/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawory
Autor Wiadomość
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-10-27, 00:32   Zawory

Witam mam pytanie
1.co ile prawidłowo powinno się regulować zawory
2.jakie powinny być luzy na zaworach
3.żeby dostać się do zaworow co trzeba zdemontować
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2016-10-27, 04:07   

1. Regulować się reguluje jak jest taka potrzeba a sprawdzać ja u siebie to robię na początku sezonu.
2. w 125 nie wiem
3. u Ciebie chyba całe pokrywy zaworów oraz dekielek do podglądu znaczników i kręcenia wału. (u mnie w pokrywach zaworów są jeszcze małe zaślepki do regulacji - u ciebie ich chyba nie ma)

https://www.youtube.com/watch?v=16o6PqHwcIs
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-10-27, 06:56   

no tym filmikiem duzo sie dowiedzialem tylko musze sie dowiedziec jakie luzy i bede mogl przystapic do regulacji
 
 
sq9nrf 
Paweł


Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 226
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-10-30, 08:05   

Aby w vt125 wyregulować zawory postępujesz jak nizej:

- Ściągasz dekla na głowicach, potem masz pokrywę zaworową ( przy dokręcaniu używaj właściwych momentów)
- odkrecasz wziernik na podziałkę na kole oraz śrube do obracania wałem - prawa strona moto.
- ustawiasz odpowiednio podziałki RT / FT i sprawdzasz luzy. Ja u siebie po 18 tys miałem nominalne ( ssanie 0,18mm i wydech 0,22). Osobiście zmieniłem nastawy na 0,2 i 0,24 z uwagi na wydech przelotowy bez negatywnych konsekwencji.

Resztę mam w sieci na filmach .
Powodzenia
 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-12-06, 06:54   

Ja akurat przelotów nie mam ale wydech był modyfikowany czyli grucha została wyciągnięta i zostały zrobione kilka otworów w pierwszej komorze
 
 
promo 

Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 274
Skąd: Serock
Wysłany: 2016-12-07, 14:15   

widzisz problem nie polega na tym by ustawić na 0,18 czy 0,22, problemem jest to że gdy ustawiasz pierwszy raz to pojęcia nie masz jak ustawić tak aby szczelinomierz przy tych np 0,18mm nie wchodził ani za ciasno ani za luźno, a z reguły tak to wszędzie opisują...

dlatego też ja w swojej rozbierałem 3 razy aby to zrobić jak należy, ostatecznie po ustawieniu na 0,18mm brałem listki 0,15 oraz 0,20 i sprawdzałem czy ten pierwszy wchodzi luźniutko a tego drugiego nie da się wcisnać...

dodatkowo po ustawieniu i skontrowaniu przekręć kilka razy wałem i sprawdź jeszcze raz :)
 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-12-08, 21:27   

to widac troche zabawy bedzie z ustawianiem, zastanawiam sie czy na ustawieniu S-0.2 W-0.25 bedzie dobrze
Posiadam modyfikowany wydech wiec z tego co sie dowiedziałem powinienem mieć inne ustawienia niz na standardowym wydechu .
 
 
promo 

Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 274
Skąd: Serock
Wysłany: 2016-12-13, 12:07   

ja coś takiego u siebie ustawiałem, "ciaśniej" nie chciał chodzić po rozgrzaniu...

no chyba że szczelinomierze 'z dupy' miałem :)
 
 
JACKL7 


Motocykl: Honda Shadow VT 125
Wiek: 58
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 2
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2017-05-05, 09:12   

Luz zaworowy nie za luźno i nie za ciasno, najlepiej nauczyć się wyczuwać na magnesie neodymowym. Przykładamy szczelinomierz do magnesu i przesuwamy czując opór. Taki właśnie powinien być wyczuwalny opór liska szczelinomierza między kowadełkiem i młoteczkiem. Skąd magnes, kupić albo odzyskać ze starego dysku twardego. Ja taki właśnie mam.
 
 
Maćko 

Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-10, 13:33   

Mam pytanie :)
przejrzałem forum (zapewne nie całe) i spojrzałem tez do serwisówki i wszędzie czytam że luzy zaworowe powinny być 0,15 i 0,20 a tutaj podajecie że że maja być 0,18 i 0,22 i nikt nie protestuje :) O co chodzi? :) Jeśli gdzieś już było o tym pisane to proszę o skierowanie do takowego tematu, ja nie znalazłem :)

To chyba tez z tego forum:
http://shadow.org.pl/125.html
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2018-05-28, 17:38   

odgrzeje kotleta. na dobrą sprawe instrukcja od pewnego lubianego Pana podaje luzy 0.15 +/- 0.02 i 0.20 +/- 0.02. więc to 0.18 jest takie naciagane ale chyba lepiej za luźno niż za ciasno? zreszta poniżej o to pytam :mrgreen:

chyba grają mi zaworki - tak mi sie wydaje bo co innego może cykać? łańcuch wyczyściłem i nasmarowałem, wyciszył sie zdecydowanie ale to nie było to więc zostają zaworki, w czasie jazdy to jest dźwięk zbliżony do dźwieku hm.. jak sie domofon odblokuje to tam elektromagnes odpycha i przyciąga "język" z dużą czestotliwościa - to jest coś tego typu, im szybciej kręci sie silnik tym szybciej cyka.

1. co jest gorsze: luźne ustawienie zaworów czy ciasne? chyba ciasne jest gorsze?
2. jaki jest objaw za ciasnych zaworów? chyba napewno nie cykanie.
3. można zostawić za luźne czy lepiej skorygować?
4. czym grozi dłuższe użytkowanie na zbyt luźnych?

kurna i znowu wyszło dużo pytań za jednym razem ;-) aaa i jeszcze 1:

5. gdy silnik pracuje i odkręcimy korek wlewu oleju to powinno z niego dmuchać?
_________________

 
 
JACKL7 


Motocykl: Honda Shadow VT 125
Wiek: 58
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 2
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-05-29, 20:34   

"...im szybciej kręci sie silnik tym szybciej cyka" - Najlepiej odwiedź jakiegoś mechaniora. Jeśli nie to osłuchaj silnik stetoskopem (ja mam i się przydaje). Osłuchaj w okolicy głowicy, cylindrów lub korbowodu. Tam gdzie najgłośniej słyszalny jest klekot, tam masz problem. Luzy zaworowe to nie apteka, tu nie regulujesz co do setnych milimetra. Ustaw luzy mniej więcej tak jak podałeś za lubianym Panem ;). Odpal silnik przejedź z 10km wkoło komina, ostudź i ponownie sprawdź.

1. co jest gorsze: luźne ustawienie zaworów czy ciasne? chyba ciasne jest gorsze?
- tak
2. jaki jest objaw za ciasnych zaworów? chyba napewno nie cykanie.
- silnik jest słabszy i może nierówno pracować, strzelać w gaźnik
3. można zostawić za luźne czy lepiej skorygować?
- lepiej skorygować (o ile za luźne?)
4. czym grozi dłuższe użytkowanie na zbyt luźnych?
- wybiciem gniazd zaworowych, zużyciem gładzi kowadełka i trzonu zaworu, nagarem na świecach, zużyciem paliwa
5. gdy silnik pracuje i odkręcimy korek wlewu oleju to powinno z niego dmuchać?
- raz dmucha, raz ciągnie, jest ok.
 
 
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-05-30, 21:40   

Ja miałem cykanie w CBR1100XX , im wyższe obroty tym mocniej było słychać , przy 5 tyś obr jak sieczkarnia ....

Co do luzów zaworowych u mnie na jednym garku nie było wcale luzu i skończyło się wypaleniem/urwaniem części zaworu ( pomogły w tym wydechy przeloty) .

Przy okazji robienia silnika okazało się że za cykanie odpowiedzialna była przestrzelona uszczelka kolektora wydechowego

Naprawa wymagała zrobienia głowicy .....

W marcu odebrałem moto od mecha jest git Nie cyka a zapier..... jak wściekły .

Jest duża różnica miedzy vt125 którą miłem trzy sezony : )

Co do kultury i komfortu jazdy bardzo polecam CBR1100XX , a już dla ludków powyżej 185 cm wzrostu moto jest super
_________________
 
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2018-05-31, 00:49   

JACKL7, masz bliźniaczke mojej:P to samo malowanie, te same sakwy ;) az zaraz skocze do garażu zobaczyć czy moja stoi.

dzięki za odpowiedzi, rozwiały wątpliwości
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM