię zapach diesla o poranku. "Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia złe strony a ksiądz głupotę- im większa tym lepsza" A.Schopenhauer |
|
|
|
|
marian07
WIR
Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 147 Skąd: Zajezierze
|
Wysłany: 2016-10-27, 12:13
|
|
|
No w sumie to nie wiadomo za co się łapać i najlepiej próbować beznakładowo.
Zobacz linki ssania, tzn wykręć te plastikowe króćce wchodzące w gaźnik; wyjdzie iglica z prowadzeniem, ją łatwo zdjąć a pod nią jest sprężynka - którą deczko rozciągnij /tak zrób z obydwu stron/. Być może one nie są zamykane do końca i jest nieco za dużo paliwa - przy chłodnym silniku ok, a przy gorącym odpala po jebnięciu w wydechach.
(ja nie mogę nigdzie znaleźć manuala Twojego, ale dobrze by było sprawdzić czy one dobrze są ustawione. załączam dane do 1100C3 żeby wiadomo bylo o co mi chodzi)
ssanko.jpg
|
|
Plik ściągnięto 13899 raz(y) 37,54 KB |
|
_________________ Najdroższa jest pierwsza butelka |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2016-10-27, 17:38
|
|
|
marian07 napisał/a: | No w sumie to nie wiadomo za co się łapać i najlepiej próbować beznakładowo.
Zobacz linki ssania, tzn wykręć te plastikowe króćce wchodzące w gaźnik; wyjdzie iglica z prowadzeniem, ją łatwo zdjąć a pod nią jest sprężynka - którą deczko rozciągnij /tak zrób z obydwu stron/. Być może one nie są zamykane do końca i jest nieco za dużo paliwa - przy chłodnym silniku ok, a przy gorącym odpala po jebnięciu w wydechach.
(ja nie mogę nigdzie znaleźć manuala Twojego, ale dobrze by było sprawdzić czy one dobrze są ustawione. załączam dane do 1100C3 żeby wiadomo bylo o co mi chodzi) |
wlasnie najczesciej tak sie dzieje - nie zapala dopoki nie pierd... w powietrze.
jesli akurat utrzymam starter to natychmiast zapala.
huk i silnik pracuje.
dzis rano w garazu zrobilem testa - odpalilem zostawilem na jakis czas zeby zlapal temp, zgasilem i nic - podlaczylem kable z auta jak radzil mi Panoramiks ale efekt byl tylko taki ze krecil jak wariat - do momentu huku.
ze sprezynkami lapie o co chodzi -zobacze w serisowce czy cos o tym pisza.
sprobuje jutro cos pogrzebac - dzis w nocy zonka przylatuje to musze jechc na lotnisko. |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1180 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2016-10-27, 19:33
|
|
|
ja myślę że może to być związane ze zmianą oporności i przewodności na stykach przewodów wysokiego napięcia lub zasilających cewki. możliwe że styk mimo tego że wygląda dobrze pokryty jest warstwą tlenku (po 30 latach ma prawo korodować) i to ogranicza właściwy przepływ prądu lub stawia większy niż minimalny do właściwej pracy, opór - na zimno to zjawisko może nie występować. Tak pseudofizyka...
Poczyść jeszcze styki - nie płynem do tego, tylko mechanicznie. |
|
|
|
|
|